Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ja hoor, weer een beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ja hoor, weer een beginner

Oorspronkelijk geplaatst door Carooltje87 Bekijk bericht
    Ik ga straks eens horen bij Grobet in Antwerpen hoe het zit met het inruilen van lenzen, want ik heb hier nog 2 oude vivitar-lenzen liggen en 1 oude pentax-lens (en 1 teleconverter van vivitar, maar ik veronderstel dat dat niet telt als lens ?)
    Welke van deze lenzen zou ik inruilen ?
    - vivitar 135mm 1:2.8 autotelephoto No. 28003678 DIAMETER 55mm
    - vivitar 70-210mm 1:4.5 MC macro focussing zoom No. 77505786 diameter 52mm
    - SMC Pentax-m zoom 1:2.8-4 40-80mm 7546229 asahi opt.co. Japan
    - (vivitar mc teleconverter 2x-22)

Als de prijs niet zo veel verschilt met de s9600 neem ik de Sony misschien ... Als het de Sony wordt, welke kitlens neem ik dan het best ? de 18-200 of de 18-70+75-300 ?
    Ik zou 'later' misschien nog een macro-lens kopen (sigma of tamron dan met sony vatting ? 500 of 700 euro is mij wat te duur ...) welke raden jullie aan voor een beperkt budget ? (ik dacht deze bijvoorbeeld : Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Sony/KM 67, 340 euro bij konijnenberg)
    Probeer eerst maar te oefenen met een camera en een standaard lens
    Een 18-70 is een zeer mooi bereik - je hebt wat groothoek en wat tele.
    Daarna kan je beslissen welek andere lenzen je nodig hebt infunctie van je interesse (sport, macro,.....)

Oorspronkelijk geplaatst door Wikke Bekijk bericht
    waarom ligt hij niet goed in de hand?
    En welke canon testte je ? Niet alle canons voelen hetzelfde hoor
    belangrijk je dit af te vragen.
    Is hij te licht ? Is hij te klein ?
    Indien één of beiden de reden zijn kan een ander batterij pack veel veranderen.
    Hierdoor kun je AAA batterijen gebruiken ipv de standaard en verhoog je de grip en het gewicht.
    Ik kan zeer goed geloven dat je tevreden bent over je 350D maar dat wil niet zeggen dat iedereen er een moet kopen. Smaken verschillen en wat bij de ene aangenaam is, werkt bij iemand anders op de zenuwen.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb de 400D vastgehad, en daar was de grip te klein van. De 350D is toch hetzelfde ? Het verschil met de nikon D40x, sony alpha en olympus E510 was heel groot voor mij. Wel vreemd, want ik heb nogal kleine handen en nog was de grip te klein
      Welke lenzen zou ik dan omwisselen als ik de sony zou nemen ? Het vervelende is dat mijn vader op reis is, en het zijn zijn lenzen. Welke lens is het beste en hou ik dus beter bij ?

Nog vergeten : ik begin natuurlijk met een kitlens om de camera gewoon te geraken enzo. Als ik een camera aankoop, heb ik toch geen geld meer voor een macro-lens

Comment

Ik ben een tevreden Panasonic FZ30 gebruiker, ik denk dat de FZ50 van alle bridge toestellen nog altijd het dichtst aanleunt bij een DSLR.
        Je hebt hem voor de prijs van een gemiddelde DSLR lens (450-500 euro). Stel dat je achteraf toch niet je hobby maakt van fotograferen, dan is de financiële kater natuurlijk minder groot.
        Mocht ikzelf nu toch beslissen over te stappen naar een DSLR, dan denk ik dat de leercurve intussen véél minder steil zal zijn.

In elk geval: succes met je keuze !
        Last edited by nete; 28 juli 2007, 10:13.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wikke Bekijk bericht
          Ik heb de 350D en ben daar zéér tevreden over als amateur fotograaf. Ik heb hem nu een jaar en ben nu lid geworden van BD omdat het besef kwam dat dit toestel véél meer kan dan enkel goede snapshots nemen. Heel juist!
          Vermoedelijk is het onmogelijk dat iemand mij hierin zal tegenspreken want al deze info overwoog ikzelf bij de aanschaf.
          1) De 350D is de meest verkochte digitale reflexcamera. Dit is geen reden om voor het een ofwel het ander toestel te kiezen, indien iedereen dit zou doen...
          2) Vermits de 400D op de markt is gekomen is de prijs van de 350D op een jaar tijd gemiddeld €250 euro gezakt Voor vele mensen idd een voordeel.

Het verschil als beginnend fotograaf tussen de 350D en 400D is in prijs toch redelijk. Zijn prestatie moeten echter niet zo veel onderdoen (als amateur gezien) De 350D 8megapixels de 400D 10megapixels (maar als je ze thuis wil uitprinten zullen beide véél meer zijn dan je printer aankan )
          De 400D heeft een grotere display dan de 350D om je foto's te bekijken
          dit zijn bijna de enige verschillen. Hier ben je mis. De autofocus zou ook fel verbeterd zijn! En ja, dit kan voor vele amateurs wel van belang zijn, bij actiefoto's!

