Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beestje in camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: beestje in camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
    Misschien een stap verder denken, wat indien er heel wat andere vliegjes en insecten zich komen te goed doen aan die overrijpe appel of banaan, en na de maaltijd zich te rusten zetten in....jawel de camera. Ik zou dat risico precies liever vermijden.
    Hoeft niet, als je erbij blijft zitten en goed oplet.
    Tuurlijk niet 3 dagen je body naast een rotte appel zetten...
    Nikon D80 - Tamron 28-75 - Sigma 70-300 APO - Sigma 500 DG ST

    Comment


    • #17
      Re: beestje in camera

      bij mij zit er een donderbeestje in m'n tft scherm ...
      Heb het plechtige begrafenis gegeven...

      Comment


      • #18
        Re: beestje in camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
        Ik vroeg me dus serieus af of mensen hier ervaringen mee hadden. Maar kennelijk niet dus....
        Ik heb ook al en paar keer donderbeestjes in de zoeker van mijne eos 300 analoog body gezien
        Body werkt nog altijd perfect, maar ja een analoog is ook geen digitaal
        Hoe ze er in zijn geraakt ???????????
        Veel mensen zijn nu de plezanteriken aan het uithangen, maar als ze ook is op een onweer dag een paar uur buiten zijn en ze het voor krijgen, dan zullen ze ook is slikken denk ik
        Kan het kwaad?, als alles nog goed werkt dan niet

        Comment


        • #19
          Re: beestje in camera



          lees 's wa lager

          Comment


          • #20
            Re: beestje in camera

            Heb heel lang geleden ook zoiets gehad. Met een olifant. Weet alleen niet meer of die olifant nu in mijn camera zat of mijn camera in die olifant.

            Maar even serieus. Ik zou stevig balen van een ongewenste indringer.

            Comment


            • #21
              Re: beestje in camera

              ah.. tripsen! ik dacht trippers


              stel je voor.. dat stel in je camera!


              effe serieus: zon onweersdiertje is héél klein. waarschijnlijk kruipt het binnenkort in je spiegelhuis en daarna buiten. met wat geluk sterft het en valt het op je spiegel/sensor (waarna het met de volgende kuisbeurt weg is )of blijft het ergens anders liggen (rondslingeren)
              gezien de afmetingen van dat beestje zou ik me echt geen zorgen maken over kortsluitingen enzo.
              héél soms komt er eens een haartje of groter stofje in je spiegelhuis.. ik zou daar meer schrik voor hebben (voor enige mogelijke sluiter beschadeging) dan van zon mini-pietluttig-insectje
              en dan nog, liever dit dan schimmel (laten we nu hopen dat het diertje niet besmet is met een fungi die heel je camera kan infecteren )
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #22
                Re: beestje in camera

                Jaren geleden heb ik in mijn zoeker van een Canon AE,ook 2 beestjes gezien.Waar ze zaten,ik weet het niet.Door de vergroting van de zoeker waren het vrij grote diertjes,maar in feite waren het huismijten.Zitten in kasten etc.Ze zijn een natuurlijke dood gestorven denk ik,en één is opgedroogd in het zoekerbeeld.Geeft een heel klein zwart vlekje.Toestel wordt nu nog gebruikt door mijn dochter,zonder probleem en zonder commentaar.Denkt waarschijnlijk dat gezien de leeftijd van het toestel,dit een klein stofje is.
                Probleem is dat deze diertjes eventueel in de kast kunnen zitten waar je materiaal in bewaard,bv. als er ook oude boeken of papieren in bewaard worden.
                Daarom heb ik toen mijn kast binnenin bespoten met een insectendodende spray.Heb geen problemen meer gehad.Dit om het euvel te voorkomen.
                Wat het toestel zelf betreft,denk ik dat je best wat afwacht.Zeer grote kans dat je er geen problemen mee krijgt.

                Hangt er wel vanaf hoe groot het diertje is.Olifanten bv geven grote vlekken.

