Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad ivm lens Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad ivm lens Canon EOS 400D

    Beste,

    Ik ga me weldra een Canon EOS 400d aanschaffen maar ik heb jullie goede raad nodig !
    Ik zou het toestel gebruiken om uiteraard landschaps-, vakantie-, natuurfoto's, enz ... te maken, maar ook om kleine voorwerpjes ( muntjes, penningen, enz .. ) in detail te fotograferen.

    Nu mijn vraag : De standaardlens 18-55mm voldoet die om die kleine voorwerpen in macro te fotograferen ?

    Ben ik best enkel de body te kopen en dan een andere lens te kopen waar ik zowel de "gewone" foto's als de macro mee kan fotograferen ?

    Ik dacht in de richting van een sigma lens ...

    Mijn budget is nu ook niet zo groot, dus de "duurdere" lenzen kan ik me momenteel nog niet aanschaffen.

    Wat raden jullie me aan ? Of maybe een lens in occasie kopen ??

    Alle raad en info is welkom !

    Hartelijk dank !

    Mvg,
    Josh
    CANON EOS 400D + Tamron 18-250 + Canon 18-55

  • #2
    Re: Raad ivm lens Canon EOS 400D

    De kitlens is niet geschikt voor macrofoto's, en er bestaat geen zoomlens waarmee je echte macro's kan maken (toch niet zonder voorzetlenzen of tussenbussen).

    Voor landschappen en dergelijke is de kitlens wel bruikbaar, maar als je bijvoorbeeld vogels wil fotograferen, dan zal je een heel wat langere lens moeten kopen.

    Je kan beginnen met de kitlens, en daarna kan je nog altijd andere lenzen bijkopen (tweedehands of nieuw).

    Maar je kan in plaats van de kitlens ook in een keer een betere lens kopen met ongeveer hetzelfde zoombereik als de kitlens.

    De lenzen met een heel groot zoombereik (bijvoorbeeld een 18-200) zijn meestal optisch niet echt goed, en ze zijn ook nooit lichtsterk, maar het kunnen wel handige lenzen zijn om op reis te gebruiken als je geen zware fototas wil meesleuren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Raad ivm lens Canon EOS 400D

      Hoi,

      ik denk er ook over om een Canon EOS 400D aan te schaffen, maar met lenzen ben ik nog niet echt vertrouwd.

      Ik heb momenteel een Panasonic Lumix DMC-FZ5 met 12x optische zoom ... met wat voor soort lens komt dit overeen ? Voor mij is zoom en sluitertijd erg belangrijk omdat ik vaak bewegende voorwerpen fotografeer, maar hoe zit dat met de standaardlens van de Canon EOS 400D ??

      groetjes

      Comment

      Working...
      X