Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

    Voor 1420€ koop je een 400D + 17-85 IS + 70-300 IS bij konijnenberg na de cashback. En je krijgt er nog een Tenba S4 camera zak bij voor al je materiaal.

    Amper meer dan het budget dat je voor ogen had maar kwalitatief en qua mogelijkheden in een veel hogere categorie. Dit is een absoluut koopje waarvan ik denk dat je voor dit geld niet beter gaat vinden.

    Vergeet niet lenzen zijn heel belangrijk. Lenzen van een hoger niveau zijn dus meer dan hun geld waard. Vermits je er het budget voor hebt vooral niet aarzelen.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Voor 1420€ koop je een 400D + 17-85 IS + 70-300 IS bij konijnenberg na de cashback. En je krijgt er nog een Tenba S4 camera zak bij voor al je materiaal.
      Vermits je er het budget voor hebt vooral niet aarzelen.
      Ok, ik heb er wel het budget voor, maar het probleem is dat ik er zelf te weinig vanaf weet. Daarom zou ik graag willen weten WAAROM deze 2 lenzen beter zijn dan die ene lens die ik wou kopen.

      Ik neem aan dat hier ook beeldstabilisatie inzit? (IS)?

      Kan je ook tonen waar je dit voor die prijs ziet? Ik vind het namelijk nergens...
      Last edited by soulplayer; 3 mei 2007, 16:11.
      Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
      Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

      Comment


      • #18
        Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
        Ok, ik heb er wel het budget voor, maar het probleem is dat ik er zelf te weinig vanaf weet. Daarom zou ik graag willen weten WAAROM deze 2 lenzen beter zijn dan die ene lens die ik wou kopen.

        Ik neem aan dat hier ook beeldstabilisatie inzit? (IS)?
        De reden is dat lenzen met een groot bereik zoals bijv een 18-200 een groot compromis zijn. Dit is een lens met een 11x bereik. Algemeen wordt aangenomen dat je toch in de buurt van een zoomfactor 3x moet blijven voor optimale optische kwaliteit. De lenzen die ik hier voorstel zitten daar ook boven maar met 4x zitten ze toch in de buurt.
        Deze lenzen zijn niet alleen optisch beter maar hebben ook nog USM wat een snellere en stillere focus garandeerd. En ook de bouwkwaliteit zal ook waarschijnlijk beter zijn maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Vermits de lenzen ook lenzen zijn van de fabrikant van je camera heb je ook meer garanties over de volledige compatibiliteit van de lenzen.
        En natuurlijk heb je ook een groter algemeen bereik vermits je een bereik hebt van 17-300 mm ipv 18-200 mm. Nadeel is dat je 2 lenzen hebt ipv 1 maar dat is eigenlijk het enigste nadeel.

        Persoonlijk vind ik alle 10x en meer lenzen ondermaats. Ze laten allemaal optisch meer te wensen over dan ik wil accepteren. USM wil ik ook in al mijn lenzen en dat zit hier ook al niet op. Als je dan voor ongeveer hetzelfde geld 2 lenzen hebt die een hele goeie reputatie hebben, mooiere beelden gaan maken en je meer mogelijheden geven met als enige nadeel dat je wel eens van lens zal moeten wisselen. Dan is mijn keuze snel gemaakt.

        Comment


        • #19
          Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

          Je hebt me bijna overtuigd je hebt maar twee vraagjes niet beantwoord.

          1. Zit er op deze lenzen ook beeldstabilisatie
          2. Waar vind jij deze pakket op konijnenberg?

          Alvast zeer hartelijk bedankt!
          Canon 400D - Canon F2.8 17-55mm
          Herdenk de momenten, vergeet ze nooit

          Comment


          • #20
            Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
            Je hebt me bijna overtuigd je hebt maar twee vraagjes niet beantwoord.

            1. Zit er op deze lenzen ook beeldstabilisatie
            2. Waar vind jij deze pakket op konijnenberg?

            Alvast zeer hartelijk bedankt!
            Oeps heb ondertussen dit al beantwoord op je PM.

            Comment


            • #21
              Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

              Aangename en leerrijke discussie dit.
              Aangezien ik leek ben op dit gebied, maar als amateur toch aardig kiekjes trek, ga ik voor de 18-55 55-200 kit gaan, kwestie van een complete startkit voor weinig geld te hebben (1099€). Ben ik dan compleet gek dat ik niet onmiddellijk +500€ (of zelfs minstens evenveel als voor de body) geef voor een lens ?

              Als ik dan ooit de beperkingen tegenkom ben ik toch wijzer en ouder. :-)

              Comment


              • #22
                Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Waarom betrouwbaarder dan Ebay? Hangt er toch van af met wie je handelt op Ebay, hoe je betaalt, ... Een Sandisk Ultra II die je op Ebay koopt zal even goed zijn hoor.
                Koop jij maar kaartjes van China of dergelijke.
                Vele zijn namaak. Ze werken wel maar het zijn geen Sandisks intern.
                Dan betaal je wel veel.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                  Photo Porst waar ik mijn materiaal gekocht heb is 1 van de grootste fotozaken van Duitsland. Die verkoper heeft trouwens een stevige reputatie als je naar de reacties kijkt. Er is trouwens geen enkele winkel in belgië die deze prijzen aankan. Ik heb lang genoeg gezocht...
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                    Koop jij maar kaartjes van China of dergelijke.
                    Vele zijn namaak. Ze werken wel maar het zijn geen Sandisks intern.
                    Dan betaal je wel veel.
                    Iedere maloot weet dat je op Ebay niets moet kopen dat vanuit China aangeboden wordt.
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                      Iedere maloot weet dat je op Ebay niets moet kopen dat vanuit China aangeboden wordt.
                      Al veel uit china gekocht zonder problemen. Maar bij sommige dingen moet je oppassen.
                      Een 1Ds MKII maken ze niet na, geheugenkaartjes wel. Daar kan je er meer van verkopen, en onopgemerkt blijven. Toch voor een lange tijd.
                      En de meeste mensen gaan het nog niet door hebben dat het geen originele Sandisks zijn. Want de kaartjes werken, alleen niet zo snel.
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                        Aangename en leerrijke discussie dit.
                        Aangezien ik leek ben op dit gebied, maar als amateur toch aardig kiekjes trek, ga ik voor de 18-55 55-200 kit gaan, kwestie van een complete startkit voor weinig geld te hebben (1099€). Ben ik dan compleet gek dat ik niet onmiddellijk +500€ (of zelfs minstens evenveel als voor de body) geef voor een lens ?

                        Als ik dan ooit de beperkingen tegenkom ben ik toch wijzer en ouder. :-)
                        Denk (en reken) toch maar eens na

                        Koop desnoods een losse body en 1 goede lens en/of deze goedkope lenzen tweedehands (je zal zien dat velen ze snel verkopen)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                          Kan jij me dan overtuigen dat ik het verschil ga zien, komende van een Ixus V (een 2.1 dus) met 2.5 zoom ga ik waarschijnlijk al achterover vallen van wat ik met de standaard lens (en) aankan, of heb ik ook dat mis ?
                          1. betere camera en fotocel
                          2. veel meer instelmogelijkheden
                          3. zelf afstellen in plaats van automatisch

                          Eerlijk gezegd, voor een amateur is dat al een vrachtwagen werk/plezier. Wie weet wil ik wel iets heel anders (cfr ook body) als ik de zaakjes onder de knie heb?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aankoopadvies gezocht - Canon 400D + lenzen

                            Trouwens dit : http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/137/cat/11 bevestigt de controverse alleen maar.

                            Comment

                            Working...
                            X