                Comment


                • #23
                  Re: beestje in camera

                  Als ik dat zo lees dan kan je beter je lcd schermen afdekken en de body in een verlicht vertrek neer leggen zonder je body dop, of in ieder geval met een randje open.
                  Want ik denk dat hij op je dop gezeten hebt voor dat je deze er weer opdraaide.

                  Comment


                  • #24
                    Re: beestje in camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Heeft iemand het ooit meegemaakt dat hij/zij een onweersbeestje o.i.d. in zn camerabody heeft gehad?
                    Dit weekend zag ik tijdens het fotograferen opeens een dondervliegje rondlopen op mijn zoeker...aan de binnnenkant. Dat was dus echt wel eventjes schrikken.
                    Toen ik het dondervliegje opmerkte was ik bezig macro-foto's te nemen van een libelle. De camera in MF-stand, lens uiteraard ook in MF stand.
                    En toch begon de lens opeens in en uit te zoemen en weigerde de ontspanknop een paar maal dienst. Dit was dus een tiental minuten nadat ik het diertje had zien rondhuppelen binnenin mijn camera.

                    Eén ding wat zo'n dondervliegje blijkbaar niet snel doet is opdonderen .

                    Comment


                    • #25
                      Re: beestje in camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                      Dit weekend zag ik tijdens het fotograferen

                      Eén ding wat zo'n dondervliegje blijkbaar niet snel doet is opdonderen .

                      Comment


                      • #26
                        Re: beestje in camera

                        ohw ohw... naja ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die dit probleem kent

                        't Is bij mij inmiddels alweer een hele tijd geleden en ik heb het beestje nooit weergezien. Ook heeft het blijkbaar geen schade opgeleverd want m'n camera doet het nog prima
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: beestje in camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          ohw ohw... naja ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die dit probleem kent

                          't Is bij mij inmiddels alweer een hele tijd geleden en ik heb het beestje nooit weergezien. Ook heeft het blijkbaar geen schade opgeleverd want m'n camera doet het nog prima
                          Is normaal he, bij de K10D is immers standaard zo'n ouderwetse vliegenvanger ingebouwd (die kleefstrip die het stof opvangt in het spiegelhuis)
                          Groetjes van tozumi

                          Bezoek hier mijn webstek

                          Comment


                          • #28
                            Re: beestje in camera

                            Gelukkig heb ik het diertje ook niet meer teruggezien, op wat dondervliegscheetjes na .

                            En voorlopig werkt mijn camera nog goed.

                            Weet er toevallig iemand iets meer over de kweeksnelheid van die diertjes?
                            Ik bedoel....wat als er nu eens een koppel dondervliegjes zouden inzitten?

                            Straks ga ik voor alle zekerheid toch maar eens rotte appel of zo fotograferen.
                            Als het er nog zit dan zal hij (ze?) wel tevoorschijn komen .

                            Comment


                            • #29
                              Re: beestje in camera

                              help, ik kom net terug van de Gentsche Fiesten en zie roze olifanten door mijn camera

                              Comment


                              • #30
                                Re: beestje in camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door MOL Bekijk bericht
                                OK, even serieus...

                                Als het een vliegje is, zou het misschien helpen om de lens eraf te halen, en je body naast een overrijpe appel/peer/banaan te zetten.

                                Klinkt raar, en is het misschien ook, maar als ie nog leeft (en de uitgang kan vinden ) is er denk ik wel een klein kansje dat ie op dat fruit afkomt....

                                En het is de gok waard,als je let op de mogelijke reparatiekosten bij de leverancier.
                                Ik denk dat als je dat doet inees 20 vliegen in je toestel hebt.
                                Ik liet hier eens een appel staan thuis, en ik vraag me nog altijd af vanwaar die beestjes eigenlijk komen na een half uur, het is net alsof ze op de uitkijk stonden.
                                http://www.busimatch.com

                                Comment

                                Working...
                                X