Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera kopen via internet?

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: camera kopen via internet?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Pixmania : snel, correct en betrouwbaar maar voor sommige dingen dan weer duurder en dan weer goedkoper, dus goed uit je doppen kijken
    Pixmania betrouwbaar? Vergeet dat maar!! After Sales, sturen je van het kastje naar de muur, zit al van eind januari te wachten op een teruggbetaling, heb een tegoedcode maar die werkt niet. En ze willen er blijkbaar ook niets aan doen. NOOIT iets bestellen!
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Bijna alle prijzen bij Koch zijn fiks duurder dan bij Konijnenberg en Digitalstreet.
      Zij vergelijken hun aanbiedingen met fantasie prijzen. Veel Duitse (web)winkels zijn ondanks hun lagere BTW tarief duurder dan Nederlandse (web)winkels.
      Ja? Ik heb juist een diaduplicator & accesoires besteld direct bij Soligor voor 224 EUR. Bij Koch (zie ik nu!) 47,80 EUR goedkoper.

Comment

Ook ik heb mijn Alpha gekocht bij de gewone fotohandelaar waar ik al jaren vaste klant ben. Heb het me niet beklaagt want ook hij doet zonder dat ik het moet vragen steeds een aantal procentjes af van de geafficheerde prijs. vond het handiger om bij hem te kopen als ik dan toch niet slim genoeg bleek om het ding onder de knie te krijgen en uitleg nodig had.
        De handleiding kan je downen op internet, en indien nodig kan ik je die wel doormailen of opsturen
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          heb je die ouderwetse Bouk weer hoor: mijn advies, ga naar een fotozaak en koop daar je camera, tis geen onsje drop wat je koopt.
          bij moeilijkheden achteraf van wat voor aard dan ook, gewoon terug naar de winkel met je aankoopbonnetje.
          grt,bouk.
          Tja, 't is maar hoe je het bekijkt: onlangs prijzen vergeleken voor de set Canon 5D + 24-105 + grip.
          * bij Francis in Zonhoven (prijsniveau is daar hetzelfde als bij Konijnenberg; bovendien heel symphatieke man waar je op kan vertrouwen) komt het momenteel (met Canon cash-back) op zo'n € 3.200.
          * bij mij lokale handelaar (ettelijke kilometers van Francis verwijderd, eveneens heel symphatiek, eveneens erg te vertrouwen): mét cash-back € 4.600...

Ik heb niet lang moeten nadenken; ze groeien ook niet op mijn rug...
          Voor € 1.400 verschil wil ik gerust de auto nemen om de camera af te leveren als er iets mee is.
          Bovendien zorgt Francis ook dat spullen onder garantie tijdig hersteld worden als er iets aan scheelt.
          En tenslotte: de enige zekerheid die ik extra heb bij mijn lokale handelaar, is dat ik voor hetzelfde product 50% meer betaal... want ja, daar kan eveneens iets mislopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
            ook mijn ideetje : koop hem gewoon in je buurt, koop hem aan een 'mens'. Doe 3 winkels in kies de goedkoopste. Zelfds uw lokale Vandenborre doet zeer goed zijn best op gebied van garantie en ligt goed van prijs.

Online is goed als er niets gebeurd, wat in de meeste gevallen zo is. Andere pijnlijke verhalen.... lees je hier dan ook.

En iedereen maar klagen dat de buurtwinkels verdwijnen...

R
            Probleem met buurtwinkels is dat die al eens durven sluiten, overgelaten worden of failliet gaan...

Bij problemen contacteer is steeds de fabrikant rechtstreeks...
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Wat die buurtwinkels tegenwoordig betreft heb ik toch m'n bedenkingen:

