Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ8 EG-K

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic Lumix DMC-FZ8 EG-K

Hallo iedereen,

Momenteel hebben wij een D 70 met bijhorende lenzen 18-70 70-300 en een Tamron 28-300,

Aangezien wij regelmatig op vakantie vertrekken vinden wij deze combinatie nogal zwaar en lomp om altijd mee te sleuren.

Zou volgens jullie dit een geldig alternatief kunnen zijn?

Heb er geen flauw idee van, dus alle tips en suggesties zijn welkom.

Grtz

Noël
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

Re: Panasonic Lumix DMC-FZ8 EG-K

Ja!

Maar, gelet op enerzijds je wens tot zoombereik, anderzijds je DSLR ervaring, vermoed ik dat een FZ30 (als je hem nog kan vinden) of FZ50 oftewel de Fuji s9600 (om geen reactie over mijn aandelen uit te lokken ) je meer voldoening kan schenken. O.a. de manuele zoom zal je prefereren boven de knopjeszoom van de FZ8 en zijn soortgenoten (Canon s3, Sony H5, ...).

In ieder geval spaar je gewicht uit om mee te nemen. De FZ30/50 of Fuji zijn SLR formaat, de FZ8 is iets kleiner

Comment

Heb voor dezelfde reden vorige week ook een Lumix DMC-FZ8 (zwart) aangeschaft. Alles in één en dan nog goede kwaliteit voor zo'n compact eigenlijk, kan natuurlijk niet tippen aan mijn D70s maar heeft wel enorme voordelen voor als je op reis gaat, klein en licht van formaat, groot zoombereik en een lichtsterke lens (2.8-3.3) in combinatie met een beeldstabilizator die perfect zijn werk doet.
      Alleen heb ik gemerkt dat ze wat snel overbelicht, daarom staat hij bij mij standaard op -0,66 EV ingesteld en het contrast op low daar ik vind dat hij op standaard wat te contrast geeft.
      grtz
      Year62
      Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

Comment

Mijn fz-20 die te koop staat heeft ook mf en lichtsterke lens f2.8
        en is niet zo groot en zwaar als zijn nieuwere broers.
        Een beetje reclame maken mag wel zeker

Comment

Ik heb de FZ7 en ben er zeer tevreden over, de FZ8 is zo goed als iddentiek van uitzicht en bied hetzelfde dan de FZ7 maar dan nog met meer opties (waar ik een beetje jaloers op ben ).
          Hoe dan ook, spijt zal je er zeker niet van hebben, ondanks dat de manuele zoom wat onhandig is om mee te werken als je het niet gewend bent.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
            de FZ8 is zo goed als iddentiek van uitzicht en bied hetzelfde dan de FZ7 maar dan nog met meer opties (waar ik een beetje jaloers op ben ).
            De FZ7 heeft 6MP, en de FZ8 heeft 7.1MP.
            Het scherm van de FZ7 heeft 114.000 LCD pixels, het scherm van de FZ8 heeft er 207.000.
            | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
              Het scherm van de FZ7 heeft 114.000 LCD pixels, het scherm van de FZ8 heeft er 207.000.
              en dat zijn nu niet de dingen die je foto beter maken...
              5DmkIII en wat glas

Comment

Nog nooit tussen de regeltjes gelezen? De FZ8 bied gewoon alles hetzelfde als de FZ7 maar ietsje meer wat ergens logisch is want anders zou je dit toestel al niet aankopen. Prijsverschil zal nu tussen beide zo'n 150€ zijn en voor die 150€ krijg je idd meer Mp's, een beter scherm, een chrome selectieknop, intern geheugen (wat de FZ7 niet heeft), ect, ect ect.
                En zoals opgemerkt, die opties maken je foto niet beter, het is nog altijd het persoontje dat bepaald of de foto al dan niet geslaagd is of niet.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW

Comment

Is het hier om ter vriendelijkst?
                  Hoe voelt het om omhoog te vallen?

'k Gaf enkel een kleine toelichting,
                  maar die zal ik in de toekomst ook wel achterwege laten.

Tof om lid te zijn van een forum waar je beter niks kan zeggen.
                  | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Is het hier om ter vriendelijkst?
                    Hoe voelt het om omhoog te vallen?

'k Gaf enkel een kleine toelichting,
                    maar die zal ik in de toekomst ook wel achterwege laten.

Tof om lid te zijn van een forum waar je beter niks kan zeggen.
                    Door het curcief plaatsen doe je uitschijnen dat je iets terrechtwijst in plaats van een toelichting te doen. Het is in geen enkel geval de bedoeling geweest om uit te halen in jouw richting. Logischerwijze zijn er verschillen, waarom anders het nieuwe model kopen als je weet dat de oude al een betere staat van dienst heeft. Maar wat je post is juist, maar bepaald geenzins de kwaliteit van de foto's, maar zal allicht ook niet onbelangrijk zijn in de keuze van zulke camera.

Comment

Ok, no hard feelings.

Door het cursief te plaatsen probeerde ik enkel de verschillen duidelijk weer te geven, in grote lijnen.

In elk geval, 'k denk ook wel dat dit een goed toestel is.
                      Een kennis van me heeft de FZ7, en heeft er al enorm mooie foto's mee gemaakt.

Comment

Working...
                      X