Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR, maar via de LCD.....>>

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR, maar via de LCD.....>>

Inderdaad Picasso, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid (en intensiteit van) HOT-pixels die gaan opduiken als de sensor constant actief is.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Hallo,
      Bedankt leve mensen!
      Die Canon kost 4000€
      Als je de naam: Olympus en de benaming: Live View, kent, dan kom je al een pak verder.
      Dit vond ik Via Google, na jullie antwoorden (allemaal) gelezen te hebben.

De reden is, dat mijn broertje zwaar ziek en terminaal is.
      Daardoor is zijn gezichtsvermogen niet al te best meer, maar hij droomt nog wel van een DSLR om nog wat foto’s te kunnen nemen in die laatste fase van zijn leventje.
      Dan gaat mijn verlofgeld naar een Dslr natuurlijk.
      Vandaar deze vraag.

Nogmaals vriendelijk bedankt iedereen

Veronique
      Last edited by Veronique; 25 mei 2007, 18:38.
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Het lijkt me ideaal een zware camera met een 28-70 2.8 en dan met gestrekte armen....eh, waarom zijn mijn foto's niet scherp?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht

De reden is, dat mijn broertje zwaar ziek en terminaal is.
          Daardoor is zijn gezichtsvermogen niet al te best meer, maar hij droomt nog wel van een DSLR om nog wat foto’s te kunnen nemen in die laatste fase van zijn leventje.
          Dan gaat mijn verlofgeld naar een Dslr natuurlijk.
          Vandaar deze vraag.

Nogmaals vriendelijk bedankt iedereen

Veronique
          als hij de viewfinder niet meer kan gebruiken, waarom droomt hij dan van een DSLR?
          zou een meer compacte cam dan geen veel betere oplossing zijn?
          mss eens kijken naar de nieuwe S5 IS
          relatief groot scherm (2.5") grote zoom en een stabilisator (tegen bewogen foto's)
          1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
          EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
            Wil er trouwens iemand nog eens op puntje 2. van TS antwoorden?
            Mij lijkt zo'n live view evenwel totaal overbodig. Of je moest een van die persfotografen zijn die je regelmatig met 50 op een halve vierkante meter rond een bekendheid ziet staan. Of een oorlogsfotograaf die er baat bij heeft om achter een hoekje te kunnen fotograferen.
            Maar ik denk niet dat er zo veel rondlopen hier op BD.
            Ik vind het gewoon een must!!!
            Een zoeker is ok, en noodzakelijk natuurlijk, maar een lcd preview geeft zoveel meer, aan info, belichting, je moet je kodakste niet zo tegen je gezicht plakken, het werkt gewoon meer ontspannen als je een lange shoot doet. Ik heb ook altijd last van een "zoekeroog", als ik een half uur door een zoekertje tuur, heeft mijn oog lang nodig om terug aan te passen.
            Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er slecht is aan een lcd preview op een dslr, als je het niet wilt, gebruik je toch gewoon de zoeker?
            Overigens, ik ben er van overtuigd, dat er ooit een tijd komt , dat wel alles digitaal hebben, ook de zoeker!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
              Hallo, iedereen

1.Ik zoek een DSLR, maar waar je de LCD kan gebruiken als viewfinder, zoals bij een digicam.
              Bestaat er zo iets?
              Ik had (horen zeggen) van wel, maar vind hem niet, direct.
              Welke merken of types moet ik opzoeken, aub?

2.Waarom kan dat eigenlijk niet met alle DSLR’s, dat zou toch fantastisch zijn?

Alvast bedankt
              Veronique
              Kijk eens hier,

Ik heb al gehoord dat dit een betrouwbare bron is, dit toestel kost hier nog 2000€, in de VS omgerekend minder dan 800€. Tel daar de invoertaksen nog bioj, en je komt op een 1000€ voor een toestel dat volgens mij aan jou eisen voldoet. En er zit een Leica lens op met beeldstabilisator, wat ook wel zal helpen, als ik lees dat we toch met een gehandicapt persoon rekening moeten houden.

