Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s9600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji s9600

Van 3:4 naar 2:3 doe je dmv. de F-toets rechts naast het scherm.
    Het eerste icoontje geeft je voglende keuzes :
    9M F
    9M N
    (3:2) <- deze is't
    5M
    3M
    2M
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

thx, heb het gevonden

Is het eigenlijk beter om op 2:3 foto's te nemen, daar je nog veel fotocentrale's vind waar je enkel op 10*15 kunt afdrukken? Want om ze telkens te gaan croppen is toch beetje veel werk.

Er zijn al wel enkele centrale's waar je ze op 3:4 kunt afdrukken maar of deze van kwaliteit goed zijn weet ik niet.

Kan iemand me verder zeggen of hij op 2:3 of 3:4 foto's neemt en ze al dan niet cropt om ze dan op 10*15 af te drukken of ze dan toch op 11.25*15 afdrukt

Comment

hey krimel,

Ik ben erik en heb sinds vorige week ook een S9600 en vindt dit toch een prima toestel hoor.
        Op je vraag kan ik nog niet antwoorden vermits ik maar een leek ben op dit gebied.
        Ik ga deze topic zeker volgen en mijn bevindingen mededelen.

Groetjes Magnum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
          thx, heb het gevonden

Is het eigenlijk beter om op 2:3 foto's te nemen, daar je nog veel fotocentrale's vind waar je enkel op 10*15 kunt afdrukken? Want om ze telkens te gaan croppen is toch beetje veel werk.

Er zijn al wel enkele centrale's waar je ze op 3:4 kunt afdrukken maar of deze van kwaliteit goed zijn weet ik niet.

Kan iemand me verder zeggen of hij op 2:3 of 3:4 foto's neemt en ze al dan niet cropt om ze dan op 10*15 af te drukken of ze dan toch op 11.25*15 afdrukt
          Ik maak m'n foto's altijd op 3:4 om de simpele reden dat m'n camera niet anders kan (heb nog de voorloper van de S9600: de S7000).
          Als ik foto's laat afdrukken crop ik ze altijd naar 2:3. Indien ik zou kunnen, zou ik de foto's rechtstreeks op 2:3 maken, want met croppen heb ik vaak spijt dat er een gedeelte moet afvallen.
          Ik bestel m'n foto's bij www.foto.com , je kan daar ook het 'digitale formaat' 11,4 x 15 ofzo bestellen, maar de insteek-foto-albumpjes zijn steeds op formaat 10x15.
          Ik print zelf ook veel foto's (Epson PictureMate), en dat is ook formaat 10x15.

Verhouding 3:4 is ooit wel fijn voor sommige formaten van vergrotingen (kijk maar eens op de site van foto.com).

Ik bestel m'n foto's ooit per 1.000 in één bestelling (lekker goedkoop bij bovenvermelde site), maar dan ben ik wel een tijdje zoet met croppen.
          Fuji FinePix S100fs

Comment

Betreft croppen : als je een beetje standaard fotografeert (onderwerp in midden of op één van de 4 'fotografische' compositieposities, dan kan je via photoshop of andere programma's in batch gaan croppen of resizen : action laten verwijzen naar de juiste batch folder, en 1 druk op de knop....

Misschien dé oplossing, of anders gewoon de standaard fotoboekjes links laten liggen, en het goede oude plakalbum gebruiken met de niet-standaard maat...

Ik fotografeer gewoon verder in digitale camera verhouding...
            Ze zullen toch ééns 1 keertje overschakelen op het 'nieuwe standaard formaat'...
            denk ik...
            Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
            Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

welkom magnum

je gaat er inderdaad plezier aan beleven, maar iedereen die graag foto's maakt zal wel plezier beleven aan zijn fototoestel, want iedereen kent er hier wel iets van veronderstel ik toch

als je foto wil zien die ik met de fuji getrokken heb, bij het onderdeel mens en modellen topic : park van imde, dan kan je zoal eens kijken (kan je zien dat jij het beter doet of nog beter kunt )

