Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp nodig

Hey
    Ik ben een nieuweling en heb een vraagje
    Ik ga heel veel naar optredens, dus meestal in donkere zalen. Nu is mijn vraag welk fofotoestel ik het beste gebruik om daar (redelijk) mooie foto's te maken. Dus: Een artiest die constant beweegt
    donkere zaal met spots
    artiest die toch een eindje weg staat
    Dus ik heb een fototoestel nodig dat veel kan inzoomen en dan moeten de foto's nog scherp en licht zijn.
    Mijn budget reikt niet zo ver en ik ben me ervan bewust dat je met een niet professioneel toestel nooit echt in die omstandigheden superfoto's kan maken. Maar welk toestel geeft in deze zaken toch nog een aanvaardbaar resultaat? En waar moet ik dan vooral op letten als ik er één aanschaf?
    Alvast bedankt

Re: Hulp nodig

Misschien eens kijken op mijn topic, zal mijn camera ook hoogstwaarschijnlijk gebruiken voor concertfotografie, dus misschien heb je er iets aan
    -- Nikon D90 + 18-105VR --
    Mijn foodblog: www.tafel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cyn Bekijk bericht
      Hey
      Ik ben een nieuweling en heb een vraagje
      Ik ga heel veel naar optredens, dus meestal in donkere zalen. Nu is mijn vraag welk fofotoestel ik het beste gebruik om daar (redelijk) mooie foto's te maken. Dus: Een artiest die constant beweegt
      donkere zaal met spots
      artiest die toch een eindje weg staat
      Dus ik heb een fototoestel nodig dat veel kan inzoomen en dan moeten de foto's nog scherp en licht zijn.
      Mijn budget reikt niet zo ver en ik ben me ervan bewust dat je met een niet professioneel toestel nooit echt in die omstandigheden superfoto's kan maken. Maar welk toestel geeft in deze zaken toch nog een aanvaardbaar resultaat? En waar moet ik dan vooral op letten als ik er één aanschaf?
      Alvast bedankt

Sommige zaken zijn niet te veranderen concertfotografie is veeleisend qua apparatuur, en daar kan je niets aan veranderen.
      Sparen is de boodschap, iets kopen dat niet voor het doel geschikt is, is geld uitgeven dat je beter opzij kan zetten voor een degelijke DSLR met lichsterke optiek.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

akkoord met jeff, but ...

koop je een 2dehandse body (300D-10D-20D)
        of een nieuwe (350D-400D-30D)
        koop je een lichtsterk objectief (50f1.8-85f1.8-50f1.4-...)

niet zozeer je body dan wel je objectief is belangrijk.
        de voornoemde primes zijn heel goed!
        ook de f2.8 zooms zijn het overwegen waard, maar kosten
        ineens een stuk meer (28-70f2.8 - 70-200f2.8 - ...)

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
        X