Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hallo, jouw probleem doet mij een lampje branden.. ??
Op ons werk hebben m'n collega en ik ons eventjes bezig gehouden met het uitzoeken waarom.. er af en toe géén kleurprofiel gekoppeld zit in ons beeld!!
M'n collega heeft een D70s en als we met onze rip software ons profiel willen selecteren, blijkt in sommige foto's geen inputprofiel te zitten??!!
Na lang zoeken vermoedden we (tot op vandaag) dat dit mogelijks afhangt van de modus waarin de camera wordt gebruikt (automatisch t.o.v. manueel, apertuur of andere modus). Echter nog steeds zonder 100% zekerheid. Nu hier praatten we over de D70s.
We hebben dit ook geverifieerd in Photoshop en inderdaad, in de foto's waar de ripsoftware geen profiel vindt, was die ook niet aanwezig in photoshop ?!!
Tot op vandaag is dit eigenlijk nog steeds een raadsel...
Ik zou m'n foto's eens moeten checken met m'n eigen, D200. Nog nooit gechecked eigenlijk...
---------------------------------------------
Nikon D750 + wat glasservies
Ik weet nu wel zeker dat het aan mijn camera ligt en ook niet aan de geheugenkaart.
Ik heb een nieuwe geheugenkaart gekocht van sandisk ook een 4 GB extreme 3 en ik had een stuk of 50 foto's ingeladen zonder probleem, dus hop ik dacht het ligt aan die kaart. Inmiddels had ik mijn 2 jaar oude kaart teruggestuurd naar het bedrijf waar ik hem had gekocht en vandaag lag er een spikplinternieuwe kaart in de brievenbus, wat een wereldservice van Sandisk. Maar jammergenoeg bleek ik nog steeds dit probleem te hebben; dat er een aantal foto's geen kleurprofiel ingesloten hebben.
Ik heb van Nikon geen enkele reactie gehad, dus die ga ik volgende week eens bellen hoe het kan, het ligt dus duidelijk aan mijn camera, niet aan photoshop, niet aan de geheugenkaart.
Maar ik ben blij dat ik iemand heb gevonden die hetzelfde probleem dus heeft. Het is lastig en erg vervelend!!! Nu wilde ik zowieso de D2Xs aanschaffen, maar neemt niet weg dat deze camera het gewoon goed moet doen!!
Comment