Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax K10D vs nikon D80 en canon EOS 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pentax K10D vs nikon D80 en canon EOS 400D

ik kan maar niet kiezen tussen deze 3. pentax is mij aangeraden door 2 foto-zaken met reputatie maar als je dan links en rechts je oor te luisteren legt opteren de meeste voor een canon of nikon.
    mijn huidig toestel is een pentax MG van 1981 dat mij nooit in de steek heeft gelaten en altijd mooie dia's heeft opgeleverd, vandaar mijn grote twijfels.
    kan iemand mij toch ergens over de streep trekken.
    alvast bedankt
    marc

Re: pentax K10D vs nikon D80 en canon EOS 400D

er is in jou geval geen streep hoor, blijf bij je merk als je daar tevreden over bent.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op zich is dit een onmogelijke vraag om te beantwoorden.

Waar je zeker van kan zijn dat is dat ze alle 3 heel goeie toestellen zijn.
      Met elk hun sterktes en zwaktes.

De reden waarom velen naar Nikon en Canon grijpen is omdat deze het meest volledige systeem aanbieden. Maar dat wil niet zeggen dat Pentax een slecht systeem heeft. Als jij bij pentax alles kan vinden wat je wilt op het niveau dat je wilt. En de pentax heeft je voorkeur dan is er toch geen reden om deze niet te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        er is in jou geval geen streep hoor, blijf bij je merk als je daar tevreden over bent.
        grt,bouk.
        Mee eens.
        Een K10D met een 400d vergelijken is trouwens niet helemaal correct. Voor mijn part zit de K10D een trapje hoger en kan je beter een K100D met een 400d vergelijken.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Mee eens.
          Een K10D met een 400d vergelijken is trouwens niet helemaal correct. Voor mijn part zit de K10D een trapje hoger en kan je beter een K100D met een 400d vergelijken.
          Hmm das ook nogal overdreven he. Een 400D staat toch een heel pak dichter bij een K10D dan bij een K100D. ALs je dan wil vergelijken is 400D - D80 - K10D mijn inziens toch veel logischer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Hmm das ook nogal overdreven he. Een 400D staat toch een heel pak dichter bij een K10D dan bij een K100D. ALs je dan wil vergelijken is 400D - D80 - K10D mijn inziens toch veel logischer.
            Ik denk dat de K10D en de D80 qua mogelijkheden toch wel een flinke trede hoger staan dan de 400D. de foto's die eruit zullen komen zullen kwalitatief wel niet veel voor elkaar onderdoen
            Last edited by danielsl; 24 april 2007, 18:15.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ben je een Pentaxliefhebber? Niet twijfelen! Als ik opnieuw "mag/moet" kiezen in het genoemde DSRL-segment, ongetwijfeld de K10D. Prachtige, comfortabele en kwalitatief mooie camera, zeker ook met de batterygrip een genot om mee te werken. Niet geheel onbelangrijk ook de lenzen zijn prachtig! Kijk ook eens naar de "pancake" lenzen. Als niet Pentaxgebruiker gr, Paul.
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

zo te zien aan jullie reactie blijken de toestellen aan elkaar gewaagd en kan ik er van uitmaken dat de keuze om merkgetrouw te blijven geen slechte is.
                bij deze zal mijn keuze dan ook uitgaan naar de pentax.
                vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
                marc

Comment

Praktijkreview (van alweer tijdje geleden):

Comment

Voordeel is ook dat je (voor zover je die nog hebt) je oude lenzen nog kan gebruiken op je K10D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Ik denk dat de K10D en de D80 qua mogelijkheden toch wel een flinke trede hoger staan dan de 400D. de foto's die eruit zullen komen zullen kwalitatief wel niet veel voor elkaar onderdoen
                      Ik weet niet of het opportuun is hier een discussie over te beginnen maar mijn vraag zou zijn waarom denk je dat eigenlijk?

Er zijn verschillen hoor dat is zeker. Maar qua fotografische mogelijkheden zijn er zo goed als geen. En dat kan je van een K100D niet zeggen. Deze loopt op dat gebied achter op deze 3 camera's.

De verschillen die je dan wel kan vinden tussen deze 3 daar zit je al veel meer met smaakgebonden voorkeuren.

Maar de OP had al een voorkeur voor de K10D, heeft er al lenzen van en lijkt er alles te vinden wat ie wenst. Dus geen K10D nemen zou een vergissing zijn denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Ik weet niet of het opportuun is hier een discussie over te beginnen maar mijn vraag zou zijn waarom denk je dat eigenlijk?

Er zijn verschillen hoor dat is zeker. Maar qua fotografische mogelijkheden zijn er zo goed als geen. En dat kan je van een K100D niet zeggen. Deze loopt op dat gebied achter op deze 3 camera's.

De verschillen die je dan wel kan vinden tussen deze 3 daar zit je al veel meer met smaakgebonden voorkeuren.

Maar de OP had al een voorkeur voor de K10D, heeft er al lenzen van en lijkt er alles te vinden wat ie wenst. Dus geen K10D nemen zou een vergissing zijn denk ik.
                        Om toch even antwoord te geven op je vraag en niet een hele discussie te starten . Ik heb het puur over gebruikersgemak en mogelijkheden en niet over de foto's die eruit komen.
                        Ik ben vorig jaar overgestapt van een Olympus E-500 naar een 400D.

Vond het sowieso al een flinke stap terug wat betreft ligging in de hand , het plastic gevoel en gemis van bijvoorbeeld spotmeting en nog wat kleine dingen.

Heb de 400D toen de dag erna geruild voor de D80 en hier geen seconde spijt van gehad. Het is gewoon meer body qua ergonomie, gebruikersgemak en mogelijkheden. Maar de D80 is ook een stuk duurder, dus dat mag je dan ook wel verwachten. Ik zeg niet dat de 400D een slechte body is, maar het is gewoon niet mijn ding.

Maar dat is in ieder geval mijn motivatie om te zeggen dat de D80 en waarschijnlijk de K10d toch wel meer toestel zijn dan een 400D
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

En dat is dus wat ik zei. Smaakgebonden. Daarom beweren dat iets een flinke trede hoger is dat is voor mij een stap te ver. Maar dat is ook persoonlijk veronderstel ik.

Ik heb ook liever een 30D bijv dan een 400D. En grotendeels is dat smaakgebonden, maar daar zijn er ook nog meer fotografische extra's en dat vind ik dan wel weer een trede hoger.

Comment

Pentax K10D is voor mij veruit de beste uit de reeks, staat een trapje hoger dan de D80 en is meer te vergelijken met de D200. De D80 staat weer een trapje hoger dan de 400D, dat is ook een van de reden dat Nikon de D40x lanceert als tegenhanger van de 400D.

Is het gewoon voor vakantie en familiefotokes, en ben je niet zinnens van fotografie een serieuze hobby te maken, kies dan voor de 400d of de K100d of de D40X.

Ben je een meer creatieve fotograaf dan zal de K10D en de D80 je het meeste te bieden hebben.

Ook een zeer goede camera is de Sony Alpha 100 welke meer dan het overwegen waard is, en aangeboden wordt voor een zeer schappelijke prijs.

Comment

Allee ik speel weer mee.

Kan je ook verklaren waarom je bepaalde zaken beweert? Want zo maar wat komen poneren dat is nogal nutteloos he. Om maar te zwijgen over het feit dat je meestal de bal nogal misslaat.

Comment

Working...
                              X