Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To FZ or not to FZ ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: To FZ or not to FZ ?

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
    Hmm waarom heb ik een gek gevoel bij het opnieuw lezen van heel deze topic?
    Dat gek gevoel zit er bij mij al wat langer.
    De wind heeft dan ook al uit wat hoeken gewaaid

Comment

mja, mensen wisselen nu meer van gedacht dan van onderbroek zeker? Daar is mijn inziens niets mis mee.
      en 6x zoom is te weinig.
      Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
        Maar aangezien zijn madam er ook mee zal werken, en zij beiden geen enkele fotografische interesse hebben, buiten de gebruikelijke kiekjes dan, denk ik dat het de FZ8 zal worden voor het gebruiksgemak.

Eerlijkheidshalve zou de FZ50 dan toch wel wat overkill zijn voor P&S gebruik
        In dit geval bestaat er nog een ander alternatief...
        Kodak Easyshare Z612 (12x zoom mét IS) en dat voor 201 euro

De easyshare modellen staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid voor de normale P&S'er.

Deze cam heeft nagenoeg alle features van de FZ8 + daarbovenop een VGA movie-mode in mpeg4 formaat !
        Dit wil zeggen : 1gb = 31 min. filmen (met geluid)..
        Zoomen tijdens filmen is mogelijk (niet mogelijk met de FZ8), maar je hoort wel de zoom-motor tijdens het opnemen...

Volgens de reviews is de cam nog snel ook : 1,5s opstarttijd, 1,5s shot-to-shot, 0,4 sec shutterlag (focus inbegr)

Op macro-gebied moet de Z612 wel het onderspit delven met 10cm ipv 5cm bij de FZ8...

Op livingroom.org staat er een opsomming van reviews over deze camera (wel efkens naar beneden scrollen):

De beeldkwaliteit van de FZ8 zal ontegensprekelijk een stuk beter zijn dan bij de Z612 + de FZ8 heeft 1mp meer,
        maar de vraag is of je broer & zijn vriendin dat verschil wel zullen zien...
        Als ik hen was, zou ik de sample pages eens vergelijken van beide camera's...
        Last edited by scalll; 7 juni 2007, 12:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
          Heb 'm de Canon aanbevolen.
          Hij had hier en daar iets opgevangen ivm ruis & de lumixen, en mja, daardoor heb ik indertijd de Fz50 ook aan mij laten voorbijgaan (m'n schoonpa heeft de FZ50. Tof ding, maar te veel ruis voor mijn smaak). --> da's een persoonlijke smaak hé, dus gelieve mij niet te overtuigen over het ruisvrij zijn van de Fz50
          Ik heb lang getwijfeld tussen de FZ30 en de Canon, maar heb gezien dat de Canon evengoed ruis heeft en een beduidend slechtere lens met CA.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Panasonic LZ it is.
            Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
              In dit geval bestaat er nog een ander alternatief...
              Kodak Easyshare Z612 (12x zoom mét IS) en dat voor 201 euro

De easyshare modellen staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid voor de normale P&S'er.

Deze cam heeft nagenoeg alle features van de FZ8 + daarbovenop een VGA movie-mode in mpeg4 formaat !
              Dit wil zeggen : 1gb = 31 min. filmen (met geluid)..
              Zoomen tijdens filmen is mogelijk (niet mogelijk met de FZ8), maar je hoort wel de zoom-motor tijdens het opnemen...

Volgens de reviews is de cam nog snel ook : 1,5s opstarttijd, 1,5s shot-to-shot, 0,4 sec shutterlag (focus inbegr)

Op macro-gebied moet de Z612 wel het onderspit delven met 10cm ipv 5cm bij de FZ8...

Op livingroom.org staat er een opsomming van reviews over deze camera (wel efkens naar beneden scrollen):

De beeldkwaliteit van de FZ8 zal ontegensprekelijk een stuk beter zijn dan bij de Z612 + de FZ8 heeft 1mp meer,
              maar de vraag is of je broer & zijn vriendin dat verschil wel zullen zien...
              Als ik hen was, zou ik de sample pages eens vergelijken van beide camera's...
              200 Euro voor een camera met 12x zoom,groot lcd scherm,goed schneider kreuznach zoom objectief,optische beeld stabilisatie....typisch een camera voor de prijsbewuste beginner óf de slimme camera-nerd die ,met de juiste tweaks, zn buurman (met dure panasonic of canon) aftroeft met prachtige foto´s.
              ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
                200 Euro voor een camera met 12x zoom,groot lcd scherm,goed schneider kreuznach zoom objectief,optische beeld stabilisatie....typisch een camera voor de prijsbewuste beginner óf de slimme camera-nerd die ,met de juiste tweaks, zn buurman (met dure panasonic of canon) aftroeft met prachtige foto´s.
                Klinkt goed. Troef maar eens af en publiceer eens wat foto's!

Comment

Working...
                X