Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera kopen via internet?

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera kopen via internet?

Hoi allemaal,

dit is mijn eerste postje op dit forum

Ik loop al een hele tijd te denken over de aanschaf van de Sony Alpha 100 (heb gemerkt dat hier nogal gehamerd wordt op de ph van alpha, dus ik waag me er niet aan van het met een f te schrijven..... ). Ik heb al uitgebreid info opgezocht (reviews die ik vond via dit forum enz) en ik ben tot de vaststelling gekomen dat via Pixmania in Duitsland de body van de Alpha 100 € 629,- kost, in vergelijking met € 700,- via Pixmania België. Dat maakt toch ook al een verschil...

Ik zou voor de Sony gaan omdat ik momenteel een analoge Minolta Dynax 60 heb (drie jaar geleden gekocht), met twee lenzen: de kitlens AF 28-100 mm F3.5-5.6 en een Tamron AF 70-300 mm F4-5.6. Die wil ik natuurlijk graag kunnen blijven gebruiken. Ben dan wel m'n groothoek kwijt, maar dan zou ik eventueel de Alpha met kitlens kopen. Die is € 719,- in Duitsland in vergelijking met € 774,- in België...

Ergens in een topic hier las ik dat er wel mensen zijn die hun toestellen via webwinkels kopen. Ik vraag me af of dat betrouwbaar is?.... Hoe snel zijn die dingen dan kapot?

Mijn ouders verklaren me gek dat ik zoveel geld zou uitgeven aan een toestel dat ik "niet nodig heb" omdat ik een degelijke analoge heb (en een rommel digitaaltje van HP, wat ik nooit meer zou kopen, want het is werkelijk brol - momenteel binnen voor herstelling, want 't was al kapot )

Alle advies is welkom!

Re: camera kopen via internet?

Pixmania is zeker betrouwbaar, hou er wel rekening mee dat je handleiding niet in het Nederlands is.
    Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Bedankt voor de reactie! Heb jij al via Pixmania gekocht?

Dat van de handleiding is geen probleem, ik spreek wel een mondvol Duits... En ik lees op de site dat je bij aankoop één handleiding in je eigen taal kan downloaden, dus dat is ook een optie...

Comment

Kijk eens naar uw persoonlijke berichten

Comment

Pixmania : snel, correct en betrouwbaar maar voor sommige dingen dan weer duurder en dan weer goedkoper, dus goed uit je doppen kijken
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik vind de score van Pixmania op Tweakers.net niet zo geweldig eigenlijk. Met name de after sales worden toch slecht beoordeeld...

Ik heb zelf goede ervaringen met Digitalstreet.nl. Niet duur en zeer goede beoordelingen.. Bovendien hebben ze nog een bezoekadres in Beuningen, wat ik wel zo prettig vind. Hoef je in geval van garantie iig niet je dure camera weer met de post op te sturen..
            www.indetailfotografie.nl

Comment

hey! thanks allemaal voor de reacties! ik ga alles vanavond eens uitgebreid bestuderen, want nu moet ik weg, kwam alleen effe snel kijken of er reacties waren
              groetjes, jullie horen nog wel van me!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mintaka Bekijk bericht
                Bedankt voor de reactie! Heb jij al via Pixmania gekocht?

Dat van de handleiding is geen probleem, ik spreek wel een mondvol Duits... En ik lees op de site dat je bij aankoop één handleiding in je eigen taal kan downloaden, dus dat is ook een optie...
                Ik denk dat de handleiding wel in het frans zal zijn, zo was het toch het geval toen ik miojn Nikon D70S kocht waar ik trouwens nog steeds zeer tevreden over ben.

Comment

Duitse prijzen zijn sowieso lager omdat (dacht ik) de BTW er al maar 16% is .. De loogste prijs vind je steevast bij "topvision.lu" wat nu ook in Duitse handen schijnt te zijn .. op een mooie daguitstap kan je eigenlijk zelf je materiaal gaan halen als het moet .. ik spreek echter niet uit ervaring !

Comment

Kijk ook eens hier Met lens

Comment

649,- met kitlens...

http://www.billiger.de/show/produkt/...A100KB-Kit.htm

edit: of zelfs 635,-

http://tweakers.net/pricewatch/14059...)-prijzen.html

Maakt niet uit waar in Europa je koopt.

Voor herstelling, al dan niet onder garantie, breng je je spullen gewoon binnen bij VIDEP (Sony Service Center) in Antwerpen .
                      Prima service daar trouwens.
                      Last edited by K-2; 7 april 2007, 12:21.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

heb je die ouderwetse Bouk weer hoor: mijn advies, ga naar een fotozaak en koop daar je camera, tis geen onsje drop wat je koopt.
                        bij moeilijkheden achteraf van wat voor aard dan ook, gewoon terug naar de winkel met je aankoopbonnetje.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou toch overwegen om de camera niet online te kopen

maar eerst deze te kunnen testen, zet er een lens op en trek een shot aan F/20 en check zo of er stof op de sensor staat ...

en ik geef aan dure spullen soms liever meer uit als de leverancier in de buurt blijft, zo zal ik mijn studioflitsen niet in Duistland halen, ik wil een goede dienst na verkoop die dicht bij mij is ... die kan je meestal wel vergeten bij winkels die en masse willen verkopen en dat als enig streefdoel hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                            Kijk ook eens hier Met lens
                            Bijna alle prijzen bij Koch zijn fiks duurder dan bij Konijnenberg en Digitalstreet.
                            Zij vergelijken hun aanbiedingen met fantasie prijzen. Veel Duitse (web)winkels zijn ondanks hun lagere BTW tarief duurder dan Nederlandse (web)winkels.

Comment

ook mijn ideetje : koop hem gewoon in je buurt, koop hem aan een 'mens'. Doe 3 winkels in kies de goedkoopste. Zelfds uw lokale Vandenborre doet zeer goed zijn best op gebied van garantie en ligt goed van prijs.

Online is goed als er niets gebeurd, wat in de meeste gevallen zo is. Andere pijnlijke verhalen.... lees je hier dan ook.

En iedereen maar klagen dat de buurtwinkels verdwijnen...

R
                              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                              X