Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
ik heb dit ook met de 400D. 't is inderdaad de flits zelf die moet afkoelen (staat toch zo in de handleiding) maar het duurd inderdaad een eewigheid.
Als je 2 foto's genomen hebt moet hij +/- 5 seconden afkoelen voor je een derde kunt maken met flits. Is mega-irritant. Ik moet binnenkort een doopsel gaan fotograferen in een klein kerkje en ga dus op zoek naar een externe flits.
Iemand een voorstel welk type ik zou moeten nemen?
De 580EX is heel goed, als je alle mogelijke functies wil, dan is dat de beste keuze.
Maar waarschijnlijk heb je aan de 430EX iik wel genoeg.
Als je een doopsel moet fotograferen, wacht dan niet tot de laatste dag om een flitser aan te schaffen, want het is niet zo gemakkelijk om goed te werken met een flitser.
ik ben naar de fotozaak geweest om eens te gaan informeren en blijkt dat dit probleem hem voordoet als de batterij niet vol genoeg meer is. Ik heb mijn batterij opgeladen en nu flitst hij wel zo'n 10-15 keer na mekaar.
Nog paar tests uitvoeren vooraleer ik er één koop want het is toch weer zo'n 250-300 euro voor die lichtste versie
Als de akku bijna leeg is, dan kan ze ook niet meer de grote stroomsterkte leveren die nodig is om de flitscondensator weer snel te laden, en dan moet je inderdaad wat langer wachten.
Maar je had zelf toch al wel kunnen zien dat de akku niet meer helemaal geladen was?
Dat is toch het eerste waar je op moet letten als er iets niet helemaal juist werkt.
Met een externe flitser duurt het laden van de condensator ook veel langer als de akku's (of batterijen) bijna leeg zijn.
Ik krijg een idee dat Marco dit probleem heeft zonder dat hij de flits gebruikt.
??
Ik zou eerst dat kaartje nog eens op de camera formateren. Zoals Regulus schreef:
Want dat geeft ook wel eens problemen.
Ik vind idd ook dat de 400d lang nodig heeft om de flits te laden.
Met een externe flits zijn al deze problemen in een mum weggewerkt en je hebt er natuurlijk de voordelen van een externe flits bij.
Wegschrijven heb ik geen probleem mee, gaat lekker snel en hoef er bijna nooit op te wachten
Mvg,
Ward
Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers
ik ben naar de fotozaak geweest om eens te gaan informeren en blijkt dat dit probleem hem voordoet als de batterij niet vol genoeg meer is. Ik heb mijn batterij opgeladen en nu flitst hij wel zo'n 10-15 keer na mekaar.
Nog paar tests uitvoeren vooraleer ik er één koop want het is toch weer zo'n 250-300 euro voor die lichtste versie
Is niet correct want mijn batt. is 100% opgeladen en ik heb hetzefde probleem (aanhoudend) maar steeds pas na een foto of 5. Ervoor is er geen probleem. Dus lijkt mij een probleem met opladen flitser of beveiliging warmte.
Oorspronkelijk geplaatst door ForestwalkerBekijk bericht
Ik krijg een idee dat Marco dit probleem heeft zonder dat hij de flits gebruikt.
Ik gebruik voor portretten meestal de macro-stand. Is me nu wel opgevallen dat het steeds bij de macro stand is dat dit probleem zich voordoet.
| Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |
Al duurt het een uur voordat een foto naar het kaarje is geschreven, toch moet je een volgende foto kunnen maken, dslr's hebben een buffer waar een x aantal foto's in kunnen, pas als dat buffer vol is gaat de schrijf snelheid een rol spelen. wegschrijven is toch dat rode ledje achterop, dat zie ik weleens oplichten bij anderen, bij is het groen.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Ik heb dat "busy" geval maar in een omstandigheid nl als ik fotos van de camera naar de computer versluis via de USB kabel en de EOS Utility ... bij het gewoon fotos maken zie ik dat anders nooit, never ..
FWIW
Ik heb vandaag hetzelfde voorgehad met mijn 450 D.
Ik kan tientallen foto's buiten maken aan één stuk, alles supersnel, maar vanaf dat de flitser eventjes heeft moeten werken ook dat vervelend busy icoontje en wachten maar ..... Batterij was net opgeladen, dus daar kan het niet aan liggen, en het feit dat ik zonder flits altijd snel kan werken, sluit volgens mij het SD kaartje uit, dus denk ik ook dat de flitser moet afkoelen ...
Comment