Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop met als doel natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: aankoop met als doel natuurfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Ik veronderstel dat je refereert naar digiscopie ?
    Eén van de voornaamste spelers hier is Swarovski, die idd ook een adapter set hebben om een compact camera voor het oculair te brengen. De meeste digiscopers werken nog altijd met compact camera's. Ze overbruggen serieuze afstanden, meeste fotograferen op 1200mm en meer, maar de fotokwaliteit is nog altijd niet echt vergelijkbaar met DSLR.
    Zeiss, Kowa en Leica zijn de voornaamste andere merken.
    je kan ook nikon coolpixen ( ik dacht dat dat de 5000 reeks is ) aansluiten op sommige telescopen , maar om goed licht te hebben is het niet simpel

    Maar jawel. 't lukt mij zelfs met een 350D zonder grip. Wat maakt het in godsnaam uit? Je hebt maar gewoon op 't knopje te drukken hoor. Dus met een 20D, die toch wel een heel stukje groter is, gaat dat zeker ook.
    ik had ook 10 maanden lang een 350D zonder grip , maar nu hij er een week op zit
    , zou ik hem er nooit meer willen missen , je hebt direct een veel robuster ding vast en ik kan mijn voorstellen dat dat met een zwaardere ( langere ) lens toch wel geen overbodige luxe is
    ___________
    Last edited by sebastiaan roes; 19 juni 2007, 16:38.
    groeten, Sebastiaan

    Comment


    • #32
      Re: aankoop met als doel natuurfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      De meeste digiscopers werken nog altijd met compact camera's.
      Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
      je kan ook nikon coolpixen ( ik dacht dat dat de 5000 reeks is ) aansluiten op sommige telescopen
      het zijn inderdaad de nikon coolpix (compact) waar elsan naar refereert ...
      met een speciaal koppelstuk wordt deze voor het occulair gemonteerd.
      soms met wel heel mooie resultaten!

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #33
        Re: aankoop met als doel natuurfotografie

        nu 1 week de combinatie 30D + 400 mm f/5.6 prime lens in het bezit, en nog gene minuut spijt van gehad! foto's van de laatste dagen, hier & hier...mvg!
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

        http://pallenhoven.be

        Comment

        Working...
        X