Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 vs D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D50 vs D80

Ik heb een aantal reacties gelezen, waarin blijkt dat ze blij zijn dat ze die stap hebben gedaan. Ik weet niet hoe je engels is, maar in deze groep zijn er een aantal die de stap hebben gedaan http://www.flickr.com/groups/d80/
    Welcome to the comprehensive forum for Nikon D80 users and anyone interested in this DSLR. This forum advocates not only open discussion on every aspect of this particular camera, but also anything pertaining the broader photographic landscape. We are one of Flickr's largest and most active groups, and we have over 20,000 members ranging from beginners to experts. In tradition with prior Nikon DSLR groups, only pictures taken with a D80 should be submitted to the group's photo pool with a maximum of three photos submitted per day. Please add the tag "d80" to each of your photos. You can find topics that cover nearly every aspect of your D80 and other relevant discussions for professional and hobbyist photographers alike. Answers to most technical questions can be found by submitting a search on this page.

Welcome to the comprehensive forum for Nikon D80 users and anyone interested in this DSLR. This forum advocates not only open discussion on every aspect of this particular camera, but also anything pertaining the broader photographic landscape. We are one of Flickr's largest and most active groups, and we have over 20,000 members ranging from beginners to experts. In tradition with prior Nikon DSLR groups, only pictures taken with a D80 should be submitted to the group's photo pool with a maximum of three photos submitted per day. Please add the tag "d80" to each of your photos. You can find topics that cover nearly every aspect of your D80 and other relevant discussions for professional and hobbyist photographers alike. Answers to most technical questions can be found by submitting a search on this page.

Last edited by Roosje; 6 december 2007, 10:08.
    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Ik heb mijn D50 al bijna 2 jaar en ik verbaas mij nog steeds over de goede resultaten. Voor zijn geringe prijs is en blijft het nog steeds een prachtig toestel.
      Eenvoud siert zegt men en dat is zeker van toepassing bij de D50, niet te veel toeters en bellen (die zelden gebruikt worden door de doorsnee amateur)
      Ik zou zeker mijn D50 niet van de hand doen om een D80 of D200 aan te schaffen daarvoor gebruik ik het te toestel te graag wat ik wel zou doen is investeren in een goed objectief ipv een duur toestel te kopen.
      Het is trouwens nog altijd de fotograaf die de foto maakt het toestel is maar een hulpmiddel.
      Ik heb al prachtige fotos gezien gemaakt met een compact toestel maar de compositie en onderwerp waren zeer goed en dat is nog altijd het belangrijkste voor mij.
      Onlangs had ik de gelegenheid een D40 te gebruiken voor een dagje en dit vind ik ook een heel goed toestel ik zou bijna durven zeggen dat het iets beter is dan de D50 maar er zat dan ook een prima objectief op die D40.

Groeten
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

De meningen zijn erg verdeeld over de D80.
        Ik denk dat ik maar gewoon eens wat foto's ermee moet schieten op mijn eigen geheugenkaart en dan thuis vergelijken met foto's uit de D50. Dan zie ik snel genoeg of het een stuk beter is of vrijwel gelijk. En dan kan ik mijn keus maken. Alleen voor een iets groter scherm ga ik niet zoveel geld neertellen. De kwaliteit van de foto moet dan gewoon echt een stuk beter zijn...
        Bedankt voor de info allemaal.
        Nikon D50+Nikkor AF-D 24-85mm f/2.8-4.0 IF+Nikkor AF-D 50mm F1.8

Comment

Om geen nieuw topic te moeten starten...

Als je nu een 17-55mm zou kopen, is de body van een D50 dan niet te licht voor zo'n joekel van een lens?

Ik overweeg sterk om een D200 aan te schaffen.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Van de D50 upgraden naar de D200 : dat is een merkbare verbetering, dat is van een instapcamera naar een semi-professioneel toestel.
            Van de D50 overstappen op de D80 dat is in mijn ogen de markt volgen.
            Die betere ruissprestaties die wil ik eerst nog wel eens zien, en die meer pixels heb je niet nodig tenzij je posters wil gaan maken.
            Dat vind ik ook! Bovendien wordt er aan de opvolging van de D80 gewerkt. Die overstap had je evt ruim een jaar geleden moeten doen.

