Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

storing D70 en/of geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• storing D70 en/of geheugenkaart

Beste,

Op reis begon mijn D70 vreemd te doen. Op het scherm werden bepaalde foto's niet meer weergegeven. Er stond "Bestand bevat geen beeldgegevens". Ik dacht dat het lag aan de geheugenkaart (type: CF Ultra II 1Gb) en plaatste dus een andere geheugenkaart (zelfde type en grootte) in de sleuf. Maar na enkele dagen zag ik de foto's van de dagen ervoor ook niet meer. Ik trok met die nieuwe kaart zo'n 65 foto's maar zag enkel de laatste 20. Die 20 waren de foto's van de dag zelf.

Thuisgekomen plaatste ik beide kaarten in de cardreader en in de verkenner zag ik dat elke foto in een aparte map stond met deze naam: DSC_8835.JPG (en 8836,8837...). Ik klikte op deze map en zag in deze map telkens een bestand met vreemde tekens eindigent op .if.

Met Digital Image Recovery (gevonden via deze site nvdr) vond ik op beide kaarten al mijn foto's terug ook deze die ik enkele weken geleden genomen had, terwijl ik voor de reis mijn kaarten geformatteerd had.

Nu zijn mijn vragen: "Waar ligt het probleem: bij de geheugenkaarten of bij de camera?" en "Hoe moet ik dit oplossen?"

Ik heb nu wel 'schrik' om mijn camera verder te gebruiken tot dat ik zeker weet dat dit probleem oplosbaar is ... foto's verliezen is geen plezante vaststelling.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    WDW

Re: storing D70 en/of geheugenkaart

Ik heb het ook soms.
    Ik ben nog niet echt "belangrijke" foto's kwijt geraakt.
    Een nieuw kaartje heb ik ondertussen ook al gekocht en daar ligt het inderdaad niet aan. Het is denkik een iets wat slecht contact soms
    SHARPimages.be

Comment

Re: storing D70 en/of geheugenkaart

Ik heb vorige week tijdens een weekje vakantie exact dezelfde ervaring gehad. Gerustgesteld door alle positieve verhelen over recovery-programma's. Ben ik gewoon doorgegaan met fotograferen. Ik kon alleen niets meer naar mijn image-tank wegschrijven.
      Thuis gekomen PC Inspector smart recovery gedownload (staat wel een dag te stampen voor een 2 gig kaartje). En alle foto's gered. Zelfs een paar van voor de vakantie die het formateren overleefd hadden.
      Gisteren camera en kaartje weer gebruikt. Zonder problemen.
      Op een gave huid kun je niet scherpstellen
      Simpele albumpjes

Comment

Working...
      X