Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij EN-EL3e D200 Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterij EN-EL3e D200 Nikon

vorig toestel D70 kon honderden foto's maken zonder opladen batterij.
    huidig toestel D200 met bovengenoemde batterij lijkt daar moeilijk overtedoen.
    D200 en batterijgrip dus 2 batterijen
    RAw - iso 100- monitor aan 10 sec en verder geen abnormale toestanden.
    gewone temperatuur-gewone sluitertijden.
    batterijen 1x geladen
    na 55 foto's 1 ste batterij 0% lading volgens menu info van de camera
    dus zou kunnen betekenen dat na een 100 tal opnamen je gewoon 2 uren pauze mag inlassen voor lading.
    iemand ervaring of advies waarvoor alvast dank
    daniel

Re: batterij EN-EL3e D200 Nikon

Lijkt met toch een beetje abnormaal, hoelang heb je de batterijen de eerste maal laten opladen? Beste resultaat wordt verkregen om de allereerste keer een hele nacht op te laden. ik heb de Fuji S5 Pro, die batterijen passen ook in de de D200 grip, ik neem daar ongeveer 600 foto's mee.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

na drie ladingen is je accupack normaal "op capaciteit" en moet je tot 800 opnamen kunnen maken als je dat LCD scherm niet te veel gebruikt, dat grote scherm vreet energie !

10 seconden om te kijken naar elke opname, dat is toch wel heel lang
      je kan toch geen scherpte beöordelen zonder in te zoomen, kleur is niet betrouwbaar dus enkel histogram en kadrering kan je er snel op nakijken

Comment

Denk er ook aan, je moet niet enkel rekenen met het aantal foto's de keren dat je de ontspanknop half indrukt om te focussen maar geen foto maakt gebruik je ook energie. Afhankelijk van de lens die je dan gebruikt zal het nog sneller gaan. Nu 50 opnamen lijkt mij echt wel weinig.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Heel vlugge reactie waarvoor dank.
          batterij 1 ste maal geladen voor ongeveer 2 H eigenlijk tot het ladingslichtje stopt met knipperen.
          Ja het is best mogelijk dat na enkele ladingen de batterij tot "leven" komt.
          ik begrijp dat wanneer je een nieuw toestel gebruikt je meer in de menu's en een beetje alles zit te bekijken doch met de D70 een heel groot verschil.
          Ik zal dit in het oog houden en zien wat elke batterij presteert.
          Het zou toch eerder ongewoon zijn 2 foutieve batterijen in mijn bezit te hebben.
          alvast bedankt iedereen en misschien tot later voor verder resultaat.
          groeten
          daniel

Comment

batterij 1 ste maal geladen voor ongeveer 2 H eigenlijk tot het ladingslichtje stopt met knipperen
            In uw handleiding staat toch dat je de eerste maal de batterijen gedurende minimum 16uur moet opladen, daarna mag de batterij ten allen tijde bijgeladen worden.
            Maar ja, je koopt dan zo'n toestel en dan moet je nog een dag wachten tot je het kan gebruiken.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Zonet even gecontroleerd: afgelopen donderdag heb ik een studio sessie gehad. Ik heb in deze sessie 227 opnames gemaakt, en de eerste batterij geeft nog een capaciteit aan van 68%, tweede batterij nog 100%.

Ik heb ook ergens gelezen dat je de batterij in de lader moet laten zitten tot ze volledig afgekoeld is. (Het LEDje zou te vroeg stoppen met knipperen)
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                Zonet even gecontroleerd: afgelopen donderdag heb ik een studio sessie gehad. Ik heb in deze sessie 227 opnames gemaakt, en de eerste batterij geeft nog een capaciteit aan van 68%, tweede batterij nog 100%.

Ik heb ook ergens gelezen dat je de batterij in de lader moet laten zitten tot ze volledig afgekoeld is. (Het LEDje zou te vroeg stoppen met knipperen)
                Om de optimale capaciteit te benutten is het aan te raden om de lithiumbatterij nadat het lampje stopt met knipperen nog een uur in de lader te laten zitten. Een nieuwe batterij moet meer malen geladen en ontladen zijn voor hij zijn optimale capaciteit haalt. Een batterij niet maandenlang ongebruikt laten anders kan hij ook in capaciteit achteruit gaan.

