Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste 'all-in-one' combinatie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste 'all-in-one' combinatie ?

Ik zit nu met een 20D en een stel lenzen. Ik zit maar altijd te dragen en te wisselen.... en ik vraag mij af wat de 'beste' all-in-one combinatie is.

Stel dat ik alles wat ik nu heb buitengooi (figuurlijk ), wat raden jullie me dan aan indien ik een goed toestel met maar 1 lens wil.....

Een bridge (Panasonic FZ50,Leica V-LUX1) of toch een dslr maar met welke lens (bv 5D+24-105 L4 IS of bv D200+18-200VR) ?
    (in elk geval een combinatie met zoomen aan de lens, geen knopjes duwen om in- of uit te zoomen!!)

Ik weet dat er lenzen zijn die in bepaalde omstandigheden beter zullen presteren, maar ik had graag de beste compromis gevonden.

Wat raden jullie aan ? En waarom....

mvg

Rudi
    Fuji X - Less became more

Re: Beste 'all-in-one' combinatie ?

wel, als je zo'n mooi lens arsenaal hebt, zou ik je gewoon aanraden om de 24-105 te nemen...

ik heb deze ook tot grote tevredenheid

Comment

in iedergeval geen DSLR, als je niet van dragen houd.
      gewoon een bridge lijkt me dan de oplossing.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sigma 18-200 OS?
        Nikon D80
        18-200 VR
        www.circuitfotografie.be

Comment

Fujifilm Finepix S9600 een optie?
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Ik denk dat je eerst een keuze moet maken tussen een SLR of een bridge alvorens te gaan vergelijken tussen al de mogelijkheden.

Comment

ik zou ook een fuji s9600 aanraden aangezien je de draagbaarheid belangrijk vind...

maar als je toch een dslr zou willen, dan lijkt mij de d200+18-200VR een ideale combinatie
              5DmkIII en wat glas

Comment

Heb je misschien zin in reiscombinaties? Want daar is omvang en gewicht van een DSLR meestal een nadeel. Anderzijds kan geen enkele bridge tippen aan de fotokwaliteit van een DSLR. Het blijft dus een compromis.

Ik zou zeggen: lees eens de CHIP-foto-video-digitaal van maart (geloof ik, alleszins de voorlaatste) eens door. Daar heeft men het over ideale (reis)combinaties. Maar het woord 'ideaal' heeft wel niet voor iedereen dezelfde betekenis. (zoals blijkt uit de reeds gegeven antwoorden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Ik denk dat je eerst een keuze moet maken tussen een SLR of een bridge alvorens te gaan vergelijken tussen al de mogelijkheden.
                  Indien een bridge hetzelfde gebruiksgemak zou geven (ik werk veel in de A-mode) en het kwaliteitsverlies zou beperkt blijven, dan zou een bridge eventueel kunnen. Mijn 'gevoelsmatige' voorkeur gaat nog altijd uit naar een dslr. Ik zal eens ergens zo'n bridge moeten gaan proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  ik zou ook een fuji s9600 aanraden aangezien je de draagbaarheid belangrijk vind...
                  Draagbaarheid ... het is nog altijd een verschil om maar 1 lens mee te nemen dan het 'arsenaal' mijn 4 lenzen wegen 2 kg, bv de 18-200VR 560 gram...

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  maar als je toch een dslr zou willen, dan lijkt mij de d200+18-200VR een ideale combinatie
                  Ken je eventueel andere combinaties van andere merken ?

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Ik zou zeggen: lees eens de CHIP-foto-video-digitaal van maart (geloof ik, alleszins de voorlaatste) eens door. Daar heeft men het over ideale (reis)combinaties. Maar het woord 'ideaal' heeft wel niet voor iedereen dezelfde betekenis. (zoals blijkt uit de reeds gegeven antwoorden)
                  Waar vind ik nog zo'n CHIP ? Heeft iemand die liggen die die tweedehands wil opsturen voor een appel en een postzegel ?

Alvast bedankt voor de reacties.
                  Fuji X - Less became more

Comment

Voorlopig gewoon je huidige arsenaal behouden en een Fuji S9600 ERBIJ kopen
                    (eventueel 1 van je lenzen verkopen om de kosten te dekken)...

Qua bigzoombridge-modellen geeft de Fuji betere beeldkwaliteit op hogere ISO's dankzij een grotere sensor & goeie ruisonderdrukking

Na een deftige test/vergelijk-periode kan je daarna nog beslissen of je je DSLR-gear weg doet (of niet)...

Dat is IMHO de veiligste oplossing

Comment

Eventueel: artikel inscannen en doormailen kan ook.

Comment

Working...
                      X