Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera kopen via internet?

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: camera kopen via internet?

Oorspronkelijk geplaatst door Kevander Bekijk bericht
    Dat kom je niet te weten hoor, en volgens mij gebeurt dat niet hoor, die producten van mindere kwaliteit zijn meestal namaak.

Nikon of Canon streeft er in ieder geval naar toe om al zijn producten degelijk te maken, maar daar zitten geen landen achter hoor, ze kijken gewoon hoeveel ze er moeten hebben en leveren die.
    Dus Sony zal dat ook wel doen hoor, stel je voor dat al die toestellen in de gaten moeten worden gehouden welke nu fout zijn gemaakt of van mindere kwaliteit, er zouden nogal wat kosten bijkomen zeker.

Refurbished toestellen zijn toestellen waar een mankement aan was en die worden getransporteerd naar 3e wereldlanden.
    Nou niet alleen naar derde wereld landen ,tijdje geleden was er bij Radar een onderwerp over
    En daar bleken ook in nederlandse winkels dat soort toestellen voor nieuw verkocht teworden
    Canon heeft geloof ik een firma die vanuit tilburg via ebay refurbished spul verkoopt ,maar die zeggen het gewoon dus daar is niets mis mee

Comment

Naja, ik weet in elk geval dat er veel firma's zijn die een zogenaamde "tweede lijnsproductie" hebben, met dezelfde producten maar met onderdelen van minderwaardige kwaliteit. Het zijn dat soort spullen die verkocht worden in bijvoorbeeld Makro.
      Mijn flatbed scanner komt van Makro (een Canon), geen problemen mee gehad, werkt nog steeds prima, maar ik gebruik hem weinig. Mijn digitale compact (HP) komt van Makro, gaf na enkele weken de geest

Ik vertrouw dat dus niet zo erg meer en ik vraag me af in hoeverre die webwinkels dezelfde minderwaardige modellen verkopen....

Edit: dat zijn dus geen toestellen waar een mankement aan is, maar echt toestellen die voor een andere markt gemaakt worden, met andere onderdelen op een aparte lijn
      Last edited by mintaka; 8 april 2007, 21:42.

Comment

geheugenkaart.be is aan te raden, lelijke website maar hun dienst is zeer goed en snel, ik had de woensdag geld overgeschreven voor een lens en de volgende dag (donderdag) werd hij geleverd.

Een aanrader.
        volgens hun site hebben ze daar de alpha 100 niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mintaka Bekijk bericht
          Naja, ik weet in elk geval dat er veel firma's zijn die een zogenaamde "tweede lijnsproductie" hebben, met dezelfde producten maar met onderdelen van minderwaardige kwaliteit. Het zijn dat soort spullen die verkocht worden in bijvoorbeeld Makro.
          Mijn flatbed scanner komt van Makro (een Canon), geen problemen mee gehad, werkt nog steeds prima, maar ik gebruik hem weinig. Mijn digitale compact (HP) komt van Makro, gaf na enkele weken de geest

Ik vertrouw dat dus niet zo erg meer en ik vraag me af in hoeverre die webwinkels dezelfde minderwaardige modellen verkopen....

Edit: dat zijn dus geen toestellen waar een mankement aan is, maar echt toestellen die voor een andere markt gemaakt worden, met andere onderdelen op een aparte lijn
          U vertelt onzin: weer het bekende broodje aap verhaal. Er is geen gerenommeerd MERK dat voor een en hetzelfde type product een aparte productielijn heeft die rommel produceert.
          Wel zijn er winkels (Mediamarkt) die teruggenomen defecte spullen na reparatie weer als nieuw in de winkel zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            U vertelt onzin: weer het bekende broodje aap verhaal. Er is geen gerenommeerd MERK dat voor een en hetzelfde type product een aparte productielijn heeft die rommel produceert.
            Wel zijn er winkels (Mediamarkt) die teruggenomen defecte spullen na reparatie weer als nieuw in de winkel zetten.
            Wat jij zegt klopt, grote merken, leveren kwaliteit en de markt doet daar niet toe als jij in een degelijke winkel in België een camera koopt of je koopt er één in een degelijke winkel in Marokko zul je dezelfde kwaliteit hebben.

