Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schokvast en spatwaterdicht toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• schokvast en spatwaterdicht toestel?

Hallo,

nooit gedacht dat ik een vraag ging stellen in dit deel van het forum.
    Maar nu zoeken we op t werk (milieuadvies) enkele toestelletjes die tegen een stootje kunnen.
    De Canon A-reeks heeft al uitvoerig aangetoond dat ze daar niet aan voldoet ;-)

Heeft er iemand ervaring met de Olympussen "SW"? Of iets anders?
    t moet wel een compactje zijn want t is voor wanneer de terreinmensen inventarisaties bezig zijn. Dus een Canon 1x is geen optie.

merci

Jeroen
    www.vildaphoto.net

Re: schokvast en spatwaterdicht toestel?

Zulke camera's bestaan niet. Dat is net of je vraagt met welke auto kan ik tegen de muur rijden zonder dat er schade is.
    Er zijn compact camera's die spatwaterdicht zijn, maar laten vallen keer op keer daar geloof ik niet in.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Zo'n camera bestaat wel, maar veel keuze heb je niet:

Dat is de enige die ik kon vinden.

En die kan je hier kopen: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=22931
      Last edited by Black B@ndit; 19 maart 2007, 18:31.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Je vindt ook alternatieven bij de compacts van Olympus.
        O.a.een zeer recente: mju 770 SW.
        Bestand tegen een val vanaf 1,5 meter , waterdicht tot op een diepte van 10meter en zou nog functioneren bij -10 ° C!
        Alsof dit nog niet genoeg is, zou dit ding bestand zijn tegen een druk van 100 kg.
        Alles volgens opgave van fabrikant natuurlijk.
        Binnenkort verkrijgbaar, maar prijs ken ik niet.
        Henri

Comment

ik zou toch opletten met die zogezegde waterdichte, schokbestendige toestellen. Hoeveel fabrikanten garanderen dit echt? En zouden eventuele beschadigingen dan onder garantie vallen, of zouden ze dit doen uitschijnen als abnormaal gebruik?

Comment

Ik heb een (tweedehands) Olympus 720SW om te gebruiken als het stroomt van de regen of zoiets en dan is het een hele geruststelling dat dat toestelletje bijna overal tegen bestand is.
            De beeldkwaliteit is redelijk als je rond de ISO 100 blijft maar veel opnames heb ik er niet mee gemaakt.
            Op het internet is er een paar keer een melding geweest dat het toestel gevallen is zonder veel schade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
              Bestand tegen een val vanaf 1,5 metert.
              vanaf?
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                ik zou toch opletten met die zogezegde waterdichte, schokbestendige toestellen. Hoeveel fabrikanten garanderen dit echt? En zouden eventuele beschadigingen dan onder garantie vallen, of zouden ze dit doen uitschijnen als abnormaal gebruik?
                tja, ik ga de collega's natuurlijk ook niet zeggen dat ze er mee mogen voetballen of zo hé
                www.vildaphoto.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  vanaf?
                  Joa sè, da's antwaarps hé...
                  Allee oem just te zen: vanoep!
                  Henri

Comment

sorry voor de off-topic, maar tot hoeveel onder nul kan een camera eigenlijk gaan? want ik zie hier net zoiets staan ...
                    en ik ga volgend jaar naar finland alwaar het een maand of 2 zowat -10 tot -30 kan zijn ...
                    500px

Comment

de optimale werktemperatuur van een DSLR ligt boven het vriespunt. Als je onder 0 gaat, dan zal de electronica (iets) trager werken en zullen je batterijen een pak sneller leeglopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                        de optimale werktemperatuur van een DSLR ligt boven het vriespunt. Als je onder 0 gaat, dan zal de electronica (iets) trager werken
                        ah ja? en waarom? er zit toch geen water in de electronica.
                        volgens mij heeft dat spul geen last van koude.
                        de rubbers in je toestel daarentegen kunnen wel bevriezen.
                        en zullen je batterijen een pak sneller leeglopen.
                        dat zeker.
                        eentje op je lijf houden (in je broekzak helpt al veel) en veel wisselen
                        www.vildaphoto.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk bericht
                          ah ja? en waarom? er zit toch geen water in de electronica.
                          volgens mij heeft dat spul geen last van koude.
                          de rubbers in je toestel daarentegen kunnen wel bevriezen.

dat zeker.
                          eentje op je lijf houden (in je broekzak helpt al veel) en veel wisselen
                          je moet eens proberen werken met een oude gsm in -15 graden, je zal dan wel zien dat hij pakken trager is. (vooral door de veel tragere schermopbouw)
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Scherm zal idd vertragen maar electrische stromen gaan normaal gezien sneller als het kouder wordt.

een memory card zal ook sneller werken (is ook ergens terug te vinden in die extreme test van geheugenkaarten).

Maar al met al moet je denk ik vooral opletten voor condensatie vorming en extra veel batterijen meebrengen.

G
                            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                            like.no.other

Comment

Al gedacht aan de Sealife DC600? Kost € 549 en is waterdicht tot 60 meter!
                              Die kan wel wat hebben......

http://www.sealife-cameras.eu
                              Ed
                              Last edited by edjeB; 1 april 2007, 11:28. Reden: link toegevoegd
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                              X