Ok, er zijn zo al veel vragen gesteld.
Maar ik heb een keuze voor te leggen aan jullie :-)
Ik zoek een vervanger voor men kleine compact ixus II van enkele jaren oud.
Deze toekomstige compact zou gebruikt worden vooral voor feesjes( binnen en rare belichting dus), binnekort naar ierland (de 350d kan niet mee),....
Deze gaat dus (bijna) altijd in omstandigheden gebruikt worden waar ik geen zin heb om alle settings in te stellen. Ik verwacht dus goede foto's op automatische stand.
Daar ik al beschik over een 350d, zoek ik nu dus een klein ding voor 300euro. Liefst niet veel meer.
Heb een voorkeur voor ixus, daar de ixus II meer dan degelijk werk vericht heeft de voorbije jaren.
Mogelijkheden zijn precies:
Canon Digital Ixus 800 IS:
kan niet echt nadeel vinden, heeft wel het minst mega pixel van de drie. Meeste optische zoom.
Canon Digital IXUS 75:
De duurste van de drie. Zwarte voorkant is maar niets :-)
Fujifilm FinePix F31 fd:
Hier op het forum alom geprezen.
Werkt echter met xd kaarten. Heb zo geen lezer, laat staan kaartjes (van sd wel). En heb een beetje schrik om me aan een ander merk dan Canon te wagen.
De voorkeur gaat dus naar de ixus 800is.
Welke zouden jullie kiezen?
Maar ik heb een keuze voor te leggen aan jullie :-)
Ik zoek een vervanger voor men kleine compact ixus II van enkele jaren oud.
Deze toekomstige compact zou gebruikt worden vooral voor feesjes( binnen en rare belichting dus), binnekort naar ierland (de 350d kan niet mee),....
Deze gaat dus (bijna) altijd in omstandigheden gebruikt worden waar ik geen zin heb om alle settings in te stellen. Ik verwacht dus goede foto's op automatische stand.
Daar ik al beschik over een 350d, zoek ik nu dus een klein ding voor 300euro. Liefst niet veel meer.
Heb een voorkeur voor ixus, daar de ixus II meer dan degelijk werk vericht heeft de voorbije jaren.
Mogelijkheden zijn precies:
Canon Digital Ixus 800 IS:
kan niet echt nadeel vinden, heeft wel het minst mega pixel van de drie. Meeste optische zoom.
Canon Digital IXUS 75:
De duurste van de drie. Zwarte voorkant is maar niets :-)
Fujifilm FinePix F31 fd:
Hier op het forum alom geprezen.
Werkt echter met xd kaarten. Heb zo geen lezer, laat staan kaartjes (van sd wel). En heb een beetje schrik om me aan een ander merk dan Canon te wagen.
De voorkeur gaat dus naar de ixus 800is.
Welke zouden jullie kiezen?
Comment