Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactje voor dochter lief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactje voor dochter lief

    Mijn dochter van 13 wilt graag een compactje aanschaffen.
    Ik dacht om het budget rond de 200 Euro te leggen voor het toestel.

    Ik twijfel nu een beetje tussen deze 2.

    Fuji F31FD, de alom geprezen compact met betere ISO en zeer scherpe beelden.

    Pana LZ7 die als voordeel op de Fuji te bieden heeft. Meer tele en een IS. Maar waarschijnlijk wel iets minder beeld kwaliteit.

    Heeft er eigenlijk iemand ervaring met die Panasonic compactjes?
    Tot sluitertijd, Dirk

  • #2
    Re: Compactje voor dochter lief

    meer foto's binnen -> fuji
    meer foto' buiten -> panasonic.
    Heb de pana aangeraden aan een kennis van mij en ze is er zeer tevreden mee (heb zelf de pana tz1 die kan ook fantastische videos maken met gebruik van de 10 xzoom!! en is nu nog te vinden aan 190 euro!!sinds de tz2 en tz3 er zijn (maar die kunnen niet zoomen bij video) ;-)
    Last edited by Aned; 4 mei 2007, 14:56.

    Comment


    • #3
      Re: Compactje voor dochter lief

      13 jaar? Hmm, ik zou eerder kijken naar een camera zoals de Olympus Stylus 770SW... ze kan het eens laten vallen zonder problemen (1.5 meter schokvast) en tot 10 meter onder water dus kan tegen stof, zand,... Is ook nog eens zeer compact (grootte van de kleinste Ixus750 ongeveer)

      Voor kinderen is de fun factor veel belangrijker dan beeldkwaliteit, een camera in het zwembad kunnen gebruiken of op het strand zou voor mij veel meer doorwegen dan goede ruisprestaties op iso800.

      Voorbeeldfoto's:
      Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


      Ik vind het enkel nog jammer dat video maar aan 15 fps is, als er een opvolger komt met 30 fps koop ik er zeker eentje...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: Compactje voor dochter lief

        Bedankt voor de tip Wim. Maar het ene kind is het andere niet. Mijn dochter fotografeerd nu met mijn Sony F828, dus ze is echt wel voorzichtig met dit materiaal. Maar ze wilt graag een compacter toestel dat ze eenvoudig kan meenemen. En die Olympus is voor haar wel te duur. Die camera alleen komt toch al snel op 360 Euro.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Compactje voor dochter lief

          Ik heb vanmiddag de F31 fd gekocht, prachtige foto's binnen en buiten. In macro en close up staat er een foto van http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=159322
          Dit toestel heeft ook een beeldstabilisator.

          mvg

          Comment


          • #6
            Re: Compactje voor dochter lief

            en dees :

            This website is for sale! h20camera.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, h20camera.com has it all. We hope you find what you are searching for!


            da kost 250-275 euro en is waterdicht .
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: Compactje voor dochter lief

              De dochter van een vriendin gebruikt Canon Digital Ixus. Ze is daar erg tevreden over. (Vorig jaar tijdens onze reis naar Lissabon heb ik m daar gebruikt en de resultaten waren meer dan bevredigend.)

              Comment


              • #8
                Re: Compactje voor dochter lief

                Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                Ik heb vanmiddag de F31 fd gekocht, prachtige foto's binnen en buiten. In macro en close up staat er een foto van http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=159322
                Dit toestel heeft ook een beeldstabilisator.

                mvg
                Hmm die F31 heeft geen beeldstabilisator volgens de specs. Het is trouwens het enigste waarom ik niet direct voor dit toestel kies. Ik kan aannemen dat voor de jeugd een stevige zoom met stabilisator wel wat voordelen kan hebben.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Compactje voor dochter lief

                  hoi,

                  ik heb net de handleiding er op nagekeken, en op blz 58 staat een weliswaar korte uitleg over "Image Stabilisation"
                  Dit is een programmastand met als doel en ik citeer: "Use this mode to select a faster shutter speed that reduces camera shake and moving subject blurring"

                  mvg
                  Koen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compactje voor dochter lief

                    Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                    hoi,

                    ik heb net de handleiding er op nagekeken, en op blz 58 staat een weliswaar korte uitleg over "Image Stabilisation"
                    Dit is een programmastand met als doel en ik citeer: "Use this mode to select a faster shutter speed that reduces camera shake and moving subject blurring"

                    mvg
                    Koen
                    Dat is dan toch geen IS of VR hé, dat is gewoon een snelle sluitertijd. Natuurlijk heb je met een snelle sluitertijd minder bewegingsonscherpte en/of beweging van je onderwerp.

                    Mvg,
                    TravelToy.
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compactje voor dochter lief

                      Ja dit is marketing, met die stand zal de camera dus sneller kiezen op de opening te vergroten of de ISO te verhogen. Dan blijft de sluiter sneller.

                      Zonder die optie aan te vinken zal men dus een langere sluitertijd krijgen maar dan een kleinere opening of lagere ISO.

                      Als je dus merkt dat je regelmatig bewogen foto's hebt met het toestel dan deze optie gebruiken.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment

                      Working...
                      X