Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp bij aankoop

beste
    mijn maatje en ik zelf willen ons binnenkort een nikon d200 aanschaffen met een budget van 2500euro en een van 3000euro wij moeten nog alles leren maar zijn bezeten door de microbe van het fotograferen we willen portret, landschappen en als het een beetje kan een beetje het gevoel krijgen wat een tele nog beter of meer kan, en daarbij heel veel ervaring opdoen. Maar toch ergens starten met een goed objectief.in de prijs moet een geheugenkaart v 2GB en flitser SB 600 aub kunnen jullie ons een beetje goede raad geven bij deze al bedankt groeten nessa en marc

Re: hulp bij aankoop

even kort en bondig:

1. kijk uit naar welke objectieven je denkt nodig te hebben
    en te gaan kopen. maak geen compromissen naar prijs toe.
    (koop dus gewoon de beste lens die je vindt!)
    2. kijk wat je nog over hebt aan budget en koop van dat
    resterende bedrag een camera.

waarom?
    je lenzen gaan véééél langer meegaan dan je body,
    dus die investering is stukken belangrijker!

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Waarom willen jullie direct een spiegelreflexcamera kopen? Zeker als je nog niet zoveel weet hiervan, kan dit een behoorlijke overkill zijn. De D200 is een goede camera, maar waarom juist deze? En waarom bijvoorbeeld geen "instapmodel" zoals bijvoorbeeld de Nikon D50? En waarom Nikon? Met bijvoorbeeld een prosumer (dit zijn camera's voor de fotograaf die meer dan alleen op het ontspanknopje wil drukken, zonder direct een spiegelreflex te kopen) zoals bijvoorbeeld de Fuji Finepix S9600 om maar iets te noemen? Hiermee kun je ook schitterende foto's maken, want het gaat nog altijd om de fotograaf achter de camera die de foto maakt.
      Mocht je toch een Nikon D200 willen kopen met de bijbehorende lenzen enz, dan heb ik hier een opsomming van wat je kunt kopen voor dat bedrag (de links verwijzen naar de items bij een goedkope en goede webwinkel in NL):

Camera:
      - Nikon D200 (1322 euro)

Landschapsfotografie:
      - Tokina 12-24 (466 euro)

Portretfotografie:
      - Nikon 50mm f1.8 (129 euro)

Telelens:
      - Nikon 80-200 f2.8 (tweedehands rond de 450 euro voor de draaizoom, met een nieuwe versie ga je over het budget)

Overig:
      Flits: Nikon SB600 (249 euro)
      Geheugenkaart: 2 Gig Sandisk CF Ultra II (31,50 euro)

Totaal: 2647,50 euro

Statief: ?
      Fototas: ?

Kortom, dit is nogal een investering. Als je toch met een spiegelreflexcamera van Nikon wilt beginnen, kun je beter bijvoorbeeld een camera kopen én bijvoorbeeld de 18-70 kitlens van Nikon. Dan kun je zelf rustig bepalen aan welke lenzen je behoefte hebt.
      Succes
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Neem een goede set over van iemand die bijvoorbeeld op Canon overgaat of stopt met de hobby wegens te weinig gebruik. Vaak heb je dan in 1x voor een heel redelijke prijs spullen en wil je net iets anders dan verkoop je het overige en zet een zoekertje voor wat je graag wil hebben.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Hello

Wat betreft de flits, ik zou resoluut gaan voor de SB 800, heeft meer flitskracht en dat alleen is de meerprijs waard. Als je gaat bouncen (plafond, muur) kom je al gauw flitskracht te kort. De extra accesoires verzachten de meerprijs
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
            Hello

Wat betreft de flits, ik zou resoluut gaan voor de SB 800, heeft meer flitskracht en dat alleen is de meerprijs waard. Als je gaat bouncen (plafond, muur) kom je al gauw flitskracht te kort. De extra accesoires verzachten de meerprijs
            dank voor de tip liever eenmaal goed kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knagertje Bekijk bericht
              beste
              mijn maatje en ik zelf willen ons binnenkort een nikon d200 aanschaffen met een budget van 2500euro en een van 3000euro wij moeten nog alles leren maar zijn bezeten door de microbe van het fotograferen we willen portret, landschappen en als het een beetje kan een beetje het gevoel krijgen wat een tele nog beter of meer kan, en daarbij heel veel ervaring opdoen. Maar toch ergens starten met een goed objectief.in de prijs moet een geheugenkaart v 2GB en flitser SB 600 aub kunnen jullie ons een beetje goede raad geven bij deze al bedankt groeten nessa en marc
              Als je samen bent kan je de objectieven ook delen en is het niet noodzakelijk van alles dubbel aan te kopen hé.

Ik keur de beslissing naar een DSLR en de D200 zeker goed, persoonlijk zou ik niet voor Nikon kiezen maar das ieder zijn voorkeur en echt fout zit je der niet mee. Canon geeft een voordeel in hoge ISO en heeft ook lenzen die net iets goedkoper zijn dan Nikon . Dan zou ik een EOS 30 D voorstellen inplaats van de 200D van Nikon .

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Als je "alles nog moet leren" betwijfel ik of de D200 een goede keuze is... Ik ken iemand die van een D70 naar een D200 is overgestapt en die was er zelfs niet zomaar mee weg.... Misschien toch ook eens naar de D80 kijken, en tegen dat je genoeg geleerd hebt is er misschien een D300 (Dat laatste is een wilde gok )
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

bedankt voor het reageren op onze vraag wat wij daaruit geleerd hebben is dat de nikon 200meschien wel een stap te veel is en willen nu resolut gaan voor de d80 en ons een heel goeie (universele )lens te kopen maar wat raden jullie ons aan nu we toch pakweg 400euro minder uitgeven aan de body ,een flitser SB800 gaan we zo wie zo aankopen als we goed starten met goed materiaal zal de rest wel aan ons kunnen en oefenen te wijten zijn dank voor de raad die wij graag volgen groetjes nessa en marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knagertje Bekijk bericht
                    bedankt voor het reageren op onze vraag wat wij daaruit geleerd hebben is dat de nikon 200meschien wel een stap te veel is en willen nu resolut gaan voor de d80 en ons een heel goeie (universele )lens te kopen maar wat raden jullie ons aan nu we toch pakweg 400euro minder uitgeven aan de body ,een flitser SB800 gaan we zo wie zo aankopen als we goed starten met goed materiaal zal de rest wel aan ons kunnen en oefenen te wijten zijn dank voor de raad die wij graag volgen groetjes nessa en marc
                    D80 en een Nikkor 18-200mm VR Deze foto's heb ik genomen met deze combi http://www.flickr.com/photos/roosjeh...8200mmvr/show/ . De meeste macro's in deze reeks zijn genomen samen met de Canon 500D close-up filter op de 18-200mm
                    Last edited by Roosje; 6 april 2007, 23:57.
                    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Working...
                    X