Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Nikon-body ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Nikon-body ?

Ik wil me nog een tweedehands Nikon kopen (hoofdzakelijk voor reisfotografie) voor mijn lens Nikon ED AF Nikkor 80-200 1:2,8 D.
    Welk type body raden jullie aan : D40 - D50 - D70 ?

Re: Welke Nikon-body ?

Oorspronkelijk geplaatst door kazze Bekijk bericht
    Ik wil me nog een tweedehands Nikon kopen (hoofdzakelijk voor reisfotografie) voor mijn lens Nikon ED AF Nikkor 80-200 1:2,8 D.
    Welk type body raden jullie aan : D40 - D50 - D70 ?
    als je lens ingebouwde AF-motor heeft, D40

Comment

Ikzelf heb een 2de hands D70 en ik ben er zeer content van. Ik heb hem in augustus vorig jaar gekocht. Een stevig en goed in de hand liggend toestel dat veel kan verduren . Das wel nodig, want op mijn natuurstudie-uitstappen krijgt hij soms wel wat te verduren.

Voor de D40 ben ik minder tevinden omdat er (volgens mij) veel aan interessante apparatuur is uitgezwiert om het toestel compacter te maken. Bv. het 2e schermpje bovenop de camera om de instellingen te bekijken. Ook ben je direct afhankelijk van lensen met een ingebouwde moterdrive.

D50 zou ook een goed toestel zijn.

Jan

Comment

D40 vind ik té veel een instapmodel, en te beperkt aan lenzenmogelijkheden. D70 is me iets te veouderd en je zit altijd met het risico op BGLOD.
        D70S is een zeer goed toestel maar heeft het algemeen geweten vrij lastig met hogere ISO's en is al vrij robuust.
        D50 is voor mij een ideaal backup toestel en daarvoor gebruik ik hem dan ook.
        fotosite

Comment

OPGELET: de Nikon ED AF Nikkor 80-200 1:2,8 D heeft geen ingebouwde AF-motor, dus kan je hem niet gebruiken op de D40 (tenzij je steeds manueel wil scherpstellen). D50 en D70 is geen probleem.

Zelf heb ik deze lens steeds op mijn D50 gebruikt, en ik vond dit een goede combinatie.

Aangezien ik gisteren een D200 gekocht heb, ga ik mijn D50 verkopen. Je mag me steeds PM'en moest je interesse hebben.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Ik ben zelf ook een zeer tevreden D50 gebruiker.

Zeker een aanrader

Comment

staat niet in je lijstje maar misschien is een D100 met grip ook een optie? Vooral met desbetreffende lens volgens mij wat stabieler.
              Gr, Paul
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                staat niet in je lijstje maar misschien is een D100 met grip ook een optie? Vooral met desbetreffende lens volgens mij wat stabieler.
                Gr, Paul
                Helemaal mee eens. Kun je blijkbaar 2e hands voor een prikkie op de kop tikken. Beetje jammer voor zo'n toestel, maar door de komst van de D200 is deze D100 erg in waarde gezakt.
                Tenzij je mee wilt doen in de pixelrace is dit i.c.m. de genoemde 80-200 een zeer goede combi.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Misschien eventjes verduidelijken : Alle nikon f-mount lenzen passen en werken op een Nikon D40, alleen ...
                  als je lens geen AF motor heeft, moet je manueel scherpstellen en je lichtmeting doen via je histogram.

Je moet dus je tijd nemen om heel wat instellingen op je camera manueel in te stellen en uit te proberen.

En je tijd nemen betekent dat je "le moment decisif" mist, maar troost je : Cartier-Bresson had ook geen AF camera met automatische lichtmeting.

Comment

Kijk ook eens naar de Fuji S3 is nu prijs"leuk" met de komst van de S5.
                    En heeft Nikon F mount

Comment

De D50 is wel een stuk trager voor AF lenzen (dus niet AF-S).
                      Ik heb enkele weken zelf de proef gedaan met een D50 en mijn D200, met een sigma AF lens. Mijn D200 stelde véél sneller scherp dan de D50. Of dat nu te maken heeft met de inwendige motor in de body, de kwaliteit van de scherpstelpunten, of de software (CAM 1000), weet ik niet, maar het resultaat was wel duidelijk hoorbaar. Dat zou misschien wel het verschil kunnen maken als je bewegende onderwerpen wil schieten.
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Working...
                      X