Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 terug naar 'dichstbijzijnde object'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40 terug naar 'dichstbijzijnde object'

Heb ik net een nieuwe camera D40 van Nikon.

Bij instelling 'dichstbijzijnde punt' gaat het lampje op de verkeerde plek branden.

[.] [.] [.]

Heeft dit iets te maken het AF-S systeem of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.

Toch één of ander bug?
    sluitstuk

Re: schrik me dood (faalt AF-S?)

Heel normaal lees eens goed je handleiding door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
      Ik ben u ;-) ontzettend DANKBAAR. Oh, ik las me al te pletter. Maar nu weet ik dat mijn toestelletje niet te barsten is.
      sluitstuk

Comment

Zo zie je... een handleiding kan wonderen verrichten
        Groetjes DD
        Fronstages

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
          Zo zie je... een handleiding kan wonderen verrichten
          Ja, joh. ;-) Maar bij mij doet angst de verkeerde dingen. Daarom lees ik mij al te pletter. Maar omdat het toestelletje me zo dierbaar is, en ik geen geld heb om een ander te kopen, en ik door de spanning niet écht meer objectief kan oordelen, check ik het toch maar ff.
          sluitstuk

Comment

Eigenlijk zou ik mijn camera nooit op die instelling zetten en he het ook nooit gedaan ook. Het nut van deze instelling is mij ook volkomen onduidelijk, want het dichstbijzijnde punt is automatisch nooit het punt wat je wil hebben en wil je dat toch hebben dan kun je het toch zelf kiezen....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Eigenlijk zou ik mijn camera nooit op die instelling zetten en he het ook nooit gedaan ook. Het nut van deze instelling is mij ook volkomen onduidelijk, want het dichstbijzijnde punt is automatisch nooit het punt wat je wil hebben en wil je dat toch hebben dan kun je het toch zelf kiezen....
              Ik heb hem 'nooit' op deze instelling staan, maar de eerste indruk gaf dit weer. Ik heb hem nu op dynamisch of spot staan. Verder zet ik hem op handmatig, waar hebbie anders zo'n toestel voor niwaar?

Kan je het een keer zelf doen, laat je het nog over aan een magine. HUH,oh machine.

Volgens mij is het handig voor portret, meer weet ik er ook niet van.
              sluitstuk

Comment

Ik heb mijn handleiding nu goed door gelezen, maar kan niet echt een reden / oorzaak vinden voor dit gedrag.

Ik ga het toestel verder testen om de eventuele oorzaak te achterhalen en ander neem ik contact op met Nikon. Die zit fijn in Beverwijk en daar woon ik dichtbij.
                sluitstuk

Comment

Lees eens op blz 24
                  Bij dichtst bijzijnde onderwerp,als je het toestel op deze stand zet gaat hij zelf het scherpstelpunt kiezen,het is een standaardinstelling van het toestel dat je zelf kan veranderen in je menu
                  Instellen doe je via pag 75 Af veldstand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                    oeps dubbele post deze mag weg hoor
                    Je hebt ook wel kans dat ik dan te moe ben en niet meer helder denk. Dan merk ik kleine foutjes die ik maak niet meer. Die verwijt ik dan aan het toestel.

Even een vraagje tussen door. Hoe gevoelig zijn de toestellen van Nikon als het gaat om behandelen. Ik heb een plek waar sterke magnetische velden zijn en ééntje, waar radiografische straling is. Raken toestellen van Nikon net zo snel als Intel van streek, dan valt het wel mee. Maar als ze zwak zijn dan hebben ze een zwaar leven. Ik heb eigenlijk het gevoel dat ze wel wat kunnen hebben.

In de handleiding waarschuwen ze voor van alles, dus ik word bang.
                    Last edited by DDDDD; 15 april 2007, 22:35. Reden: Nog meer toelichting.
                    sluitstuk

Comment

Lees eens op blz 24
                      Bij dichtst bijzijnde onderwerp,als je het toestel op deze stand zet gaat hij zelf het scherpstelpunt kiezen,het is een standaardinstelling van het toestel dat je zelf kan veranderen in je menu
                      Instellen doe je via pag 75 Af veldstand
                      Wat aardig dat je aanwijst. Kan ik het extra controleren. Ik heb ze wel ingesteld. Dynamische scherpstelling.
                      sluitstuk

Comment

Nikon D40 terug naar 'dichstbijzijnde object'

Ik kom nergens tegen dat de D40 terugspringt naar de scherpstelstand 'dichstbijzijde'. Ik weet waarom dit is, maar hij springt iedere keer terug. Dat zou toch moeten blijven staan?
                        Last edited by DDDDD; 16 april 2007, 18:26. Reden: comma i.p.v. punt hoofdletter
                        sluitstuk

Comment

Re: Nikon D40 terug naar 'dichstbijzijnde object'

Kan het zijn dat je automatische stand ofzo staat?

edit:
                          kzie da je al een thread hebt over ongeveer hetzelfde onwerp.. best dat je daarin voortgaat denkik.
                          Staat in dat je beter de handleiding bij de hand neemt, ik denk ook weer bij dit probleem dat je de handleiding gaat moeten nemen.

Bedankt voor de opmerking Frederik. Ik heb de twee topics samengevoegd. gr mod ballistic
                          Last edited by Ballistic; 16 april 2007, 17:43. Reden: Discussies samengevoegd
                          SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                            Kan het zijn dat je automatische stand ofzo staat?
                            Ik heb alles na gekeken maar ik kan niks vinden. Ik ben bang dat ik met een storing te maken heb.

Nu is het weer anders. Ik heb alleen het punt van scherpstellen iedere keer aangepast. Da's toch ok? Met het verschil dat de ene keer de lensdop laat zitten en een andere keer het toestel aan laat staan. Ik zoek me te pletter, daarom ben ik bang dat er een storing in het dingetje zit. DUS: vanmiddag constant terug naar dichstbijzijnde plek, nu blijft instelling gewoon staan. (-: ik dacht dat de instelling blijft staan zoals ik hem instel, tenzij ik dit verkeerd heb.

Fototoestellen zijn net kleine computers, alleen kleiner (en vele male mooier) (:

edit:
                            Staat in dat je beter de handleiding bij de hand neemt, ik denk ook weer bij dit probleem dat je de handleiding gaat moeten nemen.

DDDDD:
                            Dat is wat ik constant doe. Maar ik ontdek vreemde dingen, die ik nergens terug vind.

Ik ga denk ik morgen support bellen, want ik wil duidelijkhied. Ik lees altijd een handleiding (ben dan een man en geen vrouw, maar handleidingen (RTFM-ICT=handleidingen lezen -> studeren)
                            [/QUOTE]
                            Last edited by DDDDD; 16 april 2007, 18:21. Reden: van alles toegevoegd
                            sluitstuk

Comment

Morgen bel ik support en toets ik of het een storing is of dat ik een fout maak die ik zelf niet zie. Het toestel heeft ook zoveel mogelijkheden (die ik niet gebruik) Ik gebruik alleen zonder flitsen. En dynamisch scherpstellen.

Desnoods stuur ik het toestel op voor contrôle. Ik woon toch in de buurt van Beverwijk.

Groetjes Joost
                              Last edited by DDDDD; 16 april 2007, 19:49. Reden: met contrôle
                              sluitstuk

Comment

Working...
                              X