Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit een goede canon kit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is dit een goede canon kit?

hallo,

als reisbegeleider maak ik heel wat exotische reizen. Fotografie is vanzelfsprekend een essentieel onderdeel van het genoegen. Tot voor kort deed ik dit met een compact digitaal Canon Powershot pro 1 camera: makkelijk, licht, snel te gebruiken en hoewel er dikwijls een hoop onscherpe foto's tussen zaten toch ook veel (naar mijn mening) schitterende foto's. Alles opnemen in Raw en dan wat photoshoppen en het reisalbum kreeg meestal hele mooie kritieken.
    De camera heeft het echter begeven : krijg hem nog moeilijk aangeschakeld en ik kan niet meer in het menu.
    Ik overweeg nu om om hem niet echt meer te laten herstellen en een nieuwe te kopen. Gezien ik Canon nu wat ken, wil ik opnieuw een Canon-model maar dan misschien eens een wat betere spiegelreflex.
    Ik opteer -na lang wikken en wegen- voor de 400d kit met met 17-85/4-5.6 EF S IS USM+70-300/4-5.6 EF IS USM lenzen.
    Maak ik volgens jullie een goede keuze? Gebruiksgemak, gewicht en mooie foto's zijn vereisten. Maar zwaar pofessionele foto's hoeven het ook niet te zijn.
    Camera krijgt op reis nogal wat te verduren (stof, hitte, vochtigheid,...). Ik draag er zorg voor, maar moet met deze omstandigheden toch rekening houden. Is de camera daar tegen bestand?
    Ik zie bij top-foto een prijs van 1729 euro voor deze kit+ 280 euro cashback. Bij foto Rubens kost de kit 1859 met zelfde cashback, maar wel geheugenkaart en batterijgrip extra. Ik dacht dat alle belgische winkels duurder waren dan top-foto. Heeft iemand ervaring met rubens en zit hier een addertje onder het gras?
    Met dank bij voorbaat voor jullie hulp.

Re: is dit een goede canon kit?

Misschien een Nikon D40 met 18-200 VR lens, één licht pakket met een goede lens die ook stabilisatie biedt.

Comment

Mijn oude analoge EOS-500 heb ik indertijd bij Rubens gekocht. Ik heb hiermee nooit problemen gehad. Zij hebben inderdaad soms prijzen die concurreren met Konijnenberg. De laatste tijd heb ik in Wilrijk al wel een aantal accesoires gekocht (vb. lenspen van Hama). Deze moest besteld worden, en dit is zeer correct behandeld. Er zijn 2 typen lenspen, en zij hebben ze alle 2 besteld, en in de winkel mocht ik kiezen welke ik wou aanschaffen.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
        Misschien een Nikon D40 met 18-200 VR lens, één licht pakket met een goede lens die ook stabilisatie biedt.

TS zit nu bij een goed merk !
        waarom veranderen ?

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

vanwege de 18-200 VR, een perfecte alles in één lens voor het beoogde doel

Comment

Persoonlijk vind ik dit een ideale set om mee te beginnen, ik wou dat ze bestaan had toen ik mijn 350 kocht, ik had geen moment getwijfeld.

Akkoord het is een redelijk bedrag, maar met uitzondering van de grip ben je wel gesteld hé, nog een grip en een extra batterijtje erbij, eventueel een 4mb CF kaartje (kosten toch weinig tegenwoordig) en je kan prima je plan trekken.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Met die kit kan je al heel wat verschillende situaties aan, als reiskit zal je daar zeker veel plezier aan beleven.

Leer er vooraf wel eerst mee werken, want als je uit een DSLR het beste wil halen dan moet je toch weten waarmee je bezig bent.
              Ik ken zelf mensen die een compact + een 350D hebben, en die klagen steeds dat ze geen mooie foto's kunnen maken met de 350D (er mankeert niets aan die 350D..).

Een batterijgrip is geen noodzaak, ik heb er nooit een gehad, niet op de 300D, en ook niet op mijn 20D die nu twee jaar oud is.

Een reserve-akku is wel aangewezen, zeker bij een 400D waarvan de akku een kleinere capaciteit heeft dan die van een 20D/30D.

En als je op reis gaat, dan zorg je voor voldoende opslagcapaciteit, gelukkig zijn de geheugenkaartjes de laatste tijd weer flink in prijs gezakt .

Een 400D is niet spatwaterdicht, en ook niet stofdicht, je zal dus wat moeten opletten als je die gebruikt in extreme omstandigheden. Een paar waterdruppeltjes doen de camera niet smelten , maar een stevige stortbui kan je toch beter vermijden (dan zal je een 1D moeten gebruiken met spatwaterdichte "L"-lenzen).
              Een waterdichte fototas (of met een regenhoes die je er over kan trekken) is dan zeker geen overbodige luxe.
              Wat de hitte betreft, laat de camera niet in de zon liggen, ook niet in een stilstaande auto die in de zon staat, maar dat doe je ook best niet als je diefstal wil vermijden.

