Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera keuze

Het is de eerste keer dat ik iets op dit forum plaats,ik ben een totale leek op het gebied van fotografie.Niettemin zou ik graag willen overstappen van een compacte digitale camera naar een dslr.Ik wil dit toestel gebruiken voor het fotograferen van mineralen (macro) en algemene foto's,van vakantie foto's tot landschappen.ed Ik ben al eens gaan zien bij Bögemann in Genk en mediamarkt te Hasselt. Het advies in Genk ging uit naar canon eos 400 in kit met als lenzen 18-55 mm en 55-200 mm ,prijs 1197€ en een extra macro lens EFS 60mm f2,8 macro vsm prijs +- 465€.
    Bij mediamarkt lag de kit zonder macro lens aan 1100€
    Hier had men een alternatief met een olympus aan 888€ waarmee ik zonder extra macro lens mineralen zou kunnen fotograferen. Graag zou ik willen weten of deze toestellen allebei goed zijn,of moet ik voor een ander merk ,type gaan? Voor een eventuele keuze denk ik aan: gebruiksgemak om het toestel te leren kennen,aan kwaliteit/prijs,aan de winkel/handelaar dewelke ik moet kiezen voor een goede service achteraf maw moet ik de meerprijs van 97€ verwaarlozen en niet voor mediamarkt kiezen. Ik las ergens op het forum dat canon eos 400 het beste is qua ruis.
    Wat is ruis eigenlijk? Tja, ik ben een leek,hé.
    Ziezo een hele boterham ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,
    Hubert

Re: camera keuze

Denk dat beide toestellen, en goede keuze zijn.

Daarentegen, denk ik dat je voor mineralen te fotograferen, toch wel best een macro lens koopt. Een 60mm, lijkt me ideaal. Voor Insekten zal je wat mm te kort komen. Maar als de stenen, niet te hard weglopen, moet een 60mm wel zeer goed lukken.

Groeten
    JO