Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

looptijd nimh batterijen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• looptijd nimh batterijen

hoi,
    tot nu toe had ik nog geen ervaring met oplaadbare batterijen.
    We hebben ons een tijd terug een canon powershot a40 aangeschaft en na eenig gefotografeeren lijkt het erop dat die batterijen vreet?
    Ik kan er na de batterijen "vers" opgeladen te hebben wel eenige tijd mee fotograferen maar opeens gaat de lens trager en het schermpje valt uit.Nu geeft de camera wel nog geen 'seintje' dat de batterijen plat zijn.Heb de batterijen dan maar vervangen door een ander setje en probleem was opgelost maar de lens bewoog toch trager.Even opklaren, het gaat over 1300 mah batterijen, toch wel goeie kwaliteit en capaciteit denk ik.Het tweede setje ws ook de week ervoor opgeladen maar wel maar van 820 mah capaciteit.Het handelt over twee setjes van vershillende merken.Een derde is ondertussen aangekocht en ja nog een ander merk wel 1800 mah.
    Is het normaal dat na een week de batterijen niet te hebben opgeladen en de ook de week ervoor niet veel te hebben gebruikt rapper op zijn?
    Wie kan mij opklaren?
    TnX

Hallo martin, wat ik kan zeggen is dat het 820mAh setje zeer waarschijnlijk niet van het type NiMH is,
    maar van het type NiCd en deze zijn eigenlijk niet geschikt voor de meeste digicams.

Wat ook een rol kan spelen is dat de NimH setjes eerst een 3 a 4 tal oplaadcycli moeten hebben doorlopen
    om de "volledige" capaciteit te hebben.

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

hoi,
      effe gecontroleerd en die van 850 mah R6 aa zouden toch wel ni-mh (Nickel Hyride) zijn. Zijn er van Memorex.
      De andere :
      - 1800 mah R6 AA ook ni-mh van GP(green power?)
      -1300 mah R6 AA mignon van Uniross
      GreetZ

Comment

Als die van 1800 enkele keren opgeladen zijn zul je zien dat je er een pak langer zal mee doen. Als nimh een tijd niet gebruikt worden verliezen ze inderdaad een deel van hun capaciteit, opladen is dan geboden.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ohh!
          ok, tnx.
          Maar dan moet ik ze volgens de lader weer +-4 uur opladen En niet enkel "bijvullen"?
          Of kan dit aan de lader gelegen zijn die gewoon op een timer loopt?
          GreetZ

Comment

de mijne toont toch altijd een rood batterijtje als ze bijna leeg zijn, dan valt hij een beetje later uit en zegt hij op het einde in witte letterkes replace batteries (of zoiets)
            en 1300 is wel een beetje aan de lage kant, met die 1800 komt het zeker allemaal zeer goed lukken.
            Godspeed You, Black Emperor!

Comment

Working...
            X