Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm F30/F31fd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fujifilm F30/F31fd

Ik zoek een compact toestel om gemakkelijk mee te nemen naar overal. Ik twijfel tussen deze 2 toestellen. De F30 is ongeveer 50 euro goedkoper en voor zover ik weet is het grootste verschil tussen beide toestellen de facedetection. Is de F31fd de 50 euro extra waard?

Alvast bedankt

Mark

Re: Fujifilm F30/F31fd

Oorspronkelijk geplaatst door mark82 Bekijk bericht
    Ik zoek een compact toestel om gemakkelijk mee te nemen naar overal. Ik twijfel tussen deze 2 toestellen. De F30 is ongeveer 50 euro goedkoper en voor zover ik weet is het grootste verschil tussen beide toestellen de facedetection. Is de F31fd de 50 euro extra waard?

Alvast bedankt

Mark
    face detection and some software processing stuff, apparently. Read the DPreview review for the full details.
    I took the F31 because I didn't find any store with the F30's in stock.

Comment

Misschien niet écht waard, maar je zal er ook niet mee sukkelen.
      Die fd is een leuke gadget en het doet een "oud" product weer verkopen...
      Die mannen van Fuji hebben dat goed gezien

Een tof compactje, point n shoot - erg mooie foto's !

Succes
      flickr

Comment

Beide zijn zeer goede compactjes. Mijn vriendin heeft de 31fd en dat is leuk voor portretjes. Maar het is nu ook weer niet dat je het erg zou missen.
        Qua fotokwaliteit is de camera echt outstanding in z'n klasse !
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Of die face detection echt nuttig is weet ik niet, maar ik dacht dat de F31fd beter met highlights overweg kan dan de F30. Ik moet in ieder geval met mijn F30 flink oppassen voor overbelichting van highlights bij zonnig weer. Voor de rest heb ik niets dan lof over dit cameratje!
          ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
            Of die face detection echt nuttig is weet ik niet, maar ik dacht dat de F31fd beter met highlights overweg kan dan de F30. Ik moet in ieder geval met mijn F30 flink oppassen voor overbelichting van highlights bij zonnig weer. Voor de rest heb ik niets dan lof over dit cameratje!
            De F30 heeft de neiging om wat over te belichten (net als mijn D80 ) maar dat los je makkelijk op door wat onder te belichten ;-)

Genomen met de F30
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Inderdaad, maar soms moet je echt diep gaan met de belichtingscompensatie. Ik heb al situaties gehad waarbij EV-0,7 nog maar op 't randje was. Vervelend is wel dat je dat van op het schermpje van de camera niet goed kunt inschatten...

Overigens een parchtig voorbeeld van wat dit cameratje kan!

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
              De F30 heeft de neiging om wat over te belichten (net als mijn D80 ) maar dat los je makkelijk op door wat onder te belichten ;-)
              Mod Franciskine : foto verwijderd om leesbaarheid van topic te bewaren . . .
              Last edited by Franciskine; 3 mei 2007, 19:57.
              ...but I could be wrong...

Comment

Working...
              X