Probeer vooraf ook de basisbegrippen van fotografie te begrijpen (iso, sluitertijd, diafragma, scherptediepte, witbalans...) , dan zullen je foto's ook beter worden.
              Een boek over fotografie kan daarbij heel handig zijn, ik dacht dat er zelfs een specifiek boek bestaat over de 400D, en daarin zou ook uitleg staan over fotografie. Maar als je ergens een boek kunt vinden over analoge fotografie, dan ga je daarin alle uitleg krijgen over de basisbegrippen, met uitzondering van de witbalans.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

dank je
                kan ik al een stuk verder mee. de batterijgrip krijg je er bij rubens voor die prijs blijkbaar gratis bij+ ook nog geheugenkaart. Mij lijkt dit afgaande op jullie advies een goede koop dan.
                De Nikon oplossing zegt mij ook wel iets: dit is maar één lens meesleuren ipv twee. Maar de Canonknopjes en taal weet ik nu wel ongeveer staan en te begrijpen. Ik veronderstel dat de aanpassing minder groot zal zijn als ik bij Canon blijf (bovendien bezit ik ook reeds een speedlite 420Ex: ik veronderstel dat die ook op 400d gaat).
                Voor de opslag op reis gebruik ik nu al enkele jaren een compactdrive van 20 GB. Handig en zoveel foto's nemen als men wil.
                Inderdaad misschien nu enkel- na aanschaffen nieuwe camera- een beetje meer cursus volgen, want ik vertrouw nu nog zeer dikwijls op de automatische instellingen van de camera.

Comment

Die kit die je op het oog hebt is een heel goeie combinatie die voor die prijs heel moeilijk te kloppen gaat zijn. Kwalitatief en qua mogelijkheden ook een stuk beter dan die Nikon optie die men jou hier voorstelt.

Bij konijnenberg.be staat ie zelfs aan 1745€ voor die kit en daar moet de cashback dan ook nog af van 270€ veronderstel ik. 1475€ voor een dergelijk pakket was tot voor kort ondenkbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Die kit die je op het oog hebt is een heel goeie combinatie die voor die prijs heel moeilijk te kloppen gaat zijn. Kwalitatief en qua mogelijkheden ook een stuk beter dan die Nikon optie die men jou hier voorstelt.

Bij konijnenberg.be staat ie zelfs aan 1745€ voor die kit en daar moet de cashback dan ook nog af van 270€ veronderstel ik. 1475€ voor een dergelijk pakket was tot voor kort ondenkbaar.
                    Het was ook niet de bedoeling om een optisch gelijkwaardige kit te suggeren van Nikon... daar heeft Nikon hele mooie alternatieven voor.
                    Het gaat mij om die ene 18-200 VR (IS) lens die enkel Nikon biedt, daarmee wordt een superlichte éénlens reiskit gerealiseerd die bovendien VR biedt.
                    Prijstechnisch zal deze zelfs wat lager liggen dan de voorgestelde Canon kit (met een D40, D40x of D50 body).

De kit die de vrager op het oog heeft is absoluut een topkit met hele mooie lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
                      Het was ook niet de bedoeling om een optisch gelijkwaardige kit te suggeren van Nikon... daar heeft Nikon hele mooie alternatieven voor.
                      Het gaat mij om die ene 18-200 VR (IS) lens die enkel Nikon biedt, daarmee wordt een superlichte éénlens reiskit gerealiseerd die bovendien VR biedt.
                      Prijstechnisch zal deze zelfs wat lager liggen dan de voorgestelde Canon kit (met een D40, D40x of D50 body).

De kit die de vrager op het oog heeft is absoluut een topkit met hele mooie lenzen.
                      Yep ik wou gewoon ook maar effe aangeven dat die beide kits niet vergelijkbaar zijn. Qua prijs daarentegen zit je wel iets lager met D40 en D50 maar zelfs met een D40x kom je nog niet in de buurt. Die canon kits in combinatie met de cashbacks zijn momenteel wel heel interessant moet ik zeggen.

Comment

welke combi/merk je ook zult kiezen je zal de voordelen van een reflexcamera weten te gaan waarderen. Wat betreft het evt "stofprobleem" daar is de ene camera beter tegen bestand als de andere. Een tip die ik gelezen heb en veel wordt toegepast in stoffige omgevingen is, dat je op je ontspanknop een stukje tape plakt zodat er zeker geen evt fijne zandkorreltjes tussen kunnen komen en hierdoor kan blijven "ontspannen". Borstel/blaas ook regelmatig de ringen van een zoomlens schoon. Sucses met je keuze. Gr, Paul
                        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een boek over fotografie kan daarbij heel handig zijn, ik dacht dat er zelfs een specifiek boek bestaat over de 400D, en daarin zou ook uitleg staan over fotografie.
                          inderdaad: Hier vind je meer info over het boek. Het staat ook gewoon in de fnac.

Comment

allemaal bedankt
                            ik ga jullie advies maar eens volgen en mij het boek aanschaffen

Comment

Prijs pakket Konijnenberg 1.699 euro - 80 euro cashback.
                              Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

Comment

Working...
                              X