Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweede camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tweede camera

Even het (luxe-)'probleem' schetsen : ik heb een nikon d200 + 17-55 f2.8 + 70-200 f2.8 vr.
    Ik stel vast dat ik bij bepaalde gelegenheden / omstandigheden vaak van lens wissel (wat wellicht niet goed is voor camera noch de lenzen).
    Daarom zou ik mij graag een tweede occasie-camera aanschaffen. (zou enkele jaartjes moeten meegaan)
    Omdat ik in ± 80 % van de omstandigheden de 17-55 lens gebruik en voor de resterende 20 % de 70-200 lens zou ik die tweede camera vooral gebruiken tesamen met de 70-200 f2.8 vr telelens.
    Ik wil het budget voor een occasie-camera evenwel beperken tot niet meer dan 400 euro (waardoor wellicht een d80 en d200 afvallen, d2x zit er misschien nog in ).
    Vermoedelijk spreken we dan over een D40, D40x, D50, D70s, fuji S3 pro, ...
    Wie kan mij hierbij advies geven ?
    Welke camera zou jij adviseren, vooral gelet op de eigenschappen (kwaliteit, gewicht,...) van de 70-200 f 2.8, en waarom ?

Alvast bedankt voor het lezen en voor je reactie.

Groetjes,

marcus.
    zwart & wit & kleur

flickr

Re: tweede camera

Hangt af van het soort fotografie dat je doet.

D50/D70s (sport, actie, natuur, ...) of S3 Pro (studio, trouw, portret, ...) zouden mijn keuzes zijn, al twijfel ik of die wel in je budget gaan passen.

D40 zou afvallen en D40x past ook niet in je budget (dacht ik)

Mvg,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

voor uw budget en toepassingen, heel eenvoudig denk ik... D100
      Gr, Paul
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Het antwoord is zeer eenvoudig, gewoon een tweede D200, ook al zeg je dat dit niet in het budget zit, dan zou ik mijn budget nog is overzien en herzien eventueel, maar twee indentieke body's is nen droom en eenvoudig in gebruik nooit vergeten "eenvoud siert de mens" .

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik kan Digipics357 wel bijtreden. Meestal fotografeer ikzelf met een D200 en 20mm 50mm 85 mm primes waardoor ik vaak lenzen moet wisselen. Hoewel ik vrijwel altijd ook mijn D70 meeheb, prefereer ik toch het wisselen wegens het gevoel en bedieningsgemak van de D200.
          Als ik ze dan toch beiden gebruik zet ik mijn telelens (sig 70-200) eerder op de d200 en de groothoek/standaard lens op de d70 om bij de laatste een lagere iso-waarde te kunnen kiezen (ruis).

Als je de 2e cam met de tele gaat gebruiken is de mogelijkheid op het aansluiten van een batterygrip misschien ook iets om mee rekening te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Het antwoord is zeer eenvoudig, gewoon een tweede D200, ook al zeg je dat dit niet in het budget zit, dan zou ik mijn budget nog is overzien en herzien eventueel, maar twee indentieke body's is nen droom en eenvoudig in gebruik nooit vergeten "eenvoud siert de mens" .

MVG, Jeff
            Dat wou ik eerst ook zeggen, maar ik wou ook TS zijn budget-beperkingen niet naast me neerleggen.

Ikzelf zou inderdaad ook voor een 2° D200 gaan, maar ik kan (kijkend naar mijn eigen platte geldbeurs) aannemen dat dat niet altijd mogelijk is.

Dan hangt het ervan af hoe dringend je zo'n 2° body nodig hebt natuurlijk.

Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik zou nooit voor een 2de D200 gaan maar als dat geld er is, maar voor een S5, je hebt dan the best of both worlds. De één is de back up van de andere en het onderwerp bepaald de keus.
              Last edited by hjanssen; 21 mei 2007, 17:29.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vermits je beide objectieven AFS zijn, zou ik een nieuwe D40 toch eens nader bekijken omwille van het gewicht, de prijs, de beeldkwaliteit en de zeer goede hoge ISO prestaties

MVG,

Comment

Allemaal bedankt om te reageren.

Ik vrees dat jullie bevestigen wat ikzelf vermoedde en eigenlijk al wist ... de combo nikon d200 + 70-200 vr is inderdaad een schitterend koppel. (enkele van deze foto's (http://www.pbase.com/marc_hermans/zoo_olmen&page=all) liet ik afdrukken op 10" x 8" en 12" x 8" formaat : het resultaat was werkelijk ).
                  Als je die kwaliteit gewoon bent, valt het wellicht niet mee om met minder genoegen te nemen.
                  Wie zei ook weer (of was ik het zelf ) dat een dunne portemonnaie soms de vader is van slechte ideeën ... ?
                  Ik zal er nog enkele (zeg maar vele) nachtjes over slapen.

Groetjes,

marcus
                  zwart & wit & kleur

flickr

Comment

Working...
                  X