Maar zoals al eerder werd gezegd worden sommige spullen gewoon opnieuw verkocht onder de naam 'Nieuw', en daar zit de fout dat is Refurbished (zoals ze dat op Ebay noemen) dat zijn toestellen die niet optimaal werkten en die hersteld zijn.

Het is mogeijk dat gerenomeerde bedrijven een tweede lijn hebben, maar dat is dan onder een andere merknaam. Kijk maar eens naar Philips zij hebben ook een 2e onderneming voor Aldi.
            Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Sorry hoor, dit is géén onzin. Op het bedrijf waar mijn vader vroeger werkte (geen fototoestellen maar andere producten, ook erg bekend en degelijk - althans in Europa en USA) was er wel degelijk een tweede lijn waar dezelfde producten gemaakt werken maar met minderwaardige onderdelen, die dan bedoeld waren voor minder begoede landen... Die dingen hebben geen andere naam, alleen verschilt waarschijnlijk het modelnummer, maar als "leek" kan je dat niet weten natuurlijk, daarvoor moet je op de afdeling werken waar de modelnummers toegekend worden....

Comment

Dat kom je niet te weten hoor, en volgens mij gebeurt dat niet hoor, die producten van mindere kwaliteit zijn meestal namaak.

Nikon of Canon streeft er in ieder geval naar toe om al zijn producten degelijk te maken, maar daar zitten geen landen achter hoor, ze kijken gewoon hoeveel ze er moeten hebben en leveren die.
                Dus Sony zal dat ook wel doen hoor, stel je voor dat al die toestellen in de gaten moeten worden gehouden welke nu fout zijn gemaakt of van mindere kwaliteit, er zouden nogal wat kosten bijkomen zeker.

Refurbished toestellen zijn toestellen waar een mankement aan was en die worden getransporteerd naar 3e wereldlanden.
                Tja, zoiets kan je nooit weten natuurlijk. Als je zeker wilt zijn dat het toestel voor Belgische markt bedoeld is, kan je natuurlijk het toestel met Nederlandstalige handleiding kopen. Is meestal wel wat duurder. Als uw type camera niet online staat kan je geheugenkaart misschien mailen. Wie weet kunnen ze hem wel leveren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                  Tja, zoiets kan je nooit weten natuurlijk. Als je zeker wilt zijn dat het toestel voor Belgische markt bedoeld is, kan je natuurlijk het toestel met Nederlandstalige handleiding kopen. Is meestal wel wat duurder. Als uw type camera niet online staat kan je geheugenkaart misschien mailen. Wie weet kunnen ze hem wel leveren?
                  Ik heb als servicemonteur in veel bedrijven gewerkt en er worden zeker veel Plakmerken geproduceerd. Dus naast de echte merknaam ook de winkelketennamen. De vormgeving is soms anders maar de inhoud is exact hetzelfde als het merk. Het zou ook veel duurder zijn om aparte lijnen voor ieder plakmerk te laten draaien. Maar met alles kun je als klant gewoon pech hebben door een productiefout. Zoals bij Nikons D70 en Nikon accu's; maar zij lossen het voor de klant wel op.
                  Een keten als Aldie stel zeer hogen eisen aan de leveranciers. Een recent onderzoek wees uit dat de klanttevredenheid over de kwaliteit van computers en de service van hun merk Medion bij Aldie het hoogst is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mintaka Bekijk bericht
                    Hoi allemaal,

dit is mijn eerste postje op dit forum

Ik loop al een hele tijd te denken over de aanschaf van de Sony Alpha 100 (heb gemerkt dat hier nogal gehamerd wordt op de ph van alpha, dus ik waag me er niet aan van het met een f te schrijven..... ). Ik heb al uitgebreid info opgezocht (reviews die ik vond via dit forum enz) en ik ben tot de vaststelling gekomen dat via Pixmania in Duitsland de body van de Alpha 100 € 629,- kost, in vergelijking met € 700,- via Pixmania België. Dat maakt toch ook al een verschil...

