Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Supermacro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Supermacro

Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
    Kan je, ongeacht het verschillende systeem, op een G6 en een S3IS dezelfde macroresultaten maken? De lagere resolutie terzijde gelaten...

Ik zou toch op zijn minst niet achteruit willen gaan op dat gebied bij de overstap G3 --> S3.
    Graag hier nog eventjes een antwoord op, daarna mag je dit voor mijn part tot in het oneindige uitvechten...
    Nikon D80
    18-200 VR
    www.circuitfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Dus meneer Regulus, ga je nu echt echt beweren dat een vergrootglasje voor je lens betere kwaliteit haalt dan een echte macrolens (waarbij alles is afgestemd voor het gebruik voor macro)?

Of wil je gewoon niet gezegd hebben dat je geen echte macrolens heb en je toch kan behelpen met zo'n voorzetlensje?
      jakkes .. weer een "neerbuiger" ! je lijdt toch niet aan het klassieke dSLR syndroom van "de mijne is groter dan de uwe" ?

.. en neen ik heb (nog) geen echte "macro" lens .. maar voor ik mijn goeie geld daar aan uitgeef wil ik wel weten of het de moeite loont en daarvoor heb ik hier nog maar weinig ernstige argumenten gezien behalve veel tekst en uitleg onder de vorm van gebakken lucht ... happy now ?

.. & FYI .. ik hoef geen tentoonstellingen te organiseren met mijn macro shots dus ik beoog geen "artistiek" resultaat maar ik heb nood aan een goed "documentair" resultaat en ik weet wat ik nu heb en welke resultaten ik mag verwachten met mijn huidige "rommel" apparatuur, zonder dat ik een arsenaal aan materiaal moet verslepen en opstellen waar ik er toch geen plaats voor heb en met dien verstande dat ik een uur nodig heb voor elke shot, tijd die ik sowieso niet heb want anders kan ik er wel mijn job voor opgeven ... of ik daar met een echte macro lens beter uitkom zal iemand mij a+b moeten bewijzen .. sorry, maar "uitleg" heb ik meer dan voldoende
      voor de rest, case closed ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        met alle respect maar de goede macro producenten in forum kan ik op mijn 1 hand tellen en dan heb ik nog veel plaats over, van het meeste wat ik hier zie aan macro, maak ik nog niet eens aanstalten om er wakker van te liggen hoor, sorry ..
        Dan kijk ik (en héél veel anderen met mij denk ik ) héél erg uit naar jou ongetwijfeld fanatastische foto's die we hier binnenkort te zien gaan krijgen
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Dan kijk ik (en héél veel anderen met mij denk ik ) héél erg uit naar jou ongetwijfeld fanatastische foto's die we hier binnenkort te zien gaan krijgen
          Dat bedoelde ik net in #9 .

Comment

Working...
          X