Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe apparatuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop nieuwe apparatuur

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
    De K10 is goed voorzien tegen stof en spat!!
    Fijn zand is dodelijk, voor mechaniek.
    Grote soepele en filterdunne boterhamzakjes doen wonderen op dat gebied.
    bedankt voor de info, wist ik niet echt
    SHARPimages.be

Comment

Ned Bunnell, Marketingman van Pentax US heeft meer geluk!!

Hij is duidelijk een marketing man en geen fotografisch wonder maar de optische kwaliteit, die is er toch wel
      I Love Leica

Comment

Ned Bunnell, Marketingman van Pentax US heeft meer geluk!!

Hij is duidelijk een marketing man en geen fotografisch wonder maar de optische kwaliteit, die is er toch wel
        Klopt. Ned is vaak een erg betrouwbare bron van info. Hij zal nooit zaken lekken die niet mogen geweten zijn, maar hij is telkens wel bij de eersten om real life resultaten van een nieuwigheid te tonen. En dat hij geen superfotograaf maar een hobbyist is helpt om de zaken in het juiste perspectief te zien.

Ik zou ze graag alle drie hebben die DA* zooms... Ideaal voor op reis, kwaliteit die in de buurt van m'n vaste brandpuntjes komt en de flexibiliteit van de zoom. Maar de gedane investering in en de liefde voor m'n limiteds maakt dat ik nog niet zeker ben of ik de centjes voor alle drie wel zal kunnen ophoesten...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          ......Ik zou ze graag alle drie hebben die DA* zooms...
          Wim
          Tiens, zijn er drie zooms, ik dacht twee!!
          Graag een hintje, bij Pentax vind ik ze niet

Ik hoop, bid voor een smc 135-250/275 F2.8 DA*EDIF, of een 250/275 F2.8 DA* vast, met interne filter, zou nog beter zijn

°°
          I Love Leica

Comment

Tiens, zijn er drie zooms, ik dacht twee!!
            Graag een hintje, bij Pentax vind ik ze niet

Ik hoop, bid voor een smc 135-250/275 F2.8 DA*EDIF, of een 250/275 F2.8 DA* vast, met interne filter, zou nog beter zijn

°°
            Hier zijn de press releases:
            Two new smc PENTAX-DA ( DA Star ) Zoom Lenses
            PENTAX to Exhibit Upcoming Digital SLR Camera Products

Die eerste kende je allicht al? In de tweede worden de DA*60-250/4, DA*200/2.8 en DA*300/4 aangekondigd. Daarnaast ook nog een DA35/2.8 Macro Limited en de AF200FGZ flash. Ook nog wat over de 645D, maar ik weet nog steeds niet of die er ooit zal komen. De rest lijkt me zekerder...
            De DA*60-250/4 spreekt mij het meeste aan als alternatief voor m'n Sigma EX70-200/2.8. Als de DA*300/4 wat op de FA*300/4.5 (die heb ik) lijkt wordt dat zeker ook een topper.

Voor een vollediger zich op Pentax's planning: Lens Developement Roadmap

hth, Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

merde, er zit geen 2.8 bij (die ik nodig heb)

bedankt wim
              I Love Leica

Comment

merde, er zit geen 2.8 bij (die ik nodig heb)

bedankt wim
                Wel een DA*200/2.8, maar die heeft mss niet het bereik dat je nodig hebt?

Langer glas met f/2.8 als grootste opening wordt natuurlijk behoorlijk sleuren hé. Ik geloof dat ik onlangs nog een A*300/2.8 zag op eBay (gisteren of eergisteren), mss moet je eens kijken of die auction nog steeds loopt?

Mss komt het er ooit wel opnieuw, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Pentax lijkt immers een range aan het bouwen te zijn dat equivalente beeldhoeken biedt met het aanbod in de 35mm-kleinbeeld-film-dagen. Dat lijkt een langere f/2.8 dan 200mm uitgesloten...

Wim

Comment

Wel een DA*200/2.8, maar die heeft mss niet het bereik dat je nodig hebt?

Langer glas met f/2.8 als grootste opening wordt natuurlijk behoorlijk sleuren hé. Ik geloof dat ik onlangs nog een A*300/2.8 zag op eBay (gisteren of eergisteren), mss moet je eens kijken of die auction nog steeds loopt?

Mss komt het er ooit wel opnieuw, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Pentax lijkt immers een range aan het bouwen te zijn dat equivalente beeldhoeken biedt met het aanbod in de 35mm-kleinbeeld-film-dagen. Dat lijkt een langere f/2.8 dan 200mm uitgesloten...