Comment

hey krimel,

Ik heb ook eens een foto gepost onder dieren/Nephthys en Kianga.
                Niks speciaal hoor gewoon twee foto'tjes om eens te proberen posten.
                Hopelijk komen er later nog meer maar vooral betere haha

Magnum

Comment

Hallo,

Ik gebruik sinds kort ook een dergelijk toestel. Ben er nog niet echt tevreden over maar dat komt nog wel.
                  Ik heb een vraag over iets dat op pagina 56 staat van de gebruiksaanwijzing. Bij continue fotograferen (op AUTO stand) spreekt men in de begeleidende fig. van "Stel scherp op 'B' en vergrendel de scherpstelling". Wat wil men met dit laatste zeggen, dit is met niet duidelijk geworden. Ik heb toch nog een zeer groot aantal slechte foto's als ik dit wil doen.

Mvg,

FilipFr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ffrbel Bekijk bericht
                    Hallo,

Ik gebruik sinds kort ook een dergelijk toestel. Ben er nog niet echt tevreden over maar dat komt nog wel.
                    Ik heb een vraag over iets dat op pagina 56 staat van de gebruiksaanwijzing. Bij continue fotograferen (op AUTO stand) spreekt men in de begeleidende fig. van "Stel scherp op 'B' en vergrendel de scherpstelling". Wat wil men met dit laatste zeggen, dit is met niet duidelijk geworden. Ik heb toch nog een zeer groot aantal slechte foto's als ik dit wil doen.

Mvg,

FilipFr
                    B zal het onderwerp zijn die je scherp wil hebben, dus ontspanknop half indrukken op dit onderwerp, half ingedrukt houden om de instelling te houden, dan uw kader maken en dan de knop volledig indrukken.
                    GreeTz DiTn
                    Nikon D3100 - nikkor 18-105mm - nikkor 70-300mm
                    http://www.tcdeschakel.be

Comment

Ben ook aan het overwegen om dit toestel aan te schaffen, maar zit nog met enkele vragen...

Klopt het dat het menu enkel engelstalig is?
                      Hoe doet ie het bij actiefoto's? Ga soms met de kinderen mee als ze gaan paardrijden en met mijn compact toestel was dit echt niet te doen
                      Wat met macro's? Gaat dit vlot of is het in het begin veel vloeken?
                      http://Tacha.Fotopic.net
                      Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

Comment

menu is idd engelstalig maar duidelijk opgesteld dus daar heb je geen problemen mee

actiefoto's heb ik er enkele gemaakt van danseressen, en ze vonden het toch schone actiefoto's dus

voor auto's en paarden nog niet getest maar denk wel dat je er geen klagen van gaat hebben

Comment

Voor de geinteresseerden :
                          De officiele link naar de engelstalige manual :
                          Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                          Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DiTn Bekijk bericht
                            B zal het onderwerp zijn die je scherp wil hebben, dus ontspanknop half indrukken op dit onderwerp, half ingedrukt houden om de instelling te houden, dan uw kader maken en dan de knop volledig indrukken.
                            Hallo,

Bedankt voor dit antwoord. Ik heb dit gisteren voor het eerst eens uitgetest. Ik heb meer goeie foto's. Alleen valt de algemene scherpte van de foto's me wat tegen (Ik merk dat de sluitertijd gekozen door de AUTO stand wel groter is dan wat ik zou kiezen). Ik heb ook al minder foto's waar er maar een half onderwerp op staat. Daarentegen neemt ie nu wel nog vaak een foto na dat ik de knop loslaat (ik heb dus nu weer een aantal foto's met niets erop want mijn onderwerp is al voorbij gekomen, of zelfs van een mooie lucht).
                            Mijn tevredenheids gevoel is wel wat gestegen nu.

Mvg,

FilipFr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bengelke Bekijk bericht
                              Wat met macro's? Gaat dit vlot of is het in het begin veel vloeken?
                              Ik heb een ouder model: de S7000. De macrostand werkt fantastisch goed! Je kan echt met je lens tot op één (1!) cm van het voorwerp komen en toch nog scherpstellen.
                              Ik vermoed dat dat bij de 9600 niet slechter zal zijn.
                              Fuji FinePix S100fs

Comment

Working...
                              X