Ik zie door de bomen het bos niet... wie helpt? Op DPReview kan ik de belangrijkste dingen niet selecteren in het vergelijk...
Ik zoek dus een compact- of bridge camera voor naast mijn DSLR's. Het hoofddoel van deze camera: fotos maken van golfers, op momenten dat de harde klik van de spiegel van een spiegelreflex niet op prijs gesteld wordt. Daarnaast wil ik er, indien mogelijk, bewegende beelden van een golfswing mee kunnen maken. Ergo, de volgende eigenschappen heb ik op een rijtje gezet:
Moet:
- geluidloos zijn
- een behoorlijk maar niet overdreven zoom objectief hebben in de range van, zeg, 35 - 200mm. VR/IS/... is een pre.
- kwalitatief behoorlijke kwaliteit leveren, ook op de hogere ISO's. Afdrukken tot 20x30cm moeten behoorlijk ruisvrij zijn op 400ISO.
- trefzeker en snel focusseren
- in halfautomaat (Tv/Av) en handmatig kunnen werken
- korte shutter-delay hebben
Pre:
- RAW of TIF16
- filmpjes op 30fps
- CompactFlash
Prijs: maakt me niet zo heel veel uit, < €1000 is oke.
Ik zoek dus een compact- of bridge camera voor naast mijn DSLR's. Het hoofddoel van deze camera: fotos maken van golfers, op momenten dat de harde klik van de spiegel van een spiegelreflex niet op prijs gesteld wordt. Daarnaast wil ik er, indien mogelijk, bewegende beelden van een golfswing mee kunnen maken. Ergo, de volgende eigenschappen heb ik op een rijtje gezet:
Moet:
- geluidloos zijn
- een behoorlijk maar niet overdreven zoom objectief hebben in de range van, zeg, 35 - 200mm. VR/IS/... is een pre.
- kwalitatief behoorlijke kwaliteit leveren, ook op de hogere ISO's. Afdrukken tot 20x30cm moeten behoorlijk ruisvrij zijn op 400ISO.
- trefzeker en snel focusseren
- in halfautomaat (Tv/Av) en handmatig kunnen werken
- korte shutter-delay hebben
Pre:
- RAW of TIF16
- filmpjes op 30fps
- CompactFlash
Prijs: maakt me niet zo heel veel uit, < €1000 is oke.
Comment