Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 terug naar 'dichstbijzijnde object'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D40 terug naar 'dichstbijzijnde object'

Het zou kunnen zijn dat er iets mis is aan het toestel maar ik denk eerder dat de man achter het toestel iets fout doet of interpreteert.

Ik zal nog maar eens herhalen wat hier boven al meermaals gezegd is.

Lees je handleiding en als je er door bent dan lees je hem nog maar eens.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

En nog eens en nog eens en nog eens....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Het zou kunnen zijn dat er iets mis is aan het toestel maar ik denk eerder dat de man achter het toestel iets fout doet of interpreteert.
        Dat gevoel heb ik ook een beetje, maar wat dan.... Lees onder de rest.

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Ik zal nog maar eens herhalen wat hier boven al meermaals gezegd is.
        "Lees je handleiding en als je er door bent dan lees je hem nog maar eens."
        Dat doe ik ook herhaaldelijk. En ik schrijf ook nog even (ik heb het met andere toestellen (nooit computers, daar ben ik niet bang voor) ook altijd. Dan denk ik dat ik het ding kapot gemaakt heb. Mijn vriendin meldde mij dat een toestel ook wel wat kan hebben. Dus die zorg heb ik naast mij neer gelegd. Ze heeft toch gelijk? -> als je naar de waarschuwingen kijkt.

Ik was weer bezig en ik ontdekte dat tijdens het fotograferen het toestel omschakelde. Ik concludeer dat het toestel omschakeld op het moment dat het niet uit de voeten kan. Dit zou het kenmerk kunnen zijn van het automatische systeem. Dat staat (volgens mij dan) echter niet in de handleiding. Ik kan het totaal niet vinden. Ik heb een redelijk inzicht hoe het toestel intern werkt. Hardware dus... Het is een beetje (of eigenlijk, gewoon ICT), maar ik word er niet zekerder door.

Ik vraag morgen nog wel eventjes. Bij computers en programma's zijn er ook altijd ongedocumenteerde gebeurtenissen, nou wat ik meemaak lijkt mij er een. Ik kom bij andere toestellen ook ongedocumenteerde gebeurtenissen tegen. Die vind je ook niet terug in de handleiding.
        nog een klein nootje: ik ben blij dat ik met mijn onzekerheid geen kwaadbloed heb gezaaid, er wordt tenmiste 'rustig' gereageerd. Ik zal voor de liefhebber denk ik iets in mijn profiel schrijven dat wellicht handig is om te weten. Of opvraagbaar maken, dat het communiceren minder belastend maakt. Ik denk dat ik het even naar de auteurs van de actuele reacties... Dan is ook duidelijk waarom ik zo reageer. Mensen ik ben gewoon Bang.
        Last edited by DDDDD; 16 april 2007, 20:40. Reden: Dat gevoel heb
        sluitstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
          En nog eens en nog eens en nog eens....
          Ik zet dit alleen even neer om je te laten lezen wat er in een andere reactie staat.
          sluitstuk

Comment

Blijf nu gewoon effe rustig: op welke stand staat je instelwieltje (dat met die symbooltjes op) bovenop je camera, als dit zich voordoet?
            Imagination is intelligence having fun.
            Piep!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eefke Bekijk bericht
              Blijf nu gewoon effe rustig: op welke stand staat je instelwieltje (dat met die symbooltjes op) bovenop je camera, als dit zich voordoet?
              Die staat altijd op "zonder flits", ja tenzij ik wel moet flitsen. Ik heb de rest niet nodig

Wat ben ik weer bijdehand
              sluitstuk

Comment

Ken je dan niemand in de buurt die met Nikon overweg kan?Stel mss de vraag,zeg van welke regio je bent en regel een ontmoeting via PM.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Ken je dan niemand in de buurt die met Nikon overweg kan?Stel mss de vraag,zeg van welke regio je bent en regel een ontmoeting via PM.
                  Dat staat in mijn profiel. Wormer, NL

Ja, die daar heb ik een beetje contact mee gehad. Ik ga er een keertje langs om te testen van Objectieven.
                  sluitstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD Bekijk bericht
                    Die staat altijd op "zonder flits", ja tenzij ik wel moet flitsen. Ik heb de rest niet nodig
                    Ik ken de kenmerken van de stand niet, maar zet eens op M, S, A of P en kijk dan of dit zich nog voordoet.
                    Imagination is intelligence having fun.
                    Piep!

Comment

Ik ken de kenmerken van de stand niet, maar zet eens op M, S, A of P en kijk dan of dit zich nog voordoet.
                      Ga, ik morgen dan doen. Zoeken waar de fout zit. YESSSS.

Deed ik net, is eigenlijk veel leuker. De A dan. Die anderen komen vanzelf aan hun beurt.

Welterusten.

Ik ga straks lekker slapen.

Morgen er weer op uit.
                      Last edited by DDDDD; 16 april 2007, 21:24. Reden: Deed ik net
                      sluitstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD Bekijk bericht
                        Die staat altijd op "zonder flits", ja tenzij ik wel moet flitsen.

Ik heb de rest niet nodig (van die kantenklaardingen dus), die andere zelfdoedingenwel

Wat ben ik weer bijdehand
                        Ik heb ineens iets gemerkt. Volgens mij zodra ik aan die knop zit, gaat het scherpstelmechanisme op standaard. Is denk ik wel logisch.
                        sluitstuk

Comment

Oorzaak: niet gedocumenteerd, knop bovenop heeft invloed op standaard instelling op manier van af-s methode. Ik zette wel eens de flits op of anderzijds.

Dit is de conclusie die ik nu trek. Hij blijkt bij nader testen te kloppen. Kom daar maar eens op als je rood aanloopt.
                          sluitstuk

Comment

Ik had nog dat het systeem vastliep.
                            Volgens de support raakt de sensor in de 'war' in bepaalde omstandigheden. Ik ook altijd met mijn eisen. Een reset brengt in dit soort omstandigheden de oplossing.

Ik heb nu dus twee vragen (ongerustheden) beantwoord verkregen.
                            1) Vastlopen, en (ik zou dan een ander punt kunnen kiezen, het systeem is echter vastgelopen) (?)
                            2) terug naar basis stand

Het ene geval sensor in de war, en tweede gebruik van bediening van grote knop. Programmakeuze.

Het toestel is trouwens wel een kleine studio. Dat was met de analoge toestellen wel anders. Belichting en dat was het dan, dan nog met een aparte meter. Of ingebouwd.

Maar ach, er zijn nog steeds mensen die aparte spullen gebruiken. Kan dan ook niet anders.

Onderstaande link zal alleen werken voor nikon bezitters. Wellicht dan. Zorry

Last edited by DDDDD; 17 april 2007, 10:56. Reden: taal verbeterd
                            sluitstuk

Comment

Re: schrik me dood (faalt AF-S?)

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                              Heel normaal lees eens goed je handleiding door
                              Toch net de helpdesk gebeld, en die liet mij weten hij dit niet kent. Hij gaat het uitzoeken.

Als het iets is wat niet bij het toestel hoort dan wordt het gerepareerd.
                              sluitstuk

Comment

Ben een logboek bij Nikon begonnen om AF-S euvel de nek om te draaien.

Support keek er wel van op.

Het terug gaan naar basis-stand heeft er wellicht mee te maken.
                                sluitstuk

Comment

Working...
                                X