Wim
                  Raar, Pentax had toch kunnen weten dat de meeste fotografen (die van wanten weten) zot zijn van een 400 2.8 (35mm eq)
                  Tussen de 380><430 (35mm eq) krijg je iets magisch op f/2.8 en een bepaalde afstand!
                  Met een 300 (35mm eq) lukt dat nooit!
                  Een smc 260 / 270 F/2.8 DA* had dus ideaal geweest (met pré filter)
                  Dat wordt dan een FF van de concurrentie met een 400 f/2.8 erop

ben nu weg naar de UK t/m maandag 18/06, see ya all!!
                  alvast bedankt voor de reacties

Dagzz
                  Last edited by Dagzz; 13 juni 2007, 17:13.
                  I Love Leica

Comment

Raar, Pentax had toch kunnen weten dat de meeste fotografen (die van wanten weten) zot zijn van een 400 2.8 (35mm eq)
                    Tussen de 380><430 (35mm eq) krijg je iets magisch op f/2.8 en een bepaalde afstand!
                    'k Denk niet dat Pentax die ooit maakte... Mss ooit... Ik begrijp wel wat je wil zeggen. Voor wildlife is m'n FA*300/4.5 één van m'n favorieten volopen, maar met een goede f/2.8 zou de bokeh natuurlijk nog wat bijzonderder zijn...

Met een 300 (35mm eq) lukt dat nooit!
                    Een smc 260 / 270 F/2.8 DA* had dus ideaal geweest (met pré filter)
                    Dat wordt dan een FF van de concurrentie met een 400 f/2.8 erop
                    Er is natuurlijk nog altijd de Sigma EX300/2.8 DG.

ben nu weg naar de UK t/m maandag 18/06, see ya all!!
                    alvast bedankt voor de reacties

Dagzz
                    Goede reis!!

Wim

Comment

Het wordt Pentax

Hoi hier ben ik weer,

@wim....wat laat, maar bedankt

Ik kan een Pentax DA 14mm, in mint condition (6 maand jong, met factuur en nog 18 maand waarborg) kopen, voor 450€ en ik ga daar geen 2 x over nadenken.
                      Dat maakt, dat het nu zeker Pentax zal / moet worden.
                      Niet erg, hoe meer ik naar de spec’s, IQ en functies kijk, hoe meer ik overtuigd ben (no nonsens, heavy-duty equipmentl)
                      Ik ga dan ook morgen mijn bestellingen binnenbrengen.

Ik ben ook zinnens: de Pentax D-BG2 Battery Grip’s, voor mijn body’s aan te schaffen!
                      Alhoewel deze niet gratis zijn, zal dit toch wat meer body, aan de body's toevoegen + de bijkomende, power autonomie, opberg en functie mogelijkheden.
                      Mochten er echter mensen met: D-BG2, negatieve ervaringen zijn, laat het me dan alstublieft ff weten!

Al die kleine spullen, zoals: B&W protect filters, tassen, Manfrotto statieven, *GB SD-HC cards, reserve batt-pack’s en remote, lopen serieuze op qua €’s

Ze zullen mij dan ook graag zien komen in de shop, dat is zeker!!

Nog één vraagje : wat is jullie K10D LCD protection, hard plastic of folie’s? (wat merk etc..)

Alvast bedankt
                      Dagzz (Bijna platzak)

°°
                      Last edited by Dagzz; 18 juni 2007, 17:06.
                      I Love Leica

Comment

Re: Het wordt Pentax

Ik ben ook zinnens: de Pentax D-BG2 Battery Grip’s, voor mijn body’s aan te schaffen!
                        Alhoewel deze niet gratis zijn, zal dit toch wat meer body, aan de body's toevoegen + de bijkomende, power autonomie, opberg en functie mogelijkheden.
                        Mochten er echter mensen met: D-BG2, negatieve ervaringen zijn, laat het me dan alstublieft ff weten!
                        Geen negatieve ervaringen. Ben zelf erg tevreden dat ik die erbij heb. Eén puntje waar ik echter wel aan moest wennen, en waar de grip zeker voor verbetering vastbaar is. De meeste knoppen zitten extra op de grip zodat een vertikale houding deze netjes bereikbaar houdt. Enige uitzondering is de AF knop. Nu ben ikzelf een constante gebruiker van die knop, en met de grip in vertikale houding had ik het initieel behoorlijk lastig om nog aan die AF knop te geraken. M'n handen zijn weliswaar niet van de grootste... 'k Heb intss m'n houvast wat gewijzigd en nu gaat het. Chance dat er SR inzit, want m'n houding is toch net een ietsje minder stabiel? Als je die knop niet gebruikt of grote handen hebt is dit natuurlijk niet van belang...

