Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke superzoom camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke superzoom camera

Als je een fz koopt neem dan de fz 50.
    Mocht je in de toekomst een teleconverter erop kopen dan past het beter bij het geheel.
    De fz8 is erg klein om een teleconverter te dragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
      een echte liefhebber van actiefoto's zal toch beter deftig sparen voor een DSLR met kwaliteitsglas.
      En welke prijsklasse DSLR bedoel je dan? Zelfde vraag voor het glas.
      Nikon D80
      18-200 VR
      www.circuitfotografie.be

Comment

Daar zal iemand anders je mee moeten verder helpen. Ik heb 'maar' een FZ30 en ben daar nog redelijk tevreden over. Ik heb wat noties van de bodies maar geen enkel wat betreft lenzen.
        Daarnaast is actiefotografie niet echt mijn bezigheid.
        Als ik het goed begrepen heb is het bij Canon zo dat de instapmodellen 3 cijfers in hun type hebben, de semi-professionele maar 2 en de Pro reeks is de 1-reeks.
        Bij Nikon zal er ook wel een systeem inzitten maar dat ken ik niet.
        Volgens mij moet je je dus eerder richten naar die semi-pro toestellen.

Iemand heeft ooit een test gedaan tussen een FZ30 en een 20D (en die test is hier al verschillende malen aangehaald ) en die kwam toen voor de 20D met extra lenzen en toebehoren dacht ik over 4500$ (tegenover 500$ voor de FZ30)
        Maar hij had dan wel het materiaal om bvb actiefoto's te trekken op een airshow...
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
          En welke prijsklasse DSLR bedoel je dan? Zelfde vraag voor het glas.
          In het Nikon gamma zou je moeten vertrekken van een D80/D200 met een 2.8 glasservies met een bereik van laat ons zeggen 24mm tot 200 mm om iets te hebben. Spreek je van een 2500 € tot 3000 €.
          fotosite

Comment

Working...
          X