Op deze site staat een 350D tweedehands aangeboden voor €450. Vermoedelijk vind je elders er nog aan een 'goedkope' prijs indien je tweedehands overweegt. Er zijn trouwens altijd mensen die het nieuwste van het nieuwste willen maar voor mij zal mijn 350D me nog jaren plezieren.
          En gelijk heb je, het is een goed toestel

Trouwens duurder betekent niet steeds méér mogelijkheden. zo hebben sommige duurdere canon camera's NIET de mogelijkheid om met EF-S objectieven te werken Neen, maar deze hebben dan ook een mindere, of geen crop-factor. Trouwens dit zijn de 'hele' dure toestellen
          Wat betreft de grip, deze was voor mij ook onvoldoende. Zelfs met batterijgrip, want het ging voor mij om de grip waar je de vingers omheen slaat. Deze wordt niet groter met batterijgrip.
          Dit en het feit dat de autofocus vele steken liet vallen hebben me beslist om te doen overschakelen naar een ander toestel. Dat dit een pentax geworden is, heeft meerdere redenen gehad. Maar de belangrijkste is, dat ik er ook niet teveel geld aan wil geven (het is "maar" een hobby) en de ist ds heeft een zoeker die groter is dan de meesten (in de, voor mij, betaalbare prijsklasse). De k10d was toen nog niet uit. Maar ook ik doe nog even verder en zal wel één van de opvolgers kopen... ooit
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
            Wat betreft de grip, deze was voor mij ook onvoldoende. Zelfs met batterijgrip, want het ging voor mij om de grip waar je de vingers omheen slaat. Deze wordt niet groter met batterijgrip.
            amen ! Dat bedoelde ik dus ook met de grip

Ik ben gisteren naar Grobet geweest, en het wordt waarschijnlijk de sony met kitlens 18-70. Zou dit genoeg zijn om in de zoo te gaan oefenen of neem ik dan beter de 18-70 + 75-300 ?

Comment

Ik ben gisteren naar Grobet geweest, en het wordt waarschijnlijk de sony met kitlens 18-70. Zou dit genoeg zijn om in de zoo te gaan oefenen of neem ik dan beter de 18-70 + 75-300 ?

Als je close-up van beestjes wil nemen dan is een telelens onmisbaar.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Of de 75-300 een goede keuze is, laat ik over aan de sony/minolta-kenners. Maar wat ik je wel kan vertellen is dat je er met de 18-70 niet zal toekomen. Maar misschien dat je hiermee wel kan beginnen en dan later (met wat meer budget) een andere (lees: betere) telelens kan aankopen. Alhoewel je op de 75-300 nooit veel verlies zal maken moest je deze binnen een bepaalde tijd terug verkopen bij vervanging door een betere. En ondertussen kan je wel al foto's maken natuurlijk!

Comment

Ik heb gisteren EINDELIJK een camera gekocht. En het is de Sony Alpha geworden met kitlens 18-70. Morgen ga ik misschien naar konijnenberg om de tamron 70-300 te gaan kopen.
                  Nu nog de formulieren invullen, lenzen opsturen, geld terug krijgen en ik ben helemaal gelukkig
                  + nog scherpe foto's op m'n scherm krijgen.
                  Eens het resultaat een beetje doenbaar is krijgen jullie het te zien in fotodiscussie.

Bedankt allemaal voor jullie advies en hulp !

Comment

even nog een vraagje.
                    Is er iemand die al lenzen heeft opgestuurd naar Sony en dus weet of er een postzegel moet op die doos ? en of je het aangetekend kan opsturen ?

Comment

Proficiat en veel plezier ermee!!

Comment

Een vraagje die Sony Alpha maakt die veel lawaai bij het autofocussen? Ik heb die eens effe in de winkel vastgehad en maakte een vreselijk geluid. (Ofwel was het toestel stuk)

Comment

Ja, hij maakt wel redelijk wat lawaai, ook bij het afdrukken (weet niet of dat normaal is ?), maar mij stoort dat niet echt ....
                          Niemand die weet of er een postzegel op moet en of je het aangetekend kan verzenden ?

Comment

Carooltje, ik denk dat lenzen van Sony niet anders zullen behandeld worden dan andere post(-pakketten).
                            Ik zou ze dus in dit geval aangetekend versturen zodat het niet 'verloren' kan gaan. Wat de prijs betreft dat vraag je best aan de postbediende achter het loket. Die wegen het pakje en daar hangt de prijs van af.
                            Je zou er ook moeten kunnen van uitgaan dat als ze zien wat je wil versturen zij er ook de beste bezorging voor kunnen bepalen.
                            WICKED WIKKE

Comment

ik heb het woensdag op de post gedaan, en ik moest niets betalen, omdat het iets van een contract was dat het betaald werd door sony.
                              Ik heb ze stevig in de doos gezet met krantenpapier.
                              Nu wachten op m'n geld. Als ik het in september nog niet heb, kan ik er nog achter vragen tot 30 september stond er op de folder.
                              Ik ben eens benieuwd

Comment

Working...
                              X