Al die kleine spullen, zoals: B&W protect filters, tassen, Manfrotto statieven, *GB SD-HC cards, reserve batt-pack’s en remote, lopen serieuze op qua €’s
                        Tja, je staart je soms blind op dure objectieven, maar de eigenlijke kost zit vaak in die kleinigheden.

Nog één vraagje : wat is jullie K10D LCD protection, hard plastic of folie’s? (wat merk etc..)
                        Geen. Op m'n *istDS had ik een Delkin screen protector. Met zo een deurtje dat je open kon klappen om je LCD te bekijken en dan tgl als zonnekap dient. Zit vast aan een zoekerkapje en heeft een glas om de LCD te beschermen. Na enkele keren op en af sloot dat echter niet zo goed meer aan waardoor stofdeeltjes ertss geraakten en veel meer krassen achterlieten dan zonder beschermer... Toch maar blijven gebruiken omdat die zonnekapfunctie echt wel makkelijk is bij review en ik toch nooit instant nakijk. Tot de veertjes in de deurtje het ook begaven... Voor de K10D heb ik de O-ME53 zoekerloupe, waardoor ik dergelijke oplossing zelfs niet zou kunnen installeren zelfs al zou ik willen (niet dus). De loupe heeft veruit de voorkeur.
                        Voor ik de Delkin had testte ik eens de schermprotector die ik op m'n Palm gebruik, maar die ik mat (voor betere grip van de stylus) en verdonkerde het beeld teveel en ook scherpte beoordelen vond ik erg moeilijk geworden. Mss dat een helderdere versie betere resultaten zou geven? Ik zou nu zeker voor een folie gaan, die vervang je immers in een handomdraai en reserve meenemen is geen probleem. Maar ik vond nog geen echt heldere.

hth, Wim

Comment

bedankt voor de response wim

Toevallig gevonden review grip

Ik gebruikte meestal Hama foil om de LCD’s te beschermen, maja misschien weet iemand iets beter, hé, die dingen evolueren constant.
                          Last edited by Dagzz; 18 juni 2007, 19:42.
                          I Love Leica

Comment

Hoi,

Voila, vanaf nu ben ik van: Mister ‘Leica’ naar Mister ‘Pentax’ ….. die momenteel met Canon 5D's op schok is!
                            EOS 5D’s die me trouwens niet echt kunnen overtuigen qua IQ; eenmaal afgeprint!!
                            Alles is nu besteld en tegen 15-07-07 zou, de 2.8 kit, pas leverbaar zijn.
                            Ik voel me plots véél lichter, hoe zou dat komen?

Iedereen super bedankt!

Dagzz

°°
                            I Love Leica

Comment

Alles is nu besteld en tegen 15-07-07 zou, de 2.8 kit, pas leverbaar zijn.
                              Dat is heel interessant. De eerste concrete datum die ik hoorde. Meestal lees je eind juli maar meer waarschijnlijk begin augustus... Als 't 15/7 is, moet ik nu al beginnen sparen om m'n DA16-45/4 te vervangen door de DA*16-50/2.8. Of mss al eens een advertentieke plaatsen om 'm te verkopen (en ook de F1.7x en mss de FA*85/1.4 maar daar ben ik nog niet uit)...

Ik voel me plots véél lichter, hoe zou dat komen?
                              Da's Pentax hé... Nooit groter of zwaarder dan absoluut noodzakelijk is...

Veel succes!!!!

Wim

Comment

Héhé, juist telefoon gekregen, de Pentax DA 14mm is mine (450€ is definitief aanvaard)

Dat is dus: 14 > 16-50 > 50-135 of +/- (21, 24-75, 75-210 in 35mm format ) dit alles f/2.8 en geen belachelijk opscherppers wit, maar zwart van kleur, waarvoor dank "Pentax"
                                Kun je nog meer verlangen, 'kpeinzehetni
                                Nu nog een very big one, maar daar ben ik nog niet uit!
                                Sowieso heb ik die maar (echt) nodig tegen 02-2008
                                De grote hamvraag is natuurlijk: gaat Pantax bij die sensormaat blijven, of gaan ze over naar FF?
                                Dan kunnen we overnieuw beginnen

Da's Pentax hé... Nooit groter of zwaarder dan absoluut noodzakelijk is...

Veel succes!!!!

Wim
                                LOL

@wim, of andere k10D gebruikers

Is het materiaal van de Pentax LCD schermpjes (redelijk) kras en smeer vast ?
                                Bij Canon & Leica, moet je al Héél lelijk doen om die plastic te beschadigen!
                                Bij de Sony R2 is dat snel gebeurd!
                                Daar zit dus ‘héél véél’ verschil op.

°°
                                Last edited by Dagzz; 19 juni 2007, 19:16.
                                I Love Leica

Comment

Working...
                                X