Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot A70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Huggy
    Julius,

warom die overstap van A40 naar A70??

buiten die ene MP is er niet veel verschil tussen de 2 denk ik..wel?

De A70 heeft wa meer automatische instellingen (portret, landschap, nachtfoto, fast shutter, slow shutter), wa meer gadgets en een betere movie-instelling.

Heb bovendien ne hele goeie prijs gekregen voor mijne A40.

Vandaar dus ...

Comment

Dju, geen edit functie.
      Nieuwe post dan maar.

... A70 heeft ook meer manuele instellingen voor focus en heeft nieuwere technieken (oa 5 focuspunten).

Comment

Kijk eens op http://www.topfoto-online.de/ - vriendelijke mensen en hebben mij goed geholpen. Via email goed mee te corresponderen in het Nederlands. Ik ben vandaag daar geweest.

Mvg
        Patrick
        Mvg
        Patrick
        Fuji S602Z

Comment

Een weekendje de fotograaf uitgehangen en ben heel tevreden over mijn Canon A70! Het is een luxe om te kunnen blijven fotograferen en onmiddelijk je foto te kunnen bekijken.
          Enkele minpuntjes:
          - Dat ding vreet batterijen! Ik heb al 8 gewone batterijen versleten op zaterdag en zondag. Herlaadbare batterijen zijn dus echt wel noodzakelijk en die AC-adapter lijkt me ook geen overbodige luxe (kan je heel goed gebruiken als je de foto's naar je PC stuurt).
          - Na een tijdje kreeg hij last met de CF-kaart en waren er enkele foto's die corrupt waren. Later las ik dan dat je een CF-kaart van een ander merk beter eerst formatteert via de camera om zulke problemen te vermijden... Vergeet dit dus niet!
          - Ik zie inderdaad ook soms de witte lijnen lopen over het LCD scherm. Maar mij stoort dat niet zo heel erg.
          - Er zit een kapotte rode pixel in het LCD scherm, maar naar het schijnt is dat een normaal verschijnsel. Is in principe ook niet erg.
          - Wel spijtig dat er geen zakje bijzit. Weer kosten dus...
          - 's Avonds heeft hij wel last van rode ogen, maar dat is wel achteraf te verhelpen...

Doei,

Thijs

Comment

Allemaal correcte opmerkingen tlambrec.

Bespaar zeker niet op het setje oplaadbare batterijen en de adapter, bespaart je achteraf heel wat ergernis. Goeie batterijen kosten veel, maar zijn ook consequenter in het opladen en gaan langer mee. Goeie adapter is een noodzaak bij goeie batterijen, anders krijg je van die 60% opgeladen toestenden.

Geld haal je er op die manier uiteindelijk meer dan uit !!!

Just my two cents of course.

Comment

Heb me, na wat rondsnuffelen op het forum, de GP Powerbank 3 aangeschaft met in totaal 8 batterijen van 1800 mAh (zal er wellicht nog 4 bijkopen als die goed blijken). De laadtijd is wel redelijk lang (18u) maar uiteindelijk speel ik niet zoveel de fotograaf en volgens mij is zo'n lange oplaadtijd beter voor de batterij.
              De netstroomadaptor zal ik toch niet kopen: zo'n ding kost €75 en daarvoor koop je al heel wat batterijen (die volgens de verpakking 1000 keer meegaan).
              Ik heb trouwens 4 batterijen kunnen kopen in de Colruyt voor maar €16.50. De lader (met 4 batterijen) heb ik in de FNAC gekocht voor €38.99 (hadden ze in de Colruyt niet binnen).

Thijs

Comment

Hey thijs,
                Heb me ook die Powershot A70 gekocht bij Mediaran.
                Heb hem twee dagen later dan jou besteld en is ook op vrijdag 4 april toegekomen.
                Wat wel vreemd is: bij mij zat er slechts een CF kaart van 16Mb bij. Ik heb Mediaran daarover een mail gestuurd en zij zeggen dat dit normaal is, de vermelde 32Mb kaart op hun site was een fout.
                Jij hebt wel degelijk een 32Mb CF kaart gekregen?

Comment

Originally posted by PinkPanther
                  Hey thijs,
                  Heb me ook die Powershot A70 gekocht bij Mediaran.
                  Heb hem twee dagen later dan jou besteld en is ook op vrijdag 4 april toegekomen.
                  Wat wel vreemd is: bij mij zat er slechts een CF kaart van 16Mb bij. Ik heb Mediaran daarover een mail gestuurd en zij zeggen dat dit normaal is, de vermelde 32Mb kaart op hun site was een fout.
                  Jij hebt wel degelijk een 32Mb CF kaart gekregen?

In de duitse versies zit een 32 MB CompactFlash kaart in de doos en een bestelformulier voor een franse of nederlandse handleiding.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Wil dat dan zeggen dat Mediaran versies uit verschillende landen verkoopt? Bij mij zat er dus wel degelijk een 16Mb kaart in en enkel een Duitse handleiding.
                    Als iemand anders dezelfde week als ik een Powershot A70 koopt bij Mediaran, deze op dezelfde dag krijgt geleverd en bij hem zit er een 32Mb kaart in, dan moeten er zelfs in Duitsland verschillende verpakkingen bestaan. De verpakking was gesloten met een Canon zegel, dus bij Mediaran had men de verpakking niet geopend.

Comment

Ik heb ook maar een CF kaart van 16 MB gekregen... Ik heb hen hier ook over gemaild en ondertussen is het op hun site ook aangepast. Wel spijtig, want het is toch een verschil! Nu ja, met mijn 128 Mb kaart kom ik wel ruime tijd toe...

De versie die zij verkopen is blijkbaar van Groot-Brittanie, dat staat toch ergens op een papiertje te lezen.

Misschien ook nog vermelden dat Mediaran hun pakjes verzenden via een pakjesdienst, wat toch veiliger is dan gewoon opsturen met de post...

Thijs

Comment

In de Colruyt is de GP Powerbank 3 verkrijgbaar voor maar €22,50! Je moet wel geluk hebben dat hij nog aanwezig is...

Thijs

Comment

Pech pech pech: mijn Toshiba 128MB CF Card heeft het begeven: ik krijg er niets meer uit! Een mailtje naar Media-ran (waar ik mijn camera kocht) vertelt me dat ze het kaartje zullen vervangen zodra ik het oude heb opgestuurd.

Vraagje nu: stuur ik het aangetekend op of is gewoon ook goed?

Thijs

Comment

Rare historie met die verschillende A70-versies in Duitsland... Mijn broer heeft een A70 bij Mediaran besteld, en daarin zat gewoonweg een 16 MB CF en was er geen sprake van een bestelformulier voor NL of F handleiding...

Groeten,

Wim
                            Canon EOS 10D; 50E
                            Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
                            Tamron 28-200 LD IF

Comment

Het was gewoon een misverstand: op de site stond 32MB CF Card terwijl iedereen een 16 MB Card kreeg. Dat is alles.
                              En je kan bij een Duitse firma ook enkel een Duitse handleiding krijgen. Gelukkig kon ik een Engelse downloaden van het net.

Thijs

Comment

Kaartje aangetekend teruggestuurd naar Mediaran en zonder protest een nieuw in de bus gekregen! Wel spijtig van de verloren foto's op het kaartje...

Thijs

Comment

Working...
                                X