Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s bezitter gezocht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s bezitter gezocht...

    ... die eens zou willen kijken in de CF-kaartjessleuf van zijn machien. Zitten bij jou alle pinnetjes exact even diep ? Bij mij zijn de 2 uiterst rechtse (als je het toestel zodanig houdt dat de sleuf bovenaan zit) een beetje anders: het bovenste zit iets dieper en het onderste is langer dan alle andere.

    Nu begin ik af en toe last te hebben van een slecht contact met de CF-kaart. Tijdens het saven loopt het wel eens fout: er verschijnt 'CHA' (of 'CHR' ?) op het display.

    Danku om te bevestigen dat die pinnentjes bij mij inderdaad het probleem zijn.
    Tom
    PS: u heeft goede ogen

  • #2
    Re: D70s bezitter gezocht...

    ehm mij canon zowel als mijn cardreader hebben dat ook, is volgens mij helaas niet het probleem, zul je elders moeten zoeken...
    http://www.toondevries.nl
    Canon EOS 5D3, Sigma 8mm fish, EF 17-40L, EF 24-105L, EF 50mm 1.4, EF 70-300mm IS, EF 100L, EF 100-400L

    Comment


    • #3
      Re: D70s bezitter gezocht...

      zowel links als rechts is dit bij mij het geval dat de uiterste 2 pinnetjes anders zijn (telkens 1 hoger en 1 lager)

      groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

      Comment


      • #4
        Re: D70s bezitter gezocht...

        Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
        zowel links als rechts is dit bij mij het geval dat de uiterste 2 pinnetjes anders zijn (telkens 1 hoger en 1 lager)

        groeten, robbe
        idd hier hetzelfde dus zal het wel aan iets anders liggen.
        grtz
        Year62
        Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

        Comment


        • #5
          Re: D70s bezitter gezocht...

          Koddig dat er blijkbaar lange en korte pinnetjes nodig zijn.
          Hopelijk verdwijnt mijn probleem vanzelf, maar dat zal wel niet zeker...
          Bedankt voor de antwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: D70s bezitter gezocht...

            die langere pinnekes zijn nodig , die leggen de kaart aan de grond alvorens de datalijnen aan te sluiten
            De pin van de voeding is korter , die wordt zo op het laatst pas aangelegd .
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: D70s bezitter gezocht...

              Ik heb ook die storing gehad. CHA verscheen af en toe op display. Ik moest toestel afzetten of kaart uitnemen om storing weg te krijgen.
              Heeft zichzelf opgelost doordat de kaart na enkele weken stuk was.
              Met andere kaart geen probleem gehad.
              Nikon

              Comment


              • #8
                Re: D70s bezitter gezocht...

                Ik heb met een vergrotglas gezien en moet zeggen dat bij mijn toestel alle pinnetjes even hoog zitten

                Comment


                • #9
                  Re: D70s bezitter gezocht...

                  HEb zopas de mijnen verkocht aan Boeboe (dus die heeft er nu een)
                  Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                  ----------------------------------------------
                  Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70s bezitter gezocht...

                    Ik heb met mijn 2 - CF kaartjes hetzelfde probleem.
                    Soms eens die dat ik niet kan inzoomen op een bestand. de "CHA" error ofzo...
                    Ik denk dat de mijne een beetje last begint te krijgen van teveel te gebruiken
                    SHARPimages.be

                    Comment

                    Working...
                    X