Ik sta voor een dillema waarbij ik wel wat advies kan gebruiken. Mijn keuze voor een digitale spiegelreflex stond eigenlijk al vast, de Sony A100, ingegeven door de mogelijkheid om mijn oude Minoltalenzen te kunnen hergebruiken. Inmiddels heb ik te horen gekregen dat dit kwalitatief toch niet zulke hele goede lenzen waren (kitlenzen van de Monolta 404SI). Na het doorworstelen van allerlei reviews en ettelijke pagina's discussies op de diverse forums raak ik de weg een beetje kwijt.
Ik ben op zoek naar een camera, waar ik niet semiprofessioneel mee hoef te fotograferen. De Canon heb ik geprobeerd maar vindt ik niet lekker in de hand liggen. Op dit moment twijfel ik tussen:
Toch de Sony en starten met de kitlenzen, afhankelijk van de kwaliteit eventueel bepalen of hiervoor een andere lens moet komen.
De Sony maar met een Tamron 18-200 lens
De Nikkon D80 met de kitlens 18-135 (ik heb me laten vertellen dat dit een prima starterslens is)
Of toch een Pentax. Deze laatste kwam eigenlijk vandaag op mijn weg. Maar ik heb me verder nog niet in deze camera's verdiept.
Graag zou ik wat adviezen krijgen.
Ik ben op zoek naar een camera, waar ik niet semiprofessioneel mee hoef te fotograferen. De Canon heb ik geprobeerd maar vindt ik niet lekker in de hand liggen. Op dit moment twijfel ik tussen:
Toch de Sony en starten met de kitlenzen, afhankelijk van de kwaliteit eventueel bepalen of hiervoor een andere lens moet komen.
De Sony maar met een Tamron 18-200 lens
De Nikkon D80 met de kitlens 18-135 (ik heb me laten vertellen dat dit een prima starterslens is)
Of toch een Pentax. Deze laatste kwam eigenlijk vandaag op mijn weg. Maar ik heb me verder nog niet in deze camera's verdiept.
Graag zou ik wat adviezen krijgen.
Comment