Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iets ernstigs a/d hand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iets ernstigs a/d hand

Een waar pechverhaal. Heb mij een tweedehands Canon EOS 300D aangeschaft. In perfecte staat. Ik heb onmiddellijk na ontvangst van het apparaat een geheugenkaart gekocht. Als ik mijn pas aangekochte geheugenkaart in de gleuf van de EOS 300D wil steken, stel ik vast dat de gleuf nogal erg groot is voor zo'n kleine kaart, op dat moment nog niet beseffende dat de betreffende geheugenkaart geen CF maar een SD kaartje is... Ik zoek in de gleuf naar een goed plaatsje voor de kaart, probeer de kaart aan de praat te krijgen. In één van die pogingen wellicht heb ik met het kaartje een pin van de pin card geraakt en geplooid. Het toestel is niet meer aan te krijgen. Wellicht het gevolg van een kortsluiting? Kan iemand mij zeggen of dit herstelbaar is en indien ja hoeveel dat ongeveer zal kosten?

Re: Iets ernstigs a/d hand

neem best eens contact opmet rofa repair
    ROFA voor Reparatie. Reparatie van Digitale camera's: CANON SONY en PANASONIC.

daar gaan ze je wel meer info kunnen geven
    fotowebsite: www.edwinfoto.com
    Lara's website: http://www.houdevelt.com
    fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Waarschijnlijk een pin omgebogen in het card slot.
      Je kan eens proberen of je de gebogen pin ziet en rechtkrijgt met een pincet.
      Normaal is dit een nieuw cardslot erin. Ken, de prijs niet voor Canon, maar bij Nikon is dat rap 250€.
      fotosite

Comment

Toen mijn 10D defect was heb ik ook contact opgenomen met rofarepair, op aanraden van mede-bd'ers. Dit zijn heel professionele mensen, die ook snel reageren via mail e.d. Ik heb er alvast een goede ervaring mee. Bij mij betrof het een defecte onspanner, kheb het toestel aangetekend opgestuurd naar Nederland, 3 weken later was het toestel opnieuw thuis. Men heeft er zelfs het matglas vervangen, zonder dat ik er eigenlijk om gevraagd heb. Op de factuur stond er voor deze laatste ingreep niets extra gerekend. Da's pas service! De totale herstelling + verzendingen heen-terug kostten mij ongeveer 130€.

Comment

Working...
        X