Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D firmware update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 400D firmware update

ik heb op dpreview gezien dat er een firmware update is voor de EOS 400D...

Het betreft de volgende veranderingen :

This firmware update (Version 1.0.5) incorporates the following fixes and improvement.:

1. Fixes the printing of lens names when using PictBridge.
    2. [Redeye 1] can now be selected when connecting with specific printers.
    3. Improves the reliability of communication with the Speedlite 380EX.

Ook al slaan deze items niet terug op mij (gebruik geen directprint en heb geen 380EX), zou ik deze update uitvoeren of niet?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Canon EOS 400D firmware update

If it aint broke, dont fix it!

Ik heb trouwens pas een 400D verkocht en ik vind dat hij onbelicht.
    Terwijl ik dat met mijn 350D niet had. Snap het niet goed. Ofwel scheelt er iets met mijn camera.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

hey, heb het zelfde probleem ondervonden bij men eerste met 400d, ben die dan enkele dagen later gaan inruilen voor een ander exemplaar. Zolang deze onder garantie valt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
        If it aint broke, dont fix it!

Ik heb trouwens pas een 400D verkocht en ik vind dat hij onbelicht.
        Terwijl ik dat met mijn 350D niet had. Snap het niet goed. Ofwel scheelt er iets met mijn camera.

LOL .. je moet wereldwijd de EOS discussieforums eens lezen .. ze staan bol van de postings over de onderbelichting van de 400D .. zelf heb ik Canon Support daarover aangeschreven VOOR ik de camera kocht ..ik dacht dat het wel mee zou vallen .. dat deed het dus niet .. mijn 400D heeft een onderbelichting van ong 0,5EV .. meestal maar dan weeral niet altijd .. frustrerend !

"...
        Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Hierbij kunnen wij u meedelen dat de foto's inderdaad wat donkerder zijn dit is zo voorgedacht.
        Dit is namelijk vaak dat deze camara de EOS 400D door semi-professional en professionele gebruikers heeft die vaak de foto's willen na bewerken. Wat u willen adviseren is doormiddel van de belichtings compensatie anders in te stellen of de foto's dan wel beter zijn.

Met vriendelijke groeten,
        Canon Customer Support
        .."

Een flinke maat voor niets dus ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Picalausa Bekijk bericht
          hey, heb het zelfde probleem ondervonden bij men eerste met 400d, ben die dan enkele dagen later gaan inruilen voor een ander exemplaar. Zolang deze onder garantie valt...
          Kan je gewoon je exemplaar wisselen omwillen van deze fout?
          Of sturen ze hem op om te 'maken'?
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            LOL .. je moet wereldwijd de EOS discussieforums eens lezen .. ze staan bol van de postings over de onderbelichting van de 400D .. zelf heb ik Canon Support daarover aangeschreven VOOR ik de camera kocht ..ik dacht dat het wel mee zou vallen .. dat deed het dus niet .. mijn 400D heeft een onderbelichting van ong 0,5EV .. meestal maar dan weeral niet altijd .. frustrerend !

"...
            Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Hierbij kunnen wij u meedelen dat de foto's inderdaad wat donkerder zijn dit is zo voorgedacht.
            Dit is namelijk vaak dat deze camara de EOS 400D door semi-professional en professionele gebruikers heeft die vaak de foto's willen na bewerken. Wat u willen adviseren is doormiddel van de belichtings compensatie anders in te stellen of de foto's dan wel beter zijn.

Met vriendelijke groeten,
            Canon Customer Support
            .."

Een flinke maat voor niets dus ...
            hehehehe, gezien het taalgebruik lijkt dat op een antwoord van de second-level helpdesk van Canon in Duitsland Heb 3 jaar op de helpdesk van Canon gezeten en die gasten hun nederlands is ronduit vreselijk (en dat zijn native nederlandse mensen)...

heb daar toch nog niets van gemerkt eerlijk gezegd...
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              hehehehe, gezien het taalgebruik lijkt dat op een antwoord van de second-level helpdesk van Canon in Duitsland Heb 3 jaar op de helpdesk van Canon gezeten en die gasten hun nederlands is ronduit vreselijk (en dat zijn native nederlandse mensen)...

heb daar toch nog niets van gemerkt eerlijk gezegd...
              Denk je ? Ik heb mij zitten afvragen welke originele tekst ze ergens door Altavista Babelfish gegooid hadden om zulk schabouwelijk Nederlands te produceren.
              Ik vraag mij nog steeds af of het de moeite loont om mijn eigen 400D met standaard -0,5EV onderbelichting door te sturen naar Etbass (Benelux? hersteldienst Canon?) .. hun Nederlands was daar ook nogal aan de rudimentaire kant afgaande op hun emails ..
              .. en een gelijkgestemde 400D gebruiker stuurde zijn toestel daar binnen voor hercalibratie & nazicht van de onderbelichting en kreeg 'm met identieke onderbelichting als voorheen weer terug .. boezemt dus weinig vertrouwen in ..