Ik bezoek meestal fotoshops in en rond het Leuvense; van de drie die ik het meest bezoek is er precies één waar een deskundige uitleg te krijgen is van twee van de vier mensen die er werken.
              In de twee andere winkels zitten een paar (ongetwijfeld goedmenende) meisjes die er net genoeg van kennen om het occasionele filmpje in ontvangst te nemen en batterijen te verkopen ...
              Om het verhaal even te schetsen in de grootste van de drie winkels:
              Toen ik er binnenging met mijn D70 met BGLOD vroegen ze eerst of ik de handleiding bij had; nadat ze die ongev. 10 minuten bestudeerd hadden (alsof ik dat zelf niet zou gedaan kunnen hebben .. vooral niet vergeten de klant als een een idioot te behandelen) wisten ze me te vertellen dat het inderdaad het lampje van de geheugenkaart is .. (dat was precies de beschrijving die ik hen gegeven had bij het binnenkomen).
              Aangezien ik zelf ook niet wist wat het probleem was vroeg ik om te kunnen testen met een andere batterij, maar die hadden ze niet in huis (ze hadden ze wèl in huis toen ik een camera kwam kopen).
              Hun eindconclusie was dat de camera "binnen moest" en "dat de garantie verlopen was", maar ze wisten niet hoeveel het zou kosten ..
              Ik ben dan maar naar een andere winkel gegaan mèt mijn camera (toevallig de goede van de drie) en daar wist de zoon van de eigenaar onmiddellijk waarover het ging en ook dat het probleem steeds onder garantie wordt opgelost. Sindsdien heb ik nog mogen ervaren dat die man tenminste zijn vak kent en hebben ze mij als vaste klant.
              In de derde winkel ben ik ooit binnengegaan om een compactje er bij te kopen; het enige wat ze mij daar konden vertellen is wat er op de dozen die ze op de toog stapelden ook te lezen stond .. Ik heb daar dus ook niet gekocht. Overigens is die eigenaar in het Leuvense vrij bekend om zijn "tactvolle" manier van omgaan met klanten

Stefan.

Comment

denk dat we wat afdwalen hoor, lees de vraag van TS nog effe.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eventjes een opmerking in de rand...
                  Let op voor de verzendingskosten : veel internetshops bieden heel scherpe prijzen maar proberen een deel van hun winst te recuperen via absurd hoge verzendingskosten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doggen Bekijk bericht
                    Eventjes een opmerking in de rand...
                    Let op voor de verzendingskosten : veel internetshops bieden heel scherpe prijzen maar proberen een deel van hun winst te recuperen via absurd hoge verzendingskosten...
                    Idd bij konijn bvb al 25 euro, als je beetje in de buurt woont kan je beter ff met de wagen rijden
                    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      denk dat we wat afdwalen hoor, lees de vraag van TS nog effe.
                      grt,bouk.
                      Je hebt gelijk, sorry.

Om op de vraag te antwoorden: ik heb al redelijk dikwijls via eBay duitsland gekocht en nooit problemen gehad. Gewoon even opletten hoe het zit met de evalutaies van de verkoper (of ze serieus zijn en gaan over gelijkaardige zaken dan dat wat je denkt te kopen) en op voorhand de juiste vragen stellen (qua verzendkosten en manier van betalen).

Stefan.

Comment

Misschien moet je even zeggen waar je woont? Redelijke kans dat er een goedkope winkel bij je in de buurt is en dat dat slechts een paar euro scheelt. Van pixmania heb ik al heel wat klachten gehoord in verband met nabehandeling in elk geval.
                        Ik veronderstel dat je in België woont: zijn Turnhout (konijnenberg.be), Keerbergen of Putte (geheugenkaart.be) of Aachen (top-foto.de) zo veraf? Goedkope winkels met stevige reputatie hier. Als je je woonplaats vermeld worden er misschien nog wel andere vermeld

Comment

Bedankt voor alle reacties! Ik zit alles uitgebreid te bestuderen en te vergelijken. Ik woon in de buurt van Brussel, maar op zich zijn verplaatsingen niet zo'n ramp, want ik heb een auto...
                          Heb trouwens familie wonen in Keerbergen, dus dat is zeker een optie

Comment

geheugenkaart.be is aan te raden, lelijke website maar hun dienst is zeer goed en snel, ik had de woensdag geld overgeschreven voor een lens en de volgende dag (donderdag) werd hij geleverd.

Een aanrader.
                            Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Nog een vraagje.....

Hoe weet ik eigenlijk dat wat ik koop een degelijk product is, ttz een Europees (Belgisch/Nederlands/Duits/...) model, en géén rommel die bestemd is voor Oost-Europa, Noord of Zuid-Afrika (zoals de toestellen die vaak bij Makro verkocht worden, waar mijn rommelHP'tje vandaan komt.....)

Comment

Dat kom je niet te weten hoor, en volgens mij gebeurt dat niet hoor, die producten van mindere kwaliteit zijn meestal namaak.

Nikon of Canon streeft er in ieder geval naar toe om al zijn producten degelijk te maken, maar daar zitten geen landen achter hoor, ze kijken gewoon hoeveel ze er moeten hebben en leveren die.
                                Dus Sony zal dat ook wel doen hoor, stel je voor dat al die toestellen in de gaten moeten worden gehouden welke nu fout zijn gemaakt of van mindere kwaliteit, er zouden nogal wat kosten bijkomen zeker.

Refurbished toestellen zijn toestellen waar een mankement aan was en die worden getransporteerd naar 3e wereldlanden.
                                Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                                X