Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Sony Cybershot DSC-H9 Review: Performance, Image Quality and Conclusion
Het is natuurlijk nooit verstandig om op 1 review af te gaan en overhaaste conclusies te trekken, maar ik wil jullie deze toch niet onthouden.
Ik ben ook benieuwd wat DPreview gaat melden.
Sony Cybershot DSC-H9 Review: Performance, Image Quality and Conclusion
Het is natuurlijk nooit verstandig om op 1 review af te gaan en overhaaste conclusies te trekken, maar ik wil jullie deze toch niet onthouden.
Ik ben ook benieuwd wat DPreview gaat melden.
groetjes,
Tony
Als ik die CA bekijk moet ik toch wel even slikken.
Ik las in een review dat hij een nachtmodus heeft die werkt met infra rood wat houd dat in en werkt dat goed.
J a er bestaat een macro en tele lens ervoor
Lieve mensen.
Sony H9 is mijn eerste fototoestel. Op een gegeven moment was het niet genoeg om allen maar bij de autostand te fotograferen. Ik wil zo graag leren hoe ik de moie foto’s met de andere standen kan doen. Mijn probleem is dat als ik de foto’s met diafragma prioriteit doe, of met P stand, dan komen er de mooie foto’s met rijke kleuren, MAAR ze zijn niet scherp genoeg. Ik krijg dezelfde resultaat met P stand
Wat doe ik verkeerd??? Welke diafragma bij Sony 9 is beter bijvoorbeeld om een mooie landschaft foto te doen????
Is dat mogelijk om de mooie sport foto/s met Sony H9 te maken????
Ik heb ook interessante sport actie foto’s gedaan bij Sport stand, MAAR ze komen niet scherp genoeg.
Bij voorbaat dank
Ik heb een H1 (een ancien dus) en mijn foto's zijn toch behoorlijk scherp op de P stand. Voor landschappen gebruik ik veel de eigen camera instellingen (landschapsscene) Dan is de foto van begin tot einde scherp. Wat wel opvalt is bij inzoomen de beeldscherpte afneemt. Er komt minder licht binnen, dus ...
Staat je beeldstabilisatie op?
Bedankt voor je reactie.
Ja, steadyShot staat in de positie “altijd aan”. Jammer dat ik niet weet hoe ik een foto hier kan plaatsen. Dan konden wij kijken of de foto’s op de P stand echt onscherp zijn of ik gewoon te veel zuur.
Als ik zeker een mooie landschap foto wil hebben, dan gebruik ik ook de eigen camera instellingen (landschapsscene). Maar ik wil zo graag de handmatige instellingen leren om ze op een optimale manier te kunnen gebruiken en ik heb ook gemerkt dat de kleuren van mijn fotos op A of P stand mooier en rijker zijn dan die ik gemaakt heb met landschapsscène bijvoorbeeld, maar de fotos op A of P stand zijn ietsje minder scherp dan die met automatische instellingen .
Wat zoomen betreft. Ik ben het met je eens. Dat heb ik al geleerd ..
Heeft iemand mooie scherpe actie sport foto’s met Sony H-9 gedaan? Het lukt me niet hoewel ik dat zo graag wil. Doe ik iets verkeerd of deze toestel niet helemaal bestemd is voor dit soort foto’s
Ik heb een H5 en ik ben daar heel erg tevreden mee ...
Om een start te maken met "creatieve" fotografie zet je de camera in S mode en zet de sluitertijd op 1/125, ga in het menu en zet de ISO waarde op 100, en kijk na of de lichtmeting op "center weighted" staat. Zoek hoe je op het LCD scherm het histogram kan zien.
Zorg ervoor dat beeldstabilisatie "aan" staat .. Geef de camera tijd om scherp te stellen ttz eerst de sluiter half indrukken en als de camera de focus bevestigingsbief geeft de sluiter verder indrukken en de foto nemen .. dat zou perfect moeten gaan ! succes !
Bedankt voor een interessant en duidelijk advies !! dat ga ik zeker proberen!
hoe denk je, gaat het werken als ik wat sport foto’s wil maken tijdens een voetbal wedstrijd bijvoorbeeld?
In ieder geval, bedankt voor een interessant idee!
Ik zou nog niet te snel gaan als ik jou was .. leer eerst je camera kennen en inschatten hoe een en ander samen past .. Om "bewegende" evenementen te fotograferen zal je minstens 1/500 moeten gebruiken en dan waarschijnlijk ISO opkrikken tot 200 of mogelijk 400 en dan hopen dat je camera uit zichzelf snel genoeg auto-focus kan instellen (wat ik betwijfel afgaande op m'n H5) of andere technieken aanleren en uitproberen ivm met het instellen van manuele focus ..
Ik heb deze zomer ook een Sony DSC-H9 gekocht en krijg er ook geen mooie landschapsfoto's uit
Hier vind je enkele foto's die zo uit de H9 komen http://users.pandora.be/cypho/DSC-H9/
Comment