Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s9600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji s9600

Nadat ik me eerst een Canon 30D te gaan halen is het toch deze fuji geworden, enigsinds met beetje spijt in het hart, maar door verschillende redenen niet anders mogelijk.

Toch lijkt het me een uitstekende camera te zijn, ligt goed in de hand en de foto's (die ik tot hiertoe getrokken heb) zijn toch al geslaagde. Al bij al ben ik zeer tevreden en ga ik zien dat ik alles uit deze fuji uithaal wat hij in zijn mars heeft.

Re: Fuji s9600

Dit is inderdaad geen slechte camera, mijn vriendin heeft deze ook en is er wel tevreden van.
    Alleen, ze wil em wegdoen voor een reflex, dus ik snap niet heel goed waarom jij een 30D(!) laat liggen voor een 9600?

Uit financiële redenen?

Comment

uit financiele overwegingen ja, was een grote investering die ik dacht te doen, de 30D met 18-55 f2.8 IS lens en dan ook de 70-200 f2.8 IS, en aangezien er paar plannen zijn en er ook nog een vakantie gepland is waarbij toch wel meer dan 200 gewenst is kon ik niet anders, het kapitaal had te groot geweest

€900 voor de 30D
      €900 voor de 18-55
      €1700 voor de 70-200
      €130 voor batterijgrip
      nog paar extras

verschil was snel gemaakt, maar ben er wel van overtuigd dat deze ooit nog in huis komt nuja, de opvolger ervan denkelijk

Comment

Voorlopig niet meer aan/over de 30D denken/lezen en gewoon veel plezier hebben met je Fuji en mooie foto's maken! Gr, Paul
        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

ga ik doen, en met veel plezier zelfs, en het heeft ook een voordeel, met deze is de vriendin ook sneller vertrouwd dan een 30D lijkt me

Comment

Aha, een s9600 zielsverwant. Lees zeker de manual een paar keer door, zeer interessante lectuur. (Vooral optimale macroafstanden voor macro en supermacro interessant om scherpe fotos te krijgen van objecten dichtbij de camera...)

Heb je al macro's geprobeerd?

HDR is ook mogelijk : zet de belichtingscompensatie-stappen onder 'proefbelichting' op maximum (2 stappen), en trekken maar. De 3 shots in photomatix stoppen en 'showtime', dan nog wat spelen met de params en er komt wel iets leuks uit...

Zeker slow synchro flash is nuttig.

Greets
            Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
            Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

thx voor de tips alvast, momenteel is het jammer genoeg gewoon nog auto als ik foto ga trekken, het werk beperkt me om momenteel meer te proberen

maar dat komt wel, het is geen eindstop, eerder een vertrekpunt

Comment

Natuurlijk, alles op zijn tijd

Comment

En hoe ervaren jullie het - eventueel - gebrek aan IS ?
                  Moet toch zijn nut hebben ?

Comment

Daarvoor moet ge er ééne testen met stabilisatie denk ik, en verschillen proberen te vinden in verschillende situaties...

Het doet de kunst van het artisanale foto-trekken natuurlijk wel een beetje verloren gaan...

Ik heb het nog niet gemist en vraag me af of ik er veel profijt van zou hebben gehad bij bvb concertfotografie...

Greetz
                    Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                    Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

Comment

Begrijp ik wel, maar de "doka" is ook iets dat je nog slechts in musea terugvindt, en mijn auto start ik ook niet meer dmv een manivelle...

En inderdaad bij concertfotografie zal je d'r niet veel aan hebben (goeie set foto's van Daan op je site), maar bij het fotograferen van (details van) gebouwen zou het dan toch misschien wel handig kunnen wezen...

Verdikke toch, tough choice: de 9600, de FZ 50 (geen groothoek, wel IS), de Oly SP550 (28mm en IS) lijkt het dan weer niet te hebben met donkere omgeving, de Kodak 880 (24mm), maar te kleine zoom (140), de G7 en de S3 van Canon zijn dan weeral 35mm (en geen zin om met van die opschroeflensjes te zitten knoeien, verandert ten andere ook heel het prijsplaatje), en dan is er nu nog 's de Sony H9 (IS en 31mm)...

Misschien nog even de opvolgers van de 9600 (met IS ?) en de FZ 50 (met groothoek ?) afwachten...

Comment

Hi Kris, heb je een emailadres waar ik een file naartoe kan sturen in vol formaat? getrokken in duitsland, stuk van een kerkje te Aken, uit de hand getrokken... Exif data included.

Ik heb enkele foto's van architectuur ook op mijn flickr-zone gezet op lagere res. (waren gewone tests)
                        Last edited by de_rocca; 27 april 2007, 23:53.

Comment

Fuji s9600 en S6500fd

hallo,als leek had ik graag geweten of het verschil tussen
                          S6500fd en de S9600 de meer prijs waard is.
                          bedankt al voor de eventuele info.
                          Last edited by patsken; 3 mei 2007, 17:57. Reden: ik probeer het onderwerp alleen te plaatsen.

Comment

Er zijn 2 wezenlijke verschillen waarom ik de s9600 genomen heb :
                            1) flash hotshoe om een extra flash aan te sluiten (+ synchro contact)
                            (alternatief : een slave flash die geactiveerd wordt door de flash van de camera)

2) command dial om bvb te spelen met diafragma, sluiter of beiden afhankelijk van de werkingsmodus (zit bij de 6500 verder verborgen). Net zoals een dSLR. Verder zijn enkele andere buttons ook makkelijker bereikbaar.

Kleinere verschillen van minder belang:

3) geheugen : xd slot en cf slot wat 2 geheugenkaartjkes tegelijk mogelijk maakt, bvb 1 voor video en 1 voor foto (de switch optie tussen de 2 kaarten ligt wel wat dieper in de menu's)

4) 9mp, (in raw 18 mp!). Je kan ook in 5MP foto's trekken als je dat wil (en nog enkele kleinere modes ook)

Greetz
                            Last edited by de_rocca; 3 mei 2007, 20:27.

Comment

heel domme vraag denkelijk maar vind het niet terug in handleiding, zie er vermoedelijk wel over

waar staat de instelling om van 3:4 naar 2:3 te gaan en bied 3:4 meer mogelijkheden dan 2:3 als je op 10*15 wil afdrukken want nu moet ik elke foto die op 3:4 gemaakt is bijsnijden zodat het mooi op een 10*15 formaat past of ben ik nu zo verkeerd
                              Last edited by Krimel; 29 mei 2007, 14:17.

Comment

Working...
                              X