Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop leica digilux 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop leica digilux 3

    Leica digilux 3
    Graag uw mening omtrent dit toestel, op de eerste plaats dit toestel om de lenskwaliteit en gebruik in alle weersomstandigheden, ten tweede om de degelijkheid ervan. 'K weet dat de belangrijkste aankoop een 'goede' lens is, maar ik ben echt vastgeroest met mijn hasselblad en technische camera, doch dit kan niet blijven duren dus toch maar digitaal. Wat vinden jullie van mijn toekomstige aankoop.
    Dank voor uw reacties die hopelijk volgen.

    Groetjes Nies

  • #2
    Re: aankoop leica digilux 3

    Ik heb gisteren een M8 in mijn handen gehad en een paar foto's mee gemaakt
    En zogauw ik de centen heb koop ik die (zal nog wel even duren)
    Wat voelt zo'n camera geweldig aan ,de kwaliteit springt er gewoon vanaf
    De Digilux is een beetje normale camera met een goeie lens

    Comment


    • #3
      Re: aankoop leica digilux 3

      De Digilux 3 is eigenljk een Panasonic Lumix L1 met andere software. Ik heb er vorige week eentje uitgetest bij *****berg in Turnhout. Ik was onder de indruk van de lens en de bouwkwaliteit van het toestel. Echter vind ik de prijs te hoog in vergelijking met de Pana L1 en ten tweede vond ik de beeldkwaliteit van m'n MKIIN beter dan de Leica.

      Ik was van plan om toch mijn MKIIN te verkopen en de Digilux 3 te kopen en enkele Oly lenzen. Maar na het zien van de resultaten en het lezen van enkele reviews ben ik er toch maar van dat idee afgestapt.

      Voorbeelden kan je vinden op http://www.pbase.com/feersels

      Ik mocht wel niet buiten met het toestel, dus hoge ISO. Ik vermoed dat het toestel beter presteert in lagere ISO instellingen.

      Olympus 4:3 lenzen passen er trouwens ook op. En er zijn enkele fantastische lenzen van Olympus verkrijgbaar!
      Zorki-1

      Comment


      • #4
        Re: aankoop leica digilux 3

        mag ik jullie bedanken voor je reactie, ben er enorm door gesterkt om toch de aankoop te doen waarvoor jullie dank

        Groeten Nies.

        Comment


        • #5
          Re: aankoop leica digilux 3

          Oorspronkelijk geplaatst door dionys62123 Bekijk bericht
          Leica digilux 3
          Graag uw mening omtrent dit toestel, op de eerste plaats dit toestel om de lenskwaliteit en gebruik in alle weersomstandigheden, ten tweede om de degelijkheid ervan. 'K weet dat de belangrijkste aankoop een 'goede' lens is, maar ik ben echt vastgeroest met mijn hasselblad en technische camera, doch dit kan niet blijven duren dus toch maar digitaal. Wat vinden jullie van mijn toekomstige aankoop.
          Dank voor uw reacties die hopelijk volgen.

          Groetjes Nies


          Als je ervaring hebt met Hasselblad en technische camera dan is deze Leica Digilux 3 geen camera voor U. Het is al een belangrijke stap terug om van een middenformaat naar een kleinbeeld te gaan , maar indien het budget niet voorhanden is voor een digitale middenformaat dan zou ik kiezen voor de meest betaalbare Full Frame en U de Canon EOS 5D aanbevelen of indien het budget iets ruimer is de EOS 1Ds beide body's uiteraard met de nodige optiek van Top kwaliteit.

          De Leica digilux is een speeltje het is een consumer cameratje met goed glas maar echt niet meer hoor en dan zit je nog met een Electronische zoeker (EVF) waar je IMHO niet echt veel mee kan aanvangen.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: aankoop leica digilux 3

            Ok, weeral een mening erbij, wat me eigenlijk doet beseffen dat het oude tijdperk inderdaad voorbij aan het gaan is. Gelukkig ben ik altijd bijdehands gebleven en het digitale tijdperk blijven volgen. Nu ik toch niet meer zelfstandig fotograaf ben kan ik me volledig toewijden op de kunstfotografie dat mijn hart vele jaren beroert. Kan er wel moeilijk mee om, om de kwaliteit dat een beeld vraagt toe te vertrouwen aan een chip. Maar moet er mee leren leven denk ik. Nu: denk dat het toch een kleinbeeld zoals de canon eos 5D of 1Ds wordt met natuurlijk objectieven die tot de top behoren. Hartelijk dank voor jullie mailtjes.

            Groeten Nies.

            Comment


            • #7
              Re: aankoop leica digilux 3

              Waarom koop je geen digitale achterwand?! Tussen 22 en 39MP! De prijs is slechts een detail é.
              Ik ben zelf begonnen met middenformaat en de resultaten zijn toch van een heel ander kaliber. Natuurlijk heb je photoshop enzo... maar toch...
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: aankoop leica digilux 3

                waarom geen échte leica dan?
                M8
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop leica digilux 3

                  Oorspronkelijk geplaatst door dionys62123 Bekijk bericht
                  Leica digilux 3
                  Graag uw mening omtrent dit toestel, op de eerste plaats dit toestel om de lenskwaliteit en gebruik in alle weersomstandigheden, ten tweede om de degelijkheid ervan. 'K weet dat de belangrijkste aankoop een 'goede' lens is, maar ik ben echt vastgeroest met mijn hasselblad en technische camera, doch dit kan niet blijven duren dus toch maar digitaal. Wat vinden jullie van mijn toekomstige aankoop.
                  Dank voor uw reacties die hopelijk volgen.

                  Groetjes Nies
                  Als ex Leica M3 fotograaf heb ik zeer lang getwijfeld tussen de Digilux 3 en de D200 Nikon,wat de doorslag gegeven heeft is vooral de matige zoeker van de Leica en de kleinere beeldsensor die vanaf 800 iso te veel ruis geeft.
                  Het concept van de Leica en de Pana L1 vond ik wel zeer goed,als het toestel uit staat zie je nog altijd welke sluitertijd en diafragma zoals op een analoohg toestel wat ingesteld staat,maar alles went,heb de D200 gekocht omdat ik nog een paar goede Nikkon objectieven heb en op proram S sluitervoorkeur kan ik steeds mijn gewenste sluitertijd instellen.
                  Maar ik begrijp volkomen Uw zienswijze en of twijfel!

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop leica digilux 3

                    bedankt Cavalier voor je mening

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop leica digilux 3

                      Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.


                      Een review geplaatst op een Nederlands forum

                      Comment

                      Working...
                      X