Over de LCD:

Ik vind het gewoon een must!!!
              Een zoeker is ok, en noodzakelijk natuurlijk, maar een lcd preview geeft zoveel meer, aan info, belichting, je moet je kodakste niet zo tegen je gezicht plakken, het werkt gewoon meer ontspannen als je een lange shoot doet. Ik heb ook altijd last van een "zoekeroog", als ik een half uur door een zoekertje tuur, heeft mijn oog lang nodig om terug aan te passen.
              Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er slecht is aan een lcd preview op een dslr, als je het niet wilt, gebruik je toch gewoon de zoeker?
              Overigens, ik ben er van overtuigd, dat er ooit een tijd komt , dat wel alles digitaal hebben, ook de zoeker!

Keep up the good work!!

Comment

ga voor de olympus (E330 of E410)!
                prachtig machine met alles wat je wenst!
                verder geen vragen stellen, doen!

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Technisch is het perfect mogelijk om een doorschijnende spiegel te gebruiken. Canon had indertijd de Pellix, met een dergelijke spiegel.
                  Yep, ik heb nog een RT met zo'n systeem. Gewoon ideaal. En ik versta er niks van waarom dat niet gebruikt wordt voor digitaal: GEEN STOF MEER! De sensor staat in een stofdicht geheel achter de vaste doorschijnende spiegel. Ofwel verdienen ze te goed aan het sensor kuisen...

Comment

Mijn Olympus E-330 die vorig jaar april is uitgekomen was de 1e met live view. En het is een geweldige camera.
                    In juli komt de E-510 in mijn huissie
                    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                    Sigma 18mm - 125mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Yep, ik heb nog een RT met zo'n systeem. Gewoon ideaal. En ik versta er niks van waarom dat niet gebruikt wordt voor digitaal: GEEN STOF MEER! De sensor staat in een stofdicht geheel achter de vaste doorschijnende spiegel. Ofwel verdienen ze te goed aan het sensor kuisen...
                      Ja 't heeft wel iets, dat systeem, maar ik zou niet bereid zijn om daarvoor telkens mijn iso-waarde x2 (of zo) te moeten doen. Zo'n spiegel pakt licht weg .
                      Geld verdienen aan sensor kuisen? Ik denk niet dat ik daar meer dan één euro per jaar aan uitgeef ... als ik mijn flesje Eclipse bekijk kom ik nog toe tot aan mijn pensioen .
                      Kris.

Comment

MM heeft gelijk.
                        Gewoon doen even wachten en een Olympus 410 of 510 kopen.
                        De 410 zal wel wat kleiner zijn dus even uitproberen welke makkelijker is te bedienen.
                        Een compacte digital is ook een oplossing maar die geeft toch wat meer ruis.
                        Ja als je slecht ziend bent dan is de viewer toch wel een oplossing.

Comment

Hallo, iedereen

Hij heeft voor de Olympus Evolt E510 gekozen, met Image Stabilization, de 410 heeft dat niet!
                          Morgenvroeg wordt hij besteld.
                          Ziezo, iedereen is tevreden (dat is aanpakken, hé)

Dikke smakkerd voor iedereen en nogmaals bedankt voor de hulp en goede uitleg.

Veronique (héél moe)

Comment

.....
                            Last edited by NeQo; 10 april 2010, 11:44.

Comment

Ik werk nu met de E330 naast mijn Pentax systeem en heerlijk die Live-View. Hoewel er nog wel wat aan geknutseld moet worden om de beeldkwaliteit in minder licht te verbeteren vind ik het prettig dat ik in meer lastige hoeken kan fotograferen zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen.

Mensen die er geen behoefte aan hebben, gebruiken het niet. Kan wel zeggen dat IK het in ieder geval wel een heel handige extra vind.

Veel plezier met de camera gewenst. Geniet ervan...

Bart

Comment

Hallo, iedereen
                                We zijn er nog niet helemaal uit!
                                In de winkel kwamen we erachter, dat de nieuwe E510 een vast LCD heeft! (maar wel OIS)
                                De oudere E330, heeft wel een uitklapbaar LCD, maar geen stabilisatie, enz..!
                                Dit vonden ze in de winkel onbegrijpelijk, van Olympus, daar Live view en een uitklapbaar LCD toch echt wel samen horen, vindt iedereen behalve Olympus dan?
                                De 1ste E510 is wel voor mij gereserveerd, zonder koopverplichting en ik kan dus nog steeds,van type en /of merk, veranderen:

Zucht, Help!
                                Designers, hé?

Groetjes
                                Veronique

Comment

Working...
                                X