Comment

we hadden op de helpdesk met ETBASS idd wel vaker van die opmerkingen...
                Nieuwe site

Comment

Ik denk dat mijne soms 1stop fout zit.
                  Terwijl ik op de 30.000foto's met mijn 350D geen zeer weinig ondebelichte foto's heb gehad. En ik werk met dezelfde settings als 350D.

Comment

dus lood voor oud ijzer ? .. ik bedoel .. je koopt een "slecht" gecalibreerde 400D direct uit de canon fabriek met twijfelachtige kwaliteitscontrole en je stuurt 'm in bij de officieele repair dienst van Canon en de kans bestaat (of is heel groot?) dat je 'm slechter afgeregeld terugkrijgt dan dat ie binnen ging ??

Comment

slechter zal ie niet afgesteld worden maar de kans is er dat er niets mee gebeurd lijkt te zijn...

nu ja, ik heb zelf nog geen ervaringen met ETBASS... Ik weet gewoon wat ik gehoord heb op de helpdesk.
                      Nieuwe site

Comment

beste dank voor je reactie ... ik denk dat ik nog maar wat naar katten in bomen blijf kijken .. voorlopig

Comment

Heb nu gelezen dat iemand heeft ontdekt dat de 400D veel last heel van binnenvallend licht via de viewfinder. Vooral mensen met een bril zouden dan veel last van onderbelichte foto's kunnen hebben.

Hij had een test gedaan met de viewfinder afgedekt en niet in daglicht. En het verschil was enorm. Bij de meeste andere camera's zou dit verschil niet zo dramatisch zijn als met de 400D.

Dus als tip, zorg dat je je oog goed tegen die rubber zet buiten, zodat er geen licht langs daar kan binnenvallen.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Heb nu gelezen dat iemand heeft ontdekt dat de 400D veel last heel van binnenvallend licht via de viewfinder. Vooral mensen met een bril zouden dan veel last van onderbelichte foto's kunnen hebben.

Hij had een test gedaan met de viewfinder afgedekt en niet in daglicht. En het verschil was enorm. Bij de meeste andere camera's zou dit verschil niet zo dramatisch zijn als met de 400D.

Dus als tip, zorg dat je je oog goed tegen die rubber zet buiten, zodat er geen licht langs daar kan binnenvallen.
                            ja ik heb aan die topic effe deelgenomen .. ik gebruik nu een bijkomende Orion "rubber eyecup" omgekeerd op de zoeker .. 't is geen zicht maar het helpt (ik draag dus een bril he .. )

De materie is wel erg overroepen hoor want ik ben er na die discussie speciaal gaan op letten of dat nu zo'n punt was. Ik ben dus speciaal fotos gaan nemen met een heel slechte techniek ttz met oa de zon pal in de rug en het oog 2-3 cm verwijderd van de zoeker om strooilicht toe te laten en de invloed van die lichtinval is soms niet eens merkbaar in de lichtmeting ..
                            Canon vermeldt het probleem trouwens in de handleiding en er wordt dan ook dat absoluut onhandige rubberen afdekkapje bijgeleverd. Het lijk mij nogal primitief (om beleefd te blijven) je moet eerst de rubberen afdekkap verwijderen voor je dat andere rubberen afsluitspul er kan op schuiven .. waar blijf je dan met dat originele kapje .. juist ja .. dat ben je zo meteen kwijt ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Denk je ? Ik heb mij zitten afvragen welke originele tekst ze ergens door Altavista Babelfish gegooid hadden om zulk schabouwelijk Nederlands te produceren.
                              Ik vraag mij nog steeds af of het de moeite loont om mijn eigen 400D met standaard -0,5EV onderbelichting door te sturen naar Etbass (Benelux? hersteldienst Canon?) .. hun Nederlands was daar ook nogal aan de rudimentaire kant afgaande op hun emails ..
                              .. en een gelijkgestemde 400D gebruiker stuurde zijn toestel daar binnen voor hercalibratie & nazicht van de onderbelichting en kreeg 'm met identieke onderbelichting als voorheen weer terug .. boezemt dus weinig vertrouwen in ..
                              ik heb de mijne naar etbass opgestuurd, zogezegd hebben ze belichting en shutter herafgesteld, mijn inziens is het net hetzelfde als voorheen !
                              waste of time dus
                              als ik niet tevreden was mocht ik hem terugsturen, ik kon ze wel àçéxxxxè§çç"éé !!!!!!!!!!
                              Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Working...
                              X