Dus ook je reserve batterij gebruiken.

Comment

Zijn de batterijen wel origineel?
                  Normaal kun je op een set van 2 accu's rond de 800-1500 foto's schieten op een D200.
                  Natuurlijk bereiken de batterijen de volle capaciteit pas na enkele keren volledig laden, maar dit klinkt toch wel erg ongewoon.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Om de optimale capaciteit te benutten is het aan te raden om de lithiumbatterij nadat het lampje stopt met knipperen nog een uur in de lader te laten zitten.
                    Bron van deze wijsheid?

Het kan natuurlijk ook zijn dat de accu's niet het probleem zijn, maar de camera. Daar lijkt het meer op, want 2 defecte accu's.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ola iedereen springt bij met advies.
                      prachtig
                      in de gebruiksaanwijzing D200 niet gevonden dat je 16 H moet laden enkel wanneer het oplaadlichtje stopt met pinken batterijen verwijderen.
                      ik veronderstel dat meerdere onder jullie de oorzaak zoeken bij de 1ste lading van nieuwe batterijen en dat enkel na meerdere ladingen de batterijen tot hun recht komen.
                      ja het zijn originele 1 bij het aangekocht toestel en 1 bijgekocht 75 euro.
                      ik spreek hier momenteel over 1 batterij die na 55 opnamen leeg was en ben nu bezig met de 2de batterij waar ik het resultaat op heden nog niet ken.
                      ik zal het zeker volgen en zien wat er verder gebeurd.
                      hopen dat het hier batterijen in "RODAGE" zijn en dat het probleem niet ligt bij de camera zelf.
                      alvast dank voor jullie aandacht en tot later
                      groeten
                      daniel
                      Last edited by danieldebacker; 7 april 2007, 19:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danieldebacker Bekijk bericht
                        ola iedereen springt bij met advies.
                        prachtig
                        in de gebruiksaanwijzing D200 niet gevonden dat je 16 H moet laden enkel wanneer het oplaadlichtje stopt met pinken batterijen verwijderen.
                        ik veronderstel dat meerdere onder jullie de oorzaak zoeken bij de 1ste lading van nieuwe batterijen en dat enkel na meerdere ladingen de batterijen tot hun recht komen.
                        ja het zijn originele 1 bij het aangekocht toestel en 1 bijgekocht 75 euro.
                        ik spreek hier momenteel over 1 batterij die na 55 opnamen leeg was en ben nu bezig met de 2de batterij waar ik het resultaat op heden nog niet ken.
                        ik zal het zeker volgen en zien wat er verder gebeurd.
                        hopen dat het hier batterijen in "RODAGE" zijn en dat het probleem niet ligt bij de camera zelf.
                        alvast dank voor jullie aandacht en tot later
                        groeten
                        daniel
                        Het is mogelijk dat een van de cellen in je batterij niet goed is.
                        Dat heb ik ook ooit meegemaakt bij een nieuwe batterij van mijn videocamera deze was binnen 10 minuten draaien leeg in plaats van na twee uur.
                        Normaal heb je drie jaar garantie, dus ruil hem om. In een Nikon D200 moet een nieuwe batterij ook bij het eerste gebruik minstens 250 opnamen kunnen leveren.

Comment

Ik had ook dat probleem. Wanneer ik een shoot had gedaan begon ik onmiddellijk de batterijen terug op te laden, terug in de camera. Dit is achteraf gebleken niet de goede manier te zijn.
                          De batterijen verbruiken ook wanneer ze niet worden gebruikt maar gewoon in de camera zitten (in tegenstelling tot mijn D70S).
                          Nu laad ik de batterijen volledig op en stop ze maar in mijn toestel wanneer ik begin aan mijn nieuwe shoot.
                          Scheelt alvast een hele hoop !

Beetje wennen in het begin
                          Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                          ----------------------------------------------
                          Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Working...
                          X