Alle advies is welkom!

Zelf heb ik mijn D200 gekocht bij een grote fotozaak in Merksem (Rembrand).
                    Het eerste toestel dat ik kreeg gaf alleen maar een hele korte "biep" na het plaatsen van de pas opgeladen batterij,dan niets meer,morsdood,een"D.O.A."(dead on arrival).De tweede body gaf dadelijk een "ERR" boodschap op het Lcd schermpje.Uiteindelijk,meer dan een maand later,kon ik via de zaak beschikken over een perfect werkende D200.
                    Kun je je voorstellen wat een last je jezelf berokkent als je zoiets meemaakt met online gekochte toestellen?Nu moest ik eigenlijk niets anders doen dan ermee naar de niet al te veraf gelegen winkel rijden,de excuses van de winkelbediendes in ontvangst nemen,en wachten op een nieuw toestel.
                    Nee,ik kan niet anders dan Bouk volledig bijtreden,een pak printpapier ,tot daar aan toe,maar bodys en lenzen ter waarde van duizenden Euri,ik mag er niet aan denken.
                    Je moet natuurlijk wel in een goede winkel kopen,een aantal winkels binnenlopen enz.Met alle respect voor VandenBorre,maar je kan van die mensen,die koffiezetapparaten en microgolfovens verkopen,niet verlangen dat ze je vertellen of die en die lens een mooie Bokeh heeft,of wat het verschil is tussen eerste en tweede sluitergordijn.

Walter
                    D850

Comment

Ik heb als servicemonteur in veel bedrijven gewerkt en er worden zeker veel Plakmerken geproduceerd. Dus naast de echte merknaam ook de winkelketennamen. De vormgeving is soms anders maar de inhoud is exact hetzelfde als het merk. Het zou ook veel duurder zijn om aparte lijnen voor ieder plakmerk te laten draaien. Maar met alles kun je als klant gewoon pech hebben door een productiefout. Zoals bij Nikons D70 en Nikon accu's; maar zij lossen het voor de klant wel op.
                      Een keten als Aldie stel zeer hogen eisen aan de leveranciers. Een recent onderzoek wees uit dat de klanttevredenheid over de kwaliteit van computers en de service van hun merk Medion bij Aldie het hoogst is.
                      De grote merken sluiten contracten of met kleine merken, zoals Philips levert onderdelen voor Magnum (Aldi) en Nikon steekt ook onderdelen in Canon.

Iedere producent doet dat, Jaguar (meeste van de onderdelen zijn van Ford) en Peugeot en Renault werken ook samen.

Dus ben er zeker van dat Sony ook in de iets mindere merken terug te vinden, persoonlijk vind ik Medion brol, heb enkele zaken van Medion en ben echt over niets tevreden zoals nog andere kennissen mijn mening delen, service valt mee maar producten zijn dus brol.

Maar een gerenomeerd merk zal geen slechte stukken express maken om te verkopen in 'Apenlanden'. Ieder product is voor hen hetzelfde.
                      Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Peugeot en Citroen zal je wel bedoelen, en Renault en Nissan

Ik denk niet dat er vaak meerdere productielijnen zijn, maar eerder meerdere Quality Checks. De besten gaan naar de duurdere productlijnen, de iets minder strenge (bvb bepaalde checks worden daar niet op gedaan, of een grote afwijking is toegestaan) gaan naar de goedkopere producten etc. Wat er in een Medion zit bvb zal afhangen van de deal inzake vereiste kwaliteit en prijs
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                        X