Ik zoek dus een nieuw fototoestel aan te kopen. Momenteel is het digitaal compact, en zoek over te stappen naar Digitaal reflex.
Ik zou het toestel degelijk moeten kennen binnen een jaar.
Wanneer zou ik best kopen: ruim op voorhand om alles goed te leren kennen of toch nog wachten op nieuwe toestellen, promoties, ...
Dan de vraag waar je best materiaal koopt: lokale fotoboer die je goed kent of een verder afgelegen goedkopen grote winkel?
Is het beter om de body en lenzen apart te nemen?
Momenteel twijfel ik tussen de volgende toestellen:
Sony A100
Nikon D80
Canon EOS 400
allen met een lensbereik (equiv) rond de 28-120mm (mag ook kleiner als er een aparte tele-zoom bij zou komen)
Budget voor alles (toestel, lenzen, geheugenkaart, batterijen, monopoot, draagtas, ...) ongeveer 1000€ à 1400€
Ik zou het toestel degelijk moeten kennen binnen een jaar.
Wanneer zou ik best kopen: ruim op voorhand om alles goed te leren kennen of toch nog wachten op nieuwe toestellen, promoties, ...
Dan de vraag waar je best materiaal koopt: lokale fotoboer die je goed kent of een verder afgelegen goedkopen grote winkel?
Is het beter om de body en lenzen apart te nemen?
Momenteel twijfel ik tussen de volgende toestellen:
Sony A100
Nikon D80
Canon EOS 400
allen met een lensbereik (equiv) rond de 28-120mm (mag ook kleiner als er een aparte tele-zoom bij zou komen)
Budget voor alles (toestel, lenzen, geheugenkaart, batterijen, monopoot, draagtas, ...) ongeveer 1000€ à 1400€
Comment