Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm finepix s9600 vs. Panasonic Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fujifilm finepix s9600 vs. Panasonic Lumix DMC-FZ50

Hoi

Ik heb ongeveer hetzelfde parcours afgelegd als jij ... in oktober heb ik een Fuji S9500 (voorloper van de 9600) gekocht en heb daar mee leren fotograferen ... sinds 1 week heb ik een echte DSLR ...
    De Fuji dus ... volgens mij prijs/kwaliteit zowat het beste dat je kan komen (de 9600 staat onder de 400 euro bij Konijn) ... ik heb er veel plezier aan beleefd en ik hou hem als back up toestel ... ben er beetje aan gehecht ...
    Natuurlijk is een DSLR nog wat anders maar zoals gezegd ook zoveel duurder ...
    Van de Fuji S9600 zal je geen spijt hebben !
    Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      het gebruik van die IS kan je niet altijd toepassen
      Toch wel vaak.
      En hoge ISO's moet je altijd proberen te vermijden, zelfs bij DSLR's
      Belangrijker dan de twee is de lichtsterkte van de lens en hierbij is de FZ50 in het voordeel. Tenminste voor het telebereik.
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
        Toch wel vaak.
        En hoge ISO's moet je altijd proberen te vermijden, zelfs bij DSLR's
        Belangrijker dan de twee is de lichtsterkte van de lens en hierbij is de FZ50 in het voordeel. Tenminste voor het telebereik.
        toch niet hoor
        bij snelle actiefoto's helpt dit totaal niet
        je gaat dan naar lagere sluitersnelheden waardoor je onderwerp toch onscherp overkomt
        dan heb je veel meer aan hogere iso waarde
        hierbij is de fz50 in het nadeel

Comment

Mijn schoonzoon heeft laatst een fuji 9600 gekocht, goed toestel hoor maar wat mij opviel is dat de foto,s vergeleken met mijn toestel de 5600, wat fletserder waren, dus minder kontrast, natuurlijk heb je het toestel nog niet helemaal onder kontrole je moet nog alles leren ervan, de fuji 5600 heeft veel mer pit in de foto,s maar dat zal wel een oorzaak hebben

Comment

ik zou zeggen, koop een D40 voor snelle beelden, kost niet zoveel meer en de snelheid v d camera kan je echt wel gebruiken !

Ik heb 6 maanden den FZ-50 gehad. Ik heb er geen second spijt van gehad, prachtige foto's. Het enige wat ik mistte was de snelheid van de AF. Daarom nu iets anders gekocht. Ook hier zeer tevreden.

Wat ook een groot verschil is, is de dof. Veel beter bij een dslr, ik moet er zelfs op letten als ik een koppel fotograffeer, dat ik naar F5,6 ga want op F4,5 kan het zijn dat de eerste persoon al onscherp is omdat hij 20 cm meer naar voor staat.

Iso 1600 op een de 400D kan je vergelijken met iso 400 op de FZ50.

Als je echt snelheid nodig hebt, dan heb je een dslr nodig.
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              ik zou zeggen, koop een D40 voor snelle beelden, kost niet zoveel meer en de snelheid v d camera kan je echt wel gebruiken !

Ik heb 6 maanden den FZ-50 gehad. Ik heb er geen second spijt van gehad, prachtige foto's. Het enige wat ik mistte was de snelheid van de AF. Daarom nu iets anders gekocht. Ook hier zeer tevreden.

Wat ook een groot verschil is, is de dof. Veel beter bij een dslr, ik moet er zelfs op letten als ik een koppel fotograffeer, dat ik naar F5,6 ga want op F4,5 kan het zijn dat de eerste persoon al onscherp is omdat hij 20 cm meer naar voor staat.

Iso 1600 op een de 400D kan je vergelijken met iso 400 op de FZ50.

Als je echt snelheid nodig hebt, dan heb je een dslr nodig.
              Kost inderdaad niet zo veel meer, met een kitlensje zal niet veel beter zijn of slechter dan die lens van fuji, maar wil je er een goede lens bij hebben, betaal al vlug meer dan de prijs van je camera erbij.

Comment

Volgens Dprevieuw komt in september de Fuji S8000fd op de markt: 18x zoom (27-486mm), 8MP, mèt beeldstabilisatie deze keer (CCD-shift). Jammer genoeg geen manuele zoom en geen hot shoe. Is dit misschien een alternatief?

Comment

Working...
                X