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

Als je nu een 17-55mm zou kopen, is de body van een D50 dan niet te licht voor zo'n joekel van een lens?

Als het over het gewicht gaat dan zeg ik neen want er zijn er die de Sigma 50-500 ook op hun D50 zitten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Als het over het gewicht gaat dan zeg ik neen want er zijn er die de Sigma 50-500 ook op hun D50 zitten hebben.
                En is dat nog praktisch?

Ik heb het gevoel dat alles beter in proportie is om de stabiliteit enzo te bewaren.

Je gaat toch ook geen 4000KG zware aanhanger trekken met een fiesta'tje..
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

En is dat nog praktisch?

Ik heb het gevoel dat alles beter in proportie is om de stabiliteit enzo te bewaren.

Je gaat toch ook geen 4000KG zware aanhanger trekken met een fiesta'tje..
                  Dat van die fiesta is een vergelijking die niet echt opgaat, je body moet het gewicht van de lens niet dragen, op statief gebruik je een statiefgondel.
                  Een 50-500 op een D50 is zeker niet uit balans, ook niet bij gebruik uit de hand. Uiteindelijk is een 50-500 nu ook weer niet zo een enorme lens.
                  fotosite

Comment

Ik gebruik een even zware AFS 17-35 f2.8 op de nog kleinere D40. Toegegeven: het geheel is qua gewichtsverdeling niet in balans, maar de resultaten zijn wel top, dus als je tevreden bent van de D50 zie ik geen reden om over te stappen op de D200

MVG,

Comment

ik ben ook overgestapt van een D50 naar een D200 en nog altijd geen spijt! Integendeel zelfs !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        Van de D50 upgraden naar de D200 : dat is een merkbare verbetering, dat is van een instapcamera naar een semi-professioneel toestel.
                        Van de D50 overstappen op de D80 dat is in mijn ogen de markt volgen.
                        Diezelfde redenering heeft me 8 maanden geleden doen overstappen van de D50 naar de D200. Ik twijfelde toen ook om de D80 te nemen.

Argumenten voor mij (tov D50) waren vooral de grotere zoeker, betere AF, betere lichtmeting en de flits commander mode.

Maar ook nu ik de D200 heb, moet ik zeggen dat ik de D50 nog steeds een zeer goede camera met een schitterende prijs/kwaliteit verhouding vind.

Groetjes, Wim
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

D50 nr D80 is geen grote vooruitgang.
                          Wil je echt beter materiaal, dan moet je gaan voor de D200/D300.
                          palenta !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hedgehog Bekijk bericht
                            D50 nr D80 is geen grote vooruitgang.
                            Wil je echt beter materiaal, dan moet je gaan voor de D200/D300.
                            idd, heb enorm getwijfeld, dan een koopje kunnen doen dr de D200 aan te kopen, de stap van D50 nr D200 is groot in gebruiksgemak. Niettegenstaande kende ik de D50 goed waardoor hij deed wat van 'm verwacht werd . De D200 heeft vr mij nog wat leercurve, maar eerste indrukken zijn super !
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              idd, heb enorm getwijfeld, dan een koopje kunnen doen dr de D200 aan te kopen, de stap van D50 nr D200 is groot in gebruiksgemak. Niettegenstaande kende ik de D50 goed waardoor hij deed wat van 'm verwacht werd . De D200 heeft vr mij nog wat leercurve, maar eerste indrukken zijn super !
                              Proficiat Lieven !

Die leercurve zal best lukken en bovendien is dat toch een deel van het plezier? Iedereen die van camera wisselt moet zijn (of haar) reflexen aanpassen. Maar de fotos zullen, denk ik, de motivatie zijn om verder te gaan.

Prima keuze!,

Karel (oa D300)

Comment

Working...
                              X