Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BGLOD reparen of naar de sloop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BGLOD reparen of naar de sloop?

Gisteren zijn mijn D70 en ik getroffen door het bekende BGLOD probleem . Mijn camera is origineel aangeschaft in mei 2004, ik heb hem vorig jaar eind april 2e hands gekocht. Hij heeft nu 21707 kliks gemaakt. Nu beschik ik wel over een garantiebewijs, maar niet over een aankoopbon en op het garantiebewijs staat de aanschafdatum niet vermeld. Is er dan toch kans dat BGLOD gratis wordt gerepareerd in Beverwijk?

En verder is het met zoveel kliks op de teller de moeite om hem nog te laten repareren, hoeveel kliks gaat de sluiter van de D70 normaal mee?

Ik had verder reeds een half jaar het probleem dat de lichtmeting het niet meer deed, de streepjes onderin de zoeker sprongen alle kanten op. Heeft dit te maken met BGLOD? Of is dit een apart probleem wat me nog extra geld zal kosten?

Vinden jullie het de moeite hem nog op te sturen en wat voor bedrag zouden jullie maximaal over hebben voor reparatie? Of niet sentimenteel zijn en op zoek gaan naar een vervanger?
    Als ik de groeten wil doen stuur ik wel een kaartje!

Re: BGLOD reparen of naar de sloop?

BGLOD zou normaal gratis moeten gerepareerd worden, los van de aankoopdatum.
    Uw shutter zou toch nog een 30.000 kliks moeten aankunnen, denk ik.
    Probleem met de lichtmeting is allicht een apart probleem.
    Je kan een offerte vragen.

Comment

Hallo

BGLOD bij een D70 wordt door Nikon altijd (zonder voorbehoud) gerepareerd.
      Maak melding van je ander probleem, je hebt 90% kans dat ze het euvel terzelfdertijd meerepareren. Meestal zijn de verzend en behandelingskosten de grootste (voor de fabrikant). Eénmaal je toestel binnen is, zullen ze het wel volledig repareren.

Ik had gelijkaardige problemen met het mijne in België, en dit werd probleemloos en gratis hersteld (verleden zomer). Maar nogmaals, op de site van NIKON wordt geen voorbehoud gemaakt over de leeftijd van het toestel of over het aantal clicks.

Succes

Marc uit Brugge
      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Bedankt voor jullie reacties, dan ga ik hem morgen op de post doen en mogen ze hem direct verder nakijken en de sensor reinigen zodat we er hopelijk weer even tegenaan kunnen.

Comment

Wil toch nog even reageren om te melden dat de reparatie vrij snel is gegaan. Uiteindelijk heb ik het toestel pas 30 mei opgestuurd en afgelopen dinsdag 12 juni kreeg ik hem alweer met de koerier terug. Het probleem is helemaal gratis onder garantie vanwege erkende fabrieksfout verholpen, er hoefde ook geen verzendkosten betaald te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rimshaker Bekijk bericht
            Wil toch nog even reageren om te melden dat de reparatie vrij snel is gegaan. Uiteindelijk heb ik het toestel pas 30 mei opgestuurd en afgelopen dinsdag 12 juni kreeg ik hem alweer met de koerier terug. Het probleem is helemaal gratis onder garantie vanwege erkende fabrieksfout verholpen, er hoefde ook geen verzendkosten betaald te worden.
            Zo hoort dat
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rimshaker Bekijk bericht
              En verder is het met zoveel kliks op de teller de moeite om hem nog te laten repareren, hoeveel kliks gaat de sluiter van de D70 normaal mee?
              Vergelijk het met een auto. Met 21000 op de teller heb je een zeer jonge camera.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Working...
              X