Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring NIKON D50??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ervaring NIKON D50??

    Toch even meegeven dat ik SUPER-content ben van mijn D40 .

    Ik weet het, geen AF-motor maar fantastische menu's , prachtig LCD ,
    ligt goed in de hand (zelfs voor mijn grote handen) , ...

    Allez, mijn gedacht, he !

    Boony
    I would, if I could ...

    Comment


    • #17
      Re: Ervaring NIKON D50??

      Ik ben ook enorm tevreden van mijn D50, werkelijk een prachtige camera, ok, AF prestaties en zo kunnen natuurlijk niet zo goed zijn als een D200.
      Maar je moet gewoon zien voor wat je hem gebruikt.

      Ik kom van een ist DL en dan is deze D50 een hele verademing. Ik heb er wel direct de 18-70 kitlens bijgekocht, dus niet de 18-50 (de laatste zou iets minder zijn van kwaliteit) en van die 18-70 ben ik ook wel tevreden.

      Misschien 1 minpuntje, de D50 is NET ietsje te klein voor mijn grote polle'kes, na het vasthouden van een D2X of een ander grote kast mis je toch wel dat steun en grip.

      Maarja, overal conclusion is zonder twijfel

      Comment


      • #18
        Re: Ervaring NIKON D50??

        Ik heb m'n D50 + 18-55 een tijd geleden gekocht (eerste DSLR) bij MediaMarkt in "opruiming" voor nauwelijks € 500,-. De prijs die je aanhaalt lijkt me dan ook aan de hoge kant (voor het verschil koop je de nieuwe 55-200 VR erbij en houd je nog geld over).

        Ik vond de kwaliteit van de kitlens zeker te doen, als je maar genoeg licht hebt. De D50 zelf vind ik een super toestel. Enige minpuntjes vind ik het gebrek aan DOF preview (als je macro wil doen zeker handig) en het feit dat de matrix-metering soms het noorden verliest bij contrastrijke scenes (maar daar valt rond te werken).

        Comment


        • #19
          Re: Ervaring NIKON D50??

          Ik heb een D50, met kitlens, externe flash en een 70-300 VR.
          Zéér tevreden van!

          Kitlens valt een beetje tegen que lichtsterkte, ik koop binnenkort de 50mm f1.8 (130 EUR of zo...).

          Volgend jaar hopelijk de D200, als ik genoeg geoefend heb met de D50.
          Ik heb hem eind december 2006 500 EUR betaald (toestel, kitlens, SD kaartje) bij Vandenborre.

          Ondertussen de externe flash, de 70-300 VR (500 EUR in de US begin dit jaar) en snellere SD kaartjes gekocht. En nog een extra batterij.

          Comment

          Working...
          X