Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware Update K10d (v. 1.20)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Firmware Update K10d (v. 1.20)

Er is weer een nieuwe update voor de K10d beschikbaar.

Firmware Update K10d versie 1.20
    PENTAX for your precious moments

Re: Firmware Update K10d (v. 1.20)

"Correspond to PENTAX REMOTE Assistant 3"

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier precies mee kan?
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Re: Firmware Update K10d (v. 1.20)

Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
      "Correspond to PENTAX REMOTE Assistant 3"

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier precies mee kan?
      Naast de firmware upgrade heeft Pentax ook nog een hele reeks software gereleased:
      - Remote Assistant 3: Software waarmee je via een USB kabel je camera kan aansturen. Je kan er meer dan 1 camera mee aansturen en zo erg gecustomiseerde interval/timer/bulb fotografie doen. Ook erg handig om foto's in studio direct in vol formaat op je computerscherm te bekijken. Zo ben je zeker van het resultaat, wat met het ingebouwde LCD scherm een stuk lastiger is. Om met deze nieuwe software te praten heeft de K10D een firmware upgrade nodig.
      - Pentax Photo Browser en Pentax Photo Laboratory 3: Deze zijn geupgrade om de remote software vanuit de browser en laboratory te sturen. Ook zouden de algoritmes voor noise reduction verbeterd zijn.
      - Raw codec voor Windows Vista: Deze laat toe in Windows Vista thumbnails te zien van de PEF bestanden (Pentax RAW) en snelle default conversies te doen naar JPG.

De firmware dient dus vooral om de nieuwe software te ondersteunen, maar volgens insiders zou ook een bugje met de wireless flash opgelost zijn.

Oh, wat de nieuwe firmware nog niet ondersteunt is SDM (supersonic drive motor) voor de nieuwe DA* objectieven. Dit allicht omdat deze uitgesteld zijn tot eind Juli. Wel een beetje jammer, maar Pentax zou nog steeds moeite hebben om de gestegen vraag te beantwoorden, en daar leidt de intorductie van nieuwe producten onder. Er is sprake van 3000% vraag tov de verwachte vraag!!! Ze bouwden wel een nieuwe objectief-fabriek in Vietnam, maar ook deze is blijkbaar nog niet in staat voldoende capaciteit te halen...

hth, Wim
      Last edited by ishpuini; 27 april 2007, 09:20.
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
      X