Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testaankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Testaankoop

Hallo!
    In de laatste editie van Testaankoop staat een vergelijkende test van Prosumer-camera's. Daarin is de Sony H5 als beste toestel verkozen, boven o.a. de Canon G7. Laat deze G7 nu net het toestel zijn dat ik wou aankopen. Trekt de Sony nu echt betere foto's? Ik vind op internet weinig sites die vergelijkende tests tussen bvb. deze 2 toestellen maken. Heeft iemand raad voor mij?
    Peter

Re: Testaankoop

Misschien heb je hier iets aan.

Sony H5.

Canon G7.

Een vergelijking tussen de twee.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PETER S Bekijk bericht
      Hallo!
      In de laatste editie van Testaankoop staat een vergelijkende test van Prosumer-camera's. Daarin is de Sony H5 als beste toestel verkozen, boven o.a. de Canon G7. Laat deze G7 nu net het toestel zijn dat ik wou aankopen. Trekt de Sony nu echt betere foto's? Ik vind op internet weinig sites die vergelijkende tests tussen bvb. deze 2 toestellen maken. Heeft iemand raad voor mij?
      Peter
      1 raad trek je niets aan van het oordeel van testaankoop. Zij hebben immers niet als doelstelling om het beste toestel te vinden voor fotografen maar voor mensen die gewoon een toestel willen kopen.

Wat je moet doen is zelf eens gaan kijken wat jou aanstaat via bijv dpreview.com en dan beslissen of het toestel doet wat jij wil en met een kwaliteit die voor jou goed is

Comment

Er staan nog wat discussies in het forum over Test Aankoop. Die houden zich beter bezig met wasmachines en haardrogers ipv Digitale camera's.
        Zoek maar even
        Vinny
        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Van wasmachines kennen ze ook al nul de botten bij Test-Aankoop, en de laatste tijd staan er typ- en dt-fouten in hun vodje. Het enige leuke is als ze in "waar gebeurd" eens de ervaringen weergeven van mensen die in de grote ketens beduveld geworden zijn.

Laat je dus niet leiden door die "tests" van test-aankoop... als je soms gewoon al de "criteria" bekijkt die ze hanteren... ik durf - zonder die test gezien te hebben - wedden dat ze vrij veel belang hechten aan het aantal megapixels en veel minder aan andere zaken die dan wel meer van belang zijn. De tests op dpreview zijn veel diepgravender en betrouwbaarder.
          Betere of slechtere foto's zal je er volgens mij niet mee maken, je moet eerder kijken naar je gebruiksgemak, instelmogelijkheden en hoe het in de hand ligt.
          Ik heb een H1, goed vind ik dat je ook "door de zoeker" kan kijken, iets minder vind ik de levensduur van de batterijen. Voor een dag fotograferen (pakweg 200 foto's) heb ik toch steeds 3 setjes nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
            Ik heb een H1, goed vind ik dat je ook "door de zoeker" kan kijken, iets minder vind ik de levensduur van de batterijen. Voor een dag fotograferen (pakweg 200 foto's) heb ik toch steeds 3 setjes nodig.
            Dan moet je dringend wat leren over de structuren en het juiste gebruik van NiMh batterijen en een fatsoenlijke lader kopen .. op mijn H1 haalde ik steeds standaard net over de 200 fotos (210 tot 220) met EEN set batterijen, op mijn H5 nu haalde ik de laatste vakantie rond de 650 fotos met 2,5 ladingen. Ik schrijf "2,5" omdat de H5 een slechtere battrijindicator heeft dan de H1 (waarschijnlijk geijkt voor alkaline batterijen = hogere spanning) en ik dus de sets "preventief" vervangen heb voordat de camera zelf afsluit. met de laatste set heb ik maar een 30 tal fotos genomen dus die waren eigenlijk nog zo goed als "vol" .. simpele rekenkunde leert dus: een set = net geen 300 fotos ! (FYI 2500mAh Energizer)
            Begin maar bij http://www.batteryuniversity.com ...

oh BTW .. Ik heb mijn batterijen al bijna 6 jaar en de capacitiet is nog nauwelijks verminderd, een goede batterij drill doet wonderen

PS: neemt niet weg dat ze het met de Hx versus G7 wel bij het rechte eind hebben, kijk er de andere reviews maar op na

Comment

wat die lader betreft kan je gelijk hebben, ik gebruik steeds dat sony-ladertje.
              Maar aangezien die LCD stroom blijft vreten is het in "aantal foto's" moeilijk vergelijken denk ik... als je een foto neemt en je laat het toestel vijf minuten aanliggen (tot het in std by gaat en die lens weer naar binnen trekt, en ze weer naar buiten moet doen als je de volgende foto gaat nemen) verbruik je veel meer "lading per foto" dan wanneer je er tien vlak na elkaar neemt en dan het toestel een half uur laat afliggen.
              Misschien zit daar dat grote verschil?

P.S. Die drie setjes waren daarom niet elke keer leeg, maar als je aan je tweede setje zit en je ziet die indicator op één streepje staan, heb je toch nog graag wat reserve mee...